Connect Box T3 time-outs

@Navi

Ik hoop voor je dat je modem na het monteursbezoek stabieler zal zijn dan voor die tijd en het aantal T3's beperkt zal blijven.
Jouw softwareversie kwam overigens al 4 maanden geleden beschikbaar voor de Connect Box Compal, zodat ik mij afvraag of je deze software al niet eerder hebt gekregen.
Plaats s.v.p. over een paar dagen de eerste meting van de gebundelde upstreams en de netwerkhistorie, dan krijgen we een eerste indruk hoe stabiel je CB is. Bij voorbaat dank.

Hieronder mijn meting van zojuist:

Gebundelde upstream-kanalen
KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.00000
22.00030
32.00000
42.00000
52.00010
62.00000

Netwerk historie
TijdPrioriteitOmschrijving

09-11-2017 10:25:37criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-11-2017 15:53:32criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
@Zeeburgia
Ik zal over een paar dagen mijn resultaten neerzetten.
Voor wat betreft de software update, die heb ik dus echt sinds deze week dat was ook zichtbaar bij de netwerkhistorie. nu helaas niet meer :(
Voordat de problemen hier begonnen had ik eerst oudere software die ik op de vorige paginas vermeld had (post #91) Door de problemen het modem diverse keren moeten resetten sinds eind oktober dan zou je verwachten dat de update meekomt maar nee, pas vorige week binnen.

Wat is er veranderd sinds de laatste update?
 
Laatst bewerkt:
Opmerkelijk dat je die update, die begin juli is gestart door Ziggo, nu sinds kort in de Compal kreeg geladen.

Sinds genoemde update lijken bij de meeste gebruikers overlast van jitter en packet loss wat te zijn afgenomen. Het was dan ook een update die volgens de toelichting op de aankondiging zou zorgen voor een gedeeltelijke oplossing.
Een nieuwe software update van de Compal is al een aantal maanden voor eind dit jaar in het vooruitzicht gesteld en die zou deze problemen definitief moeten verhelpen. Hierover heb ik echter al een tijdje niets meer vernomen.
 
Vandaag is de monteur geweest heeft inpandig in de verdeelkast wat aanpassingen gedaan en het signaal is nu goed volgens hem. Niet te hoog maar ook niet te laag.

Sinds afgelopen week heb ik ook een nieuwe software versie:


Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH
Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:4.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH

Hier nog bovenstaande versie.
Of is dat voor hardware versie 4.01 de laatste?
 
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH
[TBODY] [/TBODY]

Dit is de nieuwste software versie van de Compal, die vanaf begin juli beschikbaar kwam.

@Navi
In je post nr. 91 vermeld je dezelfde software versie, zodat ik vermoed dat je deze reeds eerder beschikbaar had op je Compal.
De allereerste bemoedigende verbeteringen lijken mij dan ook louter toe te schrijven aan de werkzaamheden van de monteur van Ziggo bij jou thuis.

@robjanssen
Je Compal Connect Box heeft een voorlaatste hardware versie.
Wanneer je geen problemen ondervindt, is dat verder geen issue.
Als je de helpdesk zou vragen om een nieuwere versie, lijkt mij de kans groot dat je een Connect Box van fabrikant Arris zal ontvangen en van dat apparaat zijn op dit forum nog geen gebruikerservaringen verschenen. Ook beta testers lieten zich nog niet horen, maar misschien hebben die van Ziggo een spreekverbod. :)
 
@Zeeburgia

In post #91 heb ik het over softwareversie CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH en in post #100 heb ik het over versie
CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH. Hier zit wel degelijk iets verschil tussen.
De eerstgenoemde versie had ik al in juni bij de installatie, afgelopen week zag ik dat de tweede genoemde versie geinstalleerd was.

Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen de twee versies.
 
@Navi

Het is mij nu duidelijk;
Het verschil is dat de software versie CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH betrekking heeft op hardware versie 4.01 en
de software versie CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH betrekking heeft op hardware 5.01.
 
Het verschil is dat de software versie CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH betrekking heeft op hardware versie 4.01 en
de software versie CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH betrekking heeft op hardware 5.01.

Nee hoor. De eerste draait ook op hardwareversie 5.01. Enige verschil is een softwaremodificatie. Hardwareversie macht kein flaus aus.
 
@CreativeS

In de tussentijd zelf nog wat research gedaan en je hebt gelijk, de hardware versie heeft geen relatie met de softwaremodificatie.

Blijft overigens wel opmerkelijk dat @Navi pas onlangs de nieuwste software heeft gekregen op zijn Compal.
De grote hoeveelheid aan T3 errors sinds de installatie in juni door een Ziggo monteur valt m.i. grotendeels toe te schrijven aan het feit dat daarop de voorlaatste softwareversie zat en niet 4 maanden geleden de nieuwste software update heeft gekregen.
Het zal wel weer iets te maken hebben dat Navi woont in fZiggo en ik in fUPC.
 
Laatst bewerkt:
Omdat die CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH ook pas sinds kort uitgerold wordt. Zo vreemd is dat dus niet.
CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH (zonder m1) wordt al sinds maart/april 2017 uitgerold.
 
Terug
Bovenaan