Bij gebruik spitter geeft blokjes

Maar dat is dan toch dom? Ik heb hem dus zelf pas vanmorgen versterkt door hem in tweede poortje te doen?
Bijgevoegd foto situatie. Kan niet zo goed tekenen maar zo is de situatie.
 

Bijlagen

  • 20191029_163745.jpg
    20191029_163745.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 107
vraagje... de kabel die op de splitter komt en naar de slaapkamer loopt... is dat die met die grijze connectoren? is daar nog wat mee gedaan? connectoren vervangen bijvoorbeeld?
nogmaals, ik snap niet waarom hij hem op een onversterkte poort deed als het signaal te zwak zou zijn.
 
Klopt deze grijze, nog even foto toegevoegd is de coax naar slaapkamer. De connectoren zijn niet vervangen. Op slaapkamer zit er een hirschman aan ,dat heb ik zelf gedaan en is door monteur doorgemeten.
Maar bij storingen heb ik die kabel er wel uit de splitter gehad maar dan was de storing net zo hevig als met.
Ik heb zelfs toen nog de aansluiting van de splitter naar slaapkamer dicht geplakt om te kijken of de slaapkamer kabel de blokjes gaf maar zonder waren ze er ook.

Ik zie idd op foto van versterker dat pas tweede poortje versterking geeft. Wat dom van hem om dat niet direct te doen dan.
Wie weet heeft dit verplaatsen vanmorgen dan afdoende geholpen. Maar zodra Ma weer belt dat mis is bel ik Ziggo en dan zit er niet anders op Denk ik om kabel te trekken. Volgens webcare kan ik daar dan over bellen en afpraak maken.
 

Bijlagen

  • SmartSelect_20191029-164508_Chrome.jpg
    SmartSelect_20191029-164508_Chrome.jpg
    295,4 KB · Weergaven: 114
  • 20191022_084329.jpg
    20191022_084329.jpg
    60 KB · Weergaven: 122
ik had beide connectoren sowieso vervangen, het monteren van een connector is een redelijk precisie klusje.
Afhankelijk van je omgeving (4g masten, KPN torens, brandweerkazerne, je kan het zo gek niet verzinnen) kan een mm te veel of te weinig gestript al voor storingen zorgen...
Erg lui dat de monteurs daar niet naar gekeken hebben. Zelfs het aanraken van het koper kan nadelige gevolgen hebben.
Bij een monteurs examen letten ze daar heel erg op.
 
Zeker dan niet netjes :-(. Ik ga het maar niet doen dan. Wellicht verstandig om dan even het verzetten naar tweede poortje af te wachten.?
Heb ook zo niet iemand in de buurt die dit goed kan.
 
Een hoop mensen met allerlei meningen hier maar ik zei het al eerder, er is iets anders aan de hand.

Bij een zwak signaal hebt kun je blokken krijgen maar het beeld staat niet zomaar ineens stil en blijft stil staan, dan zou betekenen dat het gehele signaal wegvalt en dat lijkt mij sterk.. Dus ik denk dat er ook richting de TV gekeken moet worden, wellicht dat die CI+ module of de software in de TV vast loopt. Want uit het verhaal begrijp ik dat het beeld niet zomaar terug komt.
 
Het beeld komt wel weer terug als hij stroort of dat het lijkt alsof hij vast zit.
Dus het kan zo maar zijn dat beeld paar uur doet maar dan opeens blokjes en kraken vertoond en dan ook hele lange tijd.

Het signaal bleek na meeting niet goed te zijn dus daar was wel wat aan de hand.

De CI module is nieuwe en heeft tijdens installatie een update gedaan. Dat heb ik gezien. De TV zelf weet ik eigenlijk niet. Ook geen idee hoe dat zou moeten.
Maar dat zou ik wel eens kunnen uit zoeken.

Tot nu toe is beeld goed nadat ik vanmorgen de kabel in tweede poortje hen gezet van de versterker. Ik blijf duimen.
 
Ik zie dat de kabel naar de slaapkamer eigenlijk een hele grote omweg maakt, het ideale scenario is eigenlijk de splitter op je wandcontactdoos te elimineren en vanuit de meterkast direct een kabel naar de slaapkamer te trekken en op de versterker te zetten. Maar als dat niet mogelijk is inderdaad even hopen dat de versterker nu afdoende werkt.

Die grijze kabel die nu in je versterker zit ziet er niet uit alsof hij pas 8 jaar oud is trouwens, hij lijkt redelijk verweerd. Staat er toevallig nog een tekst op die kabel?
 
Terug
Bovenaan