Wel verbinding maar geen Internet/Websites

Aart1967

Forum Gebruiker
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een kabel vanaf de connect box, deze staat op de beganegrond, naar de 1e verdieping getrokken en vandaaruit, via een tussen koppeling, een kabel naar zolder getrokken. Telkens als ik de connect box reset of opnieuw opstart krijg ik op de 1e verdieping en op zolder geen Internet meer. Heb daar wel verbinding maar kan niet surfen etc. Wanneer ik dan een Windows Netwerkcontrole laat uitvoeren krijg ik de melding: De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect. Het vreemde is ook dat ik nu wel hier kan komen en dus dit bericht kan plaatsten maar meer ook niet!
Dit probleem heb ik al jaren en soms lukt het mij om het voor elkaar te krijgen dat het weer werkt maar heb nooit het idee wat er mis is of wat ik anders heb gedaan en weet nu ook niet wat ik moet doen.

Hoepijk heeft iemand een suggestie voor mij!

Alvast hartelijk dank voor de moeite en tijd!

Mvg. Aart
 
Het liefst wil je één kabel hebben, die koppeling hoeft niet het probleem te zijn maar kan het wel zijn.
Ook kunnen zelf geplaatste connectoren problemen geven als dat niet helemaal correct is gebeurd.
Fotootjes van de diverse onderdelen kunnen een beter beeld geven van de mogelijke problemen.
 
Wat je ook kan proberen is even ter controle een laptop aansluiten op het punt dat je de koppeling zou gaan toepassen. Dan sluit je al het eerste deel uit of deze werkt of niet werkt.
 
Aart1967
en als je netwerk instelling aanklikt daarna adapter staat er dan dit 1.0 Gbps

Schermafdruk 2020-09-04 10.46.41.png
 
Klopt. Staat 1,0 Gbps.

Ik heb er een router tussen gezet en dan werkt het wel.
Nieuwe koppelstukken gekocht en dan weer probleem dat er geen verbinding is.

Foto
 

Bijlagen

  • 16010562493576259731174597151003.jpg
    16010562493576259731174597151003.jpg
    293,7 KB · Weergaven: 158
Als het met een router (bedoel je soms switch) wel werkt, maar met eem koppelstuk niet dan zit er bijna zeker een fout in een van de twee kabels die je met dat koppelstuk verbind.
Kijk in alle twee de kabels naar de volgorde (kleur) van de draadjes. Deze moet aan beide kanten van een kabel bgelijk zijn.
De kleurvolgorde kan volgens twee normen zijn, EIA/TIA-568A en EIA/TIA-568B, maar de meeste gebruikte is EIA/TIA-568B.
Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/RJ-45
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info allemaal. Ik ga controleren of de kleurvolgorde klopt.
 
Daar was ik weer.
Vandaag nieuwe kabel aangelegd. Van begane grond naar zolder zonder tussenstukken. Dan zou je zeggen dat moet goed zijn en goed werken maar helaas.
Blijf zelfde probleem houden. geen internet verbinding. probleem tussen de computer en connectbox.
Iemand nog andere suggesties voordat ik Ziggo zelf maar ga vragen?

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Je had er een router tussen en toen bleef het wel werken? En via kabel direct tussen modem en pc niet? (dan is er uitval bij opnieuw opstarten) Klopt dat?

Heb je als je de kabel direct tussen modem en connect box hebt dan wel op andere ingangen netwerkapparatuur als routers aangesloten? Misschien eens testen wat er gebeurd als je die juist los haalt? Toch iets van een conflict in het netwerk mogelijk?
 
Terug
Bovenaan