Eigen modem wanneer mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is inderdaad kwalijk bij KPN. Ze willen de klanten blijkbaar dwingen om hun VoIP af te nemen.

Is het telefoonabonnement toch ook gewoon mogelijk met een vrij te kiezen modem?

Ziggo gebruikt ook VoIP. In het modem wordt dit omgezet in een analoog signaal. Ziggo geeft echter geen inlogcodes vrij zodat je geen VoIP telefonie van hen kunt afnemen via een eigen VoIP telefoon. Wel is het zo dat je vrij bent om telefonie af te nemen bij elke andere VoIP provider. (Wat cobuster hierboven ook schrijft).
Ik heb momenteel zowel telefonie van Ziggo en van een VoIP provider. Dit zit elkaar niet in de weg.

Als er echt een vrije modem keuze komt moet ziggo ook de inlogcodes van hun VoIP systeem aan de klant geven.
 
Gelukkig is het bij Ziggo al zo dat je wel een eigen sip server mag gebruiken wat overigens wel gewoon goed werkt dat was bij KPN wel anders die blokte de standaard poort 5060
Dat is wel HEEEL lang geleden. Dan praat je nog over de Planet Internet tijd. Meestal heeft e.e.a. meer te maken met configurstieproblemen bij de klant.
 
Nee hoor de V10 wie ik nog steeds heb (van Telfort) op de zaak blokkeerd gewoon de poorten voor VoIP staan alleen open voor eigen VoIP diensten. Wel is het nu mogelijk eigen hardware te gebruiken ik heb Telfort op de zaak daar was het al langer mogelijk en maak ook gebruik van een Draytek modem met Grandstream VoIP ATA.
 
ik denk niet dat ziggo VoIP gebruikt, maar PacketCable
 
Nee hoor de V10 wie ik nog steeds heb (van Telfort) op de zaak blokkeerd gewoon de poorten voor VoIP staan alleen open voor eigen VoIP diensten. Wel is het nu mogelijk eigen hardware te gebruiken ik heb Telfort op de zaak daar was het al langer mogelijk en maak ook gebruik van een Draytek modem met Grandstream VoIP ATA.
Cheapconnect werkt hier in ieder geval prima over mijn KPN verbinding over poort 5060.
 
Ik ben heel erg benieuwd hoe de support hierop verloopt. Niet zozeer inhoudelijk op de instellingen van het apparaat, maar wel op de mogelijkheden van een modem/router. Ik zie al 2 scenario's waarin dit voor beide partijen niet gunstig uit gaat pakken:

Wanneer iemand nu (nog) een 8 of 16-kanaals modem op de kop tikt (lekker goedkoop) en vervolgens zijn snelheid niet haalt. "Maar de specificaties zeggen wél tot 800 Mbit!".

Of wanneer Ziggo over 3 jaar zegt dat alle Docsis 3.0 modems uitgefaseerd worden, en mensen zelf een een niet Docsis 3.1 modem aangeschaft hebben. "Ik ga toch geen nieuwe kopen, deze doet het prima! Ziggo jaagt me onnodig op kosten!".
 
Laatst bewerkt:
Ik ben heel erg benieuwd hoe de support hierop verloopt. Niet zozeer inhoudelijk op de instellingen van het apparaat, maar wel op de mogelijkheden van een modem/router. Ik zie al 2 scenario's waarin dit voor beide partijen niet gunstig uit gaat pakken:

Wanneer iemand nu (nog) een 8 of 16-kanaals modem op de kop tikt (lekker goedkoop) en vervolgens zijn snelheid niet haalt. "Maar de specificaties zeggen wél tot 800 Mbit!".

Of wanneer Ziggo over 3 jaar zegt dat alle Docsis 3.0 modems uitgefaseerd worden, en mensen zelf een een niet Docsis 3.1 modem aangeschaft hebben. "Ik ga toch geen nieuwe kopen, deze doet het prima! Ziggo jaagt me onnodig op kosten!".
Kijk eens bij de buren hoe die het aanpakken:
 
Er is werkelijk niks aan de hand als iedereen zich aan de standaarden houd wie er voor zijn, maar ben bang dat Ziggo zich niet eens aan de standaarden houd maar dat laatste weet ik niet zeker. Want waarom anders zo moeilijk doen ?
 
Standaart zijn ook niet perfect..ziggo schrijft.nu firmwares ism leverancier..
Stel je hebt je eigen modem.. en je hebt een bug? Hoe wordt dat geregeld??
Welke termijn...stabiliteit.. verstoring wijknet?..

Ik zie wel veel beren op de weg.
Het is al lastig genoeg.
 
Wat is dat nu voor een vraag ? Bugs worden toch opgelost daar de fabrikanten van desbetreffende apparatuur, Dat gebeurt toch ook met gewone routers ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan