Ziggo blijft klanten verliezen maar houdt omzet op peil door prijsverhogingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De glasboeren zijn overal aan het graven om glasvezel neer te leggen, en Ziggo graaft zijn eigen graf op deze manier.
 
Ach, Ik ben bezig provider onafhankelijk te worden door al mijn e-mail adressen bij Ziggo (ook chello en UPC) te wijzigen naar een Gmail adres. Als ik daar mee klaar ben zal ik net zo vaak van provider wisselen als nu van energie aanbieder. Dan ben ik ook eindelijk van die irritante spam af die mij waarschuwt dat mijn McAfee account gaat/is verlopen.
 
Ik blijf er bij dat de last mile verglazen niet echt de oplossing is, want dan ben je 1 van de vele glasvezel providers die allemaal hetzelfde product leveren, waarom zou men dan voor ziggo kiezen. Dus je moet inzetten op de punten waar je afwijkt.

Waarom is dan alles van Ziggo tot aan het kastje in de straat wel glasvezel?
M.i. houd Ziggo dat laatste stukje koper om andere providers te kunnen weren.
 
Waarom is dan alles van Ziggo tot aan het kastje in de straat wel glasvezel?
M.i. houd Ziggo dat laatste stukje koper om andere providers te kunnen weren.

Dat was ooit misschien een mooie bijkomstigheid maar dat speelt niet nu niet meer. Het netwerk tot de wijkkast is jaren terug al verglaasd om sneller internet te bieden. Vroeger lag er coax vanaf de lokale centra tot de huisaansluiting. Alleen de signaal integriteit neemt af na zoveel km's en een grote hoeveelheid versterkers. Dat is voor DTV geen probleem maar wel voor docsis (internet streams) Bovendien geeft glas op de wijkkast je veel meer mogelijkheden om uit te breiden en een bestaand coax wijk segment te splitsen in 2 segmenten als het netwerk vol loopt.
 
Ach, Ik ben bezig provider onafhankelijk te worden door al mijn e-mail adressen bij Ziggo (ook chello en UPC) te wijzigen naar een Gmail adres. Als ik daar mee klaar ben zal ik net zo vaak van provider wisselen als nu van energie aanbieder. Dan ben ik ook eindelijk van die irritante spam af die mij waarschuwt dat mijn McAfee account gaat/is verlopen.
Neem nu dit artikel dit artikel op NU.
Even een quote daaruit: "Ziggo heeft zijn kosten en schuld in de afgelopen jaren flink laten oplopen om aandeelhouders te belonen. Door die hoge kosten is nu weinig ruimte om te concurreren op prijs door bijvoorbeeld de tarieven te verlagen. "Zelfs een kleine prijsverlaging zou het bedrijf al in de rode cijfers duwen", schetst de analist."
Ik maak daar uit op dat de financiële situatie bij Ziggo "niet al te best is" en er dus geen geld is om het laatste stukje te verglazen.
De glasvezelboeren maken hier op diverse manieren gebruik van om klanten weg te lokken bij Ziggo.
En in 2023 waren het er vele tienduizenden.
En Ziggo mag vrezen voor 2024 dat deze trend zich zal doorzetten.
Tevens is dit artikel ook goed leesvoer.
Ik zie een forse reorganisatie al "om de hoek kijken".
Linksom of rechtsom zal Ziggo haar beleid moeten veranderen wil Ziggo ook in de toekomst bij kunnen blijven.
Is mijn reactie dan een sneer richting Ziggo?
Nee, in zijn geheel niet, maar een nuchtere conclusie over hoe de internetmarkt zich op dit moment ontwikkeld.
En dat gaat op dit moment heel snel en Ziggo lijkt "de boot te missen".
En klanten die éénmaal zijn weggelopen kom niet zomaar even terug.
Ziggo moet gaat investeren in haar eigen toekomst om zo de concurrentie het hoofd te kunnen bieden.
 
Ik blijf er bij dat de last mile verglazen niet echt de oplossing is, want dan ben je 1 van de vele glasvezel providers die allemaal hetzelfde product leveren, waarom zou men dan voor ziggo kiezen. Dus je moet inzetten op de punten waar je afwijkt.
En dan is nou net de slogan die glasvezelboeren gebruiken om klanten weg te halen bij Ziggo.
En gelet op het klantenverlies van Ziggo over 2023, lukt ze dat aardig.
Inmiddels is bij een groot publiek de perceptie dat glasvezel beter is als koper.
En klanten die je éénmaal kwijt bent komen niet zomaar terug.
Toegegeven, t.o.v. Ziggo zijn veel glasboeren toch wel goedkoper.
Dat zal ook wel meespelen bij het klantenverlies over 2023.
 
Ik heb z
Neem nu dit artikel dit artikel op NU.

Ik heb een artikel geschreven over waarom Ziggo geen glasvezel heeft. https://www.internetvergelijk.nl/blog/ziggo-geen-glasvezel/

De kosten zijn ongeveer 800 per woning, en daar komt bij dat niet elke woning een glasvezelabonnement zal nemen, ondanks dat ze aangesloten zijn. Ik denk dat ze voorlopig nog wel mee kunnen komen. Dat is KPN ook lang gelukt met hun DSL-netwerk. Er zal wel een omslagpunt komen en ik ben benieuwd wat Ziggo dan gaat doen.
 
Ik heb z

Ik heb een artikel geschreven over waarom Ziggo geen glasvezel heeft. https://www.internetvergelijk.nl/blog/ziggo-geen-glasvezel/

De kosten zijn ongeveer 800 per woning, en daar komt bij dat niet elke woning een glasvezelabonnement zal nemen, ondanks dat ze aangesloten zijn. Ik denk dat ze voorlopig nog wel mee kunnen komen. Dat is KPN ook lang gelukt met hun DSL-netwerk. Er zal wel een omslagpunt komen en ik ben benieuwd wat Ziggo dan gaat doen.
die bevat wel leuke onwaarheden
het giganet heeft zakelijk gezien een maximale snelheid van 1200Mbps

\
Om sneller internet te kunnen leveren zal VodafoneZiggo in 2023 gaan testen met DOCSIS 4. De nieuwste standaard voor coaxnetwerken. Hopelijk wordt hiermee de trage uploadsnelheid voor klanten verhoogd.


dit is in 2024 , bijv
 
Bedankt voor je feedback. Ik heb er nu bijgezet dat 1000 Mbps voor consumenten is. Ziggo had plannen om eind van dit jaar met DOCSIS 4.0 te testen (op grotere schaal want in 2022 was er al een kleine test).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan