Shadowranger
Forum Gebruiker
- Berichten
- 616
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Voordat zaken nu een leven gaan leven die nergens naar leiden, ik heb idd geen per maand erbij gezet, omdat dit meermalen in het topic is benoemd. In zoverre mag ik er toch vanuit gaan dat iedereen dan wel begrijpt dat het daarom gaat. Dat er een keer niets bij staat hoeft per saldo niet te betekenen dat ik dat dan ook buiten beschouwing laat....Maximaal 50 cent per maand extra... je betaalt toch per maand een abonnement... stond er toen ook al... €6,- op jaarbasis... exclusief eventuele jaarlijkse verhogingen die toch al standaard zijn
Gepiepeld voelen over dit bedrag... wat er toen ook al stond. Ik probeer de andere zijde van het verhaal te begrijpen. Ik probeer redenen te bedenken. Ik probeer mij echt in te leven waarom iemand zich gepiepeld zou kunnen voelen over dit bedrag? Ik probeer het echt. Ik kan het niet. Onbegrijpelijk. Aan de andere kant... men leest ook graag wat men zou willen lezen, zou dat in dit geval ook het probleem zijn? Gewoon over de woordjes 'per maand' heen gelezen? Het boeit me eigenlijk ook niet eens. Dan kijk je lekker niet.
Nu de werkelijkheid: het verhaal is dat ik recentelijk ben gebeld door iemand van Ziggo aangaande mijn aanvraag om de mediabox om te ruilen. Ik ging er, zoals gesteld in de aanvraag zoals in de screenshot hiervoor is te lezen, dat dit mij €0,50 per maand zou gaan kosten. Ik ging er nog niet eens vanuit dat dit ook "gratis" of minder zou kunnen zijn, daarin laat de zinsnede in de originele aanvraag wel erg veel ruimte voor interpretatie (zie screenshot van @freeewillie).
Echter werd mij verteld dat, in tegenstelling tot wat op de site/ aanvraagformulier werd gesteld, mijn abonnement TV Start en daarbij destijds uitgerijkte Pace box "obsolete" (=verouderd) zijn. Op zich werkt deze verder prima als ontvanger maar voor interactieve diensten is deze niet (meer) geschikt. En dat ik, om een Next te krijgen, aan een ander abonnement moet wat per maand al meer gaat kosten dan ik nu betaal voor mijn huidige "ooit" afgesloten bij UPC Alles-In-1 TV, Internet en Bellen.
Daarnaast nog een verhoging van € 1,- per maand extra te betalen om i.p.v. de Mediabox XL, dat bij dit abonnement hoort, een Next te krijgen en dan ook vastzit aan een jaarabonnement. Dat betekent dus ook dat de voorwaarden die ik nu op mijn abonnement heb komen te vervallen en ik per saldo meer kwijt ben dan de 50 cent (per maand ) of zelfs €1 per maand voor alleen de Next, zoals dit in eerste instantie geïnterpreteerd is volgens de tekst zoals @freeewillie heeft gepost.
Al met al voel ik mij op basis van deze kostenprognose aardig gepiepeld. Dat mag ik toch vinden . Ik heb een bepaalde verwachting o.b.v. de tekst, maar die achteraf dus niet waargemaakt wordt als je de aanvraag doet.
Dit is voor mij hetzelfde als in de winkel een prijskaartje aan het schap zien met een mooie prijs, maar bij de kassa geconfronteerd worden met een fors hoger bedrag.