Connect Box T3 time-outs

Na reset

Gebundelde upstream-kanalen
KanaalFrequentie (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulatieKanaalnummer
136000000515.12064qam3
258800000515.12064qam4
344500000515.12064qam2
452000000515.12064qam1

Gebundelde upstream-kanalen
KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.00000
22.00000
32.00000
42.00000



Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH
 
@Navi

Mijn CB genereert 6 upstream kanalen.
Nu heb ik wel het MAX-pakket, en als ik je profielgegevens bekijk jij het Complete-pakket met 50% van mijn snelheid (denk overigens dat je in je profiel 150/50 nog moet wijzigen in 200/20).......maar het lijkt mij raadzaam bij de helpdesk te informeren of het wel klopt, die 4 upstream kanalen op je CB.

Gebundelde upstream-kanalen
KanaalFrequentie (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulatieKanaalnummer
137100000505.12064qam12
228600000502.56064qam14
331800000502.56064qam13
444000000505.12064qam11
550900000505.12064qam10
657800000505.12064qam9
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt nu iets beter te gaan al zag ik net weer een nieuwe T3 melding. Misschien kan @Webcare Ziggo uitsluitsel kan geven over het aantal kanalen.
Ik heb nog een legacy Alles in 1 Plus van fZiggo. Zal even de snelheid aanpassen, die is inderdaad naar 200/20 gegaan.
Tot zondag geen probleem gehad en begin oktober ook een reset gegeven vanwege de verhoging. En bijna een uur geleden ook.
 
@Navi

Telefonisch contact met de helpdesk lijkt mij een snellere optie.
Dit topic is gestart op 1 juni dit jaar en op dezelfde dag postte Anne-Ziggo van @Webcare Ziggo een bericht (nr.3), maar dat betrof een mededeling aan de forumleden met de 1e twee posts van die dag dat hij aan hun een PM had gestuurd. Wat daar in stond en hoe dat contact verder is verlopen, bleef buiten het gezichtsveld van ons forum.
Sindsdien is het van de zijde van @Webcare Ziggo opvallend stil in dit topic.
 
@Navi

Ik heb inmiddels achterhaald dat het klopt dat jouw CB 4 upstream kanalen heeft, omdat je locatie valt onder fZiggo.
Contact met Ziggo hierover is dus niet relevant.

Hier een uitleg dat forumlid @ArChie hierover gaf in juli j.l.:

Voor de upstream capaciteit geldt iets meer dan alleen het aantal upstreams. In tegenstelling tot de downstreams kennen de upstreams verschillende instellingen wat gevolgen heeft voor de capaciteit. In voormalig Ziggo gebied hebben de vier upstream definities overal een bandbreedte van 6.4 MHz, 64-QAM modulatie en een symbool snelheid van 5120 kSym/sec wat een maximale capaciteit van ongeveer 28 Mbps per upstream oplevert (niet continu, maar afhankelijk van het soort gebruik). Bij voormalig UPC zie je allerlei combinaties van instellingen voor de upstreams waarbij meestal voor de lagere frequenties wordt gekozen voor een bandbreedte van 3.2 MHz per kanaal en lagere modulatie types vanwege de toegenomen ruis op die frequenties. Bij voormalig Ziggo had men ervoor gekozen om die lagere frequenties niet te gebruiken.
 
Gisteren voor de tweede keer deze week gebeld naar de helpdesk. Waar de eerste medewerker mij de schuld gaf dat mijn binnenhuis bekabeling niet klopte en dat de monteur het allemaal niet goed had aangelegd in juni (lees: CB modem installatie laten doen, tv signaal controleren bekabeling controleren en groene kabel aansluitpunt vernieuwen) werd ik nu wel goed geholpen. Helaas kreeg ik op dat moment m'n modem helemaal niet meer online dus planden we een monteur in voor volgende week vrijdag. Later op de avond kwam het modem gelukkig wel weer online.
Ik heb net geconstateerd dat de T3 meldingen aanzienlijk verminderd zijn en dat de verbinding stabieler is dan in de afgelopen week. De snelheid is nog niet geheel op niveau maar ik kijk het even aan. Mocht alles nu stabiel blijven en de snelheid terugkomen dan annuleer ik de monteur.

Schijnbaar is er toch iets mis (geweest) buiten de woning waar ik geen invloed op zou hebben.
Ik juich nog niet te vroeg, dat doe ik zondag hopelijk wel ;)
 
Het blijft hier vooralsnog ook nog redelijk binnen de perken.

Netwerk historie
TijdPrioriteitOmschrijving

25-10-2017 00:07:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2017 17:16:30criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2017 13:22:58criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2017 01:13:15criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Gebundelde upstream-kanalen
KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.00010
22.00010
32.00030
42.00010
52.00020
62.00010
 
Hier eigenlijk dezelfde ervaring in de eerste paar weken ging het modem om de paar dagen in "Partial Bonding" mode nu al 2 hele weken zonder problemen met een paar T3's.
 
Even een kleine update het gaat nu wel een beetje offtopic maar wil het toch even delen.

De problemen met de uitval zijn deels opgelost, de laatste twee dagen geen uitval gehad en T3 errors zijn fors verminderd. Toch even de monteur laten komen die ik al gepland had. Die heeft voor de zekerheid mn WCD weer vervangen en ook het modemkabeltje wat naar de WCD loopt.
Het probleem zit echter in het signaal wat de woning binnenkomt. het probleem zit in de verdeelkast, ik heb een te hoge Upstreamsignaal het Downstreamsignaal is wel ok.
Echter mijn verdeelkast zit niet buiten maar inpandig zoals de monteurs dat noemen. Helaas kan de monteur daar niet bij zonder hulp van een sleutel of huismeester en deze kast zit ook nog niet eens in mijn eigen flat maar in een de flat naast mij.
As maandag bij de huismeester langs om iets te gaan regelen onder het genot van een bak koffie. Volgende week vrijdag is er een nieuwe monteur gepland.
Gelukkig heb ik wel verbinding maar ben als de dood dat het weer uitvalt.
 
Vandaag is de monteur geweest heeft inpandig in de verdeelkast wat aanpassingen gedaan en het signaal is nu goed volgens hem. Niet te hoog maar ook niet te laag.

Sinds afgelopen week heb ik ook een nieuwe software versie:


Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH
 
Terug
Bovenaan