• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Eigen modem wanneer mogelijk?


Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.286
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dat is inderdaad kwalijk bij KPN. Ze willen de klanten blijkbaar dwingen om hun VoIP af te nemen.

Is het telefoonabonnement toch ook gewoon mogelijk met een vrij te kiezen modem?
Ziggo gebruikt ook VoIP. In het modem wordt dit omgezet in een analoog signaal. Ziggo geeft echter geen inlogcodes vrij zodat je geen VoIP telefonie van hen kunt afnemen via een eigen VoIP telefoon. Wel is het zo dat je vrij bent om telefonie af te nemen bij elke andere VoIP provider. (Wat cobuster hierboven ook schrijft).
Ik heb momenteel zowel telefonie van Ziggo en van een VoIP provider. Dit zit elkaar niet in de weg.

Als er echt een vrije modem keuze komt moet ziggo ook de inlogcodes van hun VoIP systeem aan de klant geven.
 

TFH

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
1.923
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Gelukkig is het bij Ziggo al zo dat je wel een eigen sip server mag gebruiken wat overigens wel gewoon goed werkt dat was bij KPN wel anders die blokte de standaard poort 5060
Dat is wel HEEEL lang geleden. Dan praat je nog over de Planet Internet tijd. Meestal heeft e.e.a. meer te maken met configurstieproblemen bij de klant.
 
Topicstarter
Topicstarter
cobusr

cobusr

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2016
Berichten
239
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Nee hoor de V10 wie ik nog steeds heb (van Telfort) op de zaak blokkeerd gewoon de poorten voor VoIP staan alleen open voor eigen VoIP diensten. Wel is het nu mogelijk eigen hardware te gebruiken ik heb Telfort op de zaak daar was het al langer mogelijk en maak ook gebruik van een Draytek modem met Grandstream VoIP ATA.
 

PetervdM

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Berichten
475
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
ik denk niet dat ziggo VoIP gebruikt, maar PacketCable
 

TFH

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
1.923
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Nee hoor de V10 wie ik nog steeds heb (van Telfort) op de zaak blokkeerd gewoon de poorten voor VoIP staan alleen open voor eigen VoIP diensten. Wel is het nu mogelijk eigen hardware te gebruiken ik heb Telfort op de zaak daar was het al langer mogelijk en maak ook gebruik van een Draytek modem met Grandstream VoIP ATA.
Cheapconnect werkt hier in ieder geval prima over mijn KPN verbinding over poort 5060.
 

z-user

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
170
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik ben heel erg benieuwd hoe de support hierop verloopt. Niet zozeer inhoudelijk op de instellingen van het apparaat, maar wel op de mogelijkheden van een modem/router. Ik zie al 2 scenario's waarin dit voor beide partijen niet gunstig uit gaat pakken:

Wanneer iemand nu (nog) een 8 of 16-kanaals modem op de kop tikt (lekker goedkoop) en vervolgens zijn snelheid niet haalt. "Maar de specificaties zeggen wél tot 800 Mbit!".

Of wanneer Ziggo over 3 jaar zegt dat alle Docsis 3.0 modems uitgefaseerd worden, en mensen zelf een een niet Docsis 3.1 modem aangeschaft hebben. "Ik ga toch geen nieuwe kopen, deze doet het prima! Ziggo jaagt me onnodig op kosten!".
 
Laatst bewerkt:

TFH

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
1.923
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Ik ben heel erg benieuwd hoe de support hierop verloopt. Niet zozeer inhoudelijk op de instellingen van het apparaat, maar wel op de mogelijkheden van een modem/router. Ik zie al 2 scenario's waarin dit voor beide partijen niet gunstig uit gaat pakken:

Wanneer iemand nu (nog) een 8 of 16-kanaals modem op de kop tikt (lekker goedkoop) en vervolgens zijn snelheid niet haalt. "Maar de specificaties zeggen wél tot 800 Mbit!".

Of wanneer Ziggo over 3 jaar zegt dat alle Docsis 3.0 modems uitgefaseerd worden, en mensen zelf een een niet Docsis 3.1 modem aangeschaft hebben. "Ik ga toch geen nieuwe kopen, deze doet het prima! Ziggo jaagt me onnodig op kosten!".
Kijk eens bij de buren hoe die het aanpakken:
 
Topicstarter
Topicstarter
cobusr

cobusr

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2016
Berichten
239
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Er is werkelijk niks aan de hand als iedereen zich aan de standaarden houd wie er voor zijn, maar ben bang dat Ziggo zich niet eens aan de standaarden houd maar dat laatste weet ik niet zeker. Want waarom anders zo moeilijk doen ?
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
813
Gebied
fZiggo
Standaart zijn ook niet perfect..ziggo schrijft.nu firmwares ism leverancier..
Stel je hebt je eigen modem.. en je hebt een bug? Hoe wordt dat geregeld??
Welke termijn...stabiliteit.. verstoring wijknet?..

Ik zie wel veel beren op de weg.
Het is al lastig genoeg.
 
Topicstarter
Topicstarter
cobusr

cobusr

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2016
Berichten
239
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wat is dat nu voor een vraag ? Bugs worden toch opgelost daar de fabrikanten van desbetreffende apparatuur, Dat gebeurt toch ook met gewone routers ?