• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Anonieme telefoontjes

Alhier een Gigaset basisstation en handset type A415A.

De link van Dynabite gebruikt maar moet iets andere omschrijving gebruiken.

1. Open het menu.
2. Ga naar 'Instellingen'.
3. Selecteer 'Handset'.
4. Kies 'Anoniem stil'.
5. Sla de instellingen op.

We wachten af maar bedankt voor je hulp Dynabite, top van je.

Aanvulling: zojuist (19.22 uur) toch een anonieme bel. Het geluid met mijn gegevens onderdrukt allen het geluid. De handleiding op link zitten niet op mijn telefoon dus er moeten verschil zitten in type telefoon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou Ziggo hier onderzoek naar laten instellen, dit kan niet door de beugel.
 
Schrijf momenteel op wanneer ik anoniem gebeld wordt, datum-dag en tijd. Wil een klein lijstje hebben om daarna Ziggo toch maar in te schakelen.
 
Aanvulling: zojuist (19.22 uur) toch een anonieme bel.

Als ik in mijn display kijk zie ik soms "anoniem" en soms "onbekend". Dat zijn blijkbaar 2 verschillende dingen. Als ik de handleiding bekijk, maak ik er uit op dat een anoniem iemand een lege "caller Identifier" meestuurt, en de tweede vanaf een systeem belt die helemaal geen "caller Identifier" ondersteunt en dus ook niet bewust anoniem belt.

Misschien dat daar het verschil in zit. Dus dat de bel alleen bij de eerste soort uit blijft.
 
Laatst bewerkt:
Als ik in mijn display kijk zie ik soms "anoniem" en soms "onbekend". Dat zijn blijkbaar 2 verschillende dingen. Als ik de handleiding bekijk, maak ik er uit op dat een anoniem iemand een lege "caller Identifier" meestuurt, en de tweede vanaf een systeem belt die helemaal geen "caller Identifier" ondersteunt en dus ook niet bewust anoniem belt.

Misschien dat daar het verschil in zit. Dus dat de bel alleen bij de eerste soort uit blijft.
Bij mij staat er alleen maar "Anoniem" en geen andere soort meldingen.
 
Bedankt voor de link.
Er zit alleen 1 nadeel aan om alle anonieme nummers te blokkeren. Zo belt een ziekenhuis altijd anoniem wegen privacy redenen om zeker te zijn dat zij de juiste persoon aan de lijn hebben. Of ze moeten je mobiel bellen wat niet altijd gebeurt.
(Hier ben ik een tijd lang van afhankelijk geweest dus ben even voorzichtig er mee.)
 
Om het nog ingewikkelder te maken zijn er twee verschillende identifiers die meegestuurd kunnen worden. Eén die alleen een nummer meestuurt en één die ook een tekst meestuurt.

Mijn Gigaset ondersteunt ook die tweede ID en laat bij zo'n 10% van de binnenkomende gesprekken ook die tekst zien. Laatst vond ik het zo'n vreemde firmanaam dat ik die beller er op aangesproken heb. Die was niet eens op de hoogte van die tekst. Ze hebben hun provider gebeld en die gaf aan dat ze die tekst ook niet konden aanpassen.

Zelf heb ik sinds dit jaar een VoIP account. Als ik bij mijn provider inlog, kan ik daar die meldtekst voor mijn uitgaande nummers gewoon naar eigen inzicht aanpassen per nummer.
 
Je maak het voor mij nu helemaal ingewikkelder. Zo technisch ben ik in deze materie niet thuis. Maar bedankt voor mee helpen naar een oplossing.
 
Om het nog ingewikkelder te maken zijn er twee verschillende identifiers die meegestuurd kunnen worden. Eén die alleen een nummer meestuurt en één die ook een tekst meestuurt.
Wat bedoel je precies met die tekst?
Ik ken eigenlijk uit eigen ervaring maar twee soorten meldingen, anonym of nummer van die melding.
En als dat nummer overeenkomt met een naam uit de door mij zelf ingebrachte namen van bekenden laat hij (uiteraard) die naam zien. Maar ik heb zo'n idee dat je dat niet bedoelt met tekst? Maar wat dan wel? Zijn er tegenwoordig misschien telefoons waar de eigenaar zelf een tekst kan meesturen in plaats van het nummer? Of eventueel ook het nummer?
 
Terug
Bovenaan