Viaplay komt op 1 maart naar Nederland voor 14 euro per maand

Maximaal 50 cent per maand extra... je betaalt toch per maand een abonnement... stond er toen ook al... €6,- op jaarbasis... exclusief eventuele jaarlijkse verhogingen die toch al standaard zijn :-X

Gepiepeld voelen over dit bedrag... wat er toen ook al stond. Ik probeer de andere zijde van het verhaal te begrijpen. Ik probeer redenen te bedenken. Ik probeer mij echt in te leven waarom iemand zich gepiepeld zou kunnen voelen over dit bedrag? Ik probeer het echt. Ik kan het niet. Onbegrijpelijk. Aan de andere kant... men leest ook graag wat men zou willen lezen, zou dat in dit geval ook het probleem zijn? Gewoon over de woordjes 'per maand' heen gelezen? Het boeit me eigenlijk ook niet eens. Dan kijk je lekker niet.
Voordat zaken nu een leven gaan leven die nergens naar leiden, ik heb idd geen per maand erbij gezet, omdat dit meermalen in het topic is benoemd. In zoverre mag ik er toch vanuit gaan dat iedereen dan wel begrijpt dat het daarom gaat. Dat er een keer niets bij staat hoeft per saldo niet te betekenen dat ik dat dan ook buiten beschouwing laat....

Nu de werkelijkheid: het verhaal is dat ik recentelijk ben gebeld door iemand van Ziggo aangaande mijn aanvraag om de mediabox om te ruilen. Ik ging er, zoals gesteld in de aanvraag zoals in de screenshot hiervoor is te lezen, dat dit mij €0,50 per maand zou gaan kosten. Ik ging er nog niet eens vanuit dat dit ook "gratis" of minder zou kunnen zijn, daarin laat de zinsnede in de originele aanvraag wel erg veel ruimte voor interpretatie (zie screenshot van @freeewillie).

Echter werd mij verteld dat, in tegenstelling tot wat op de site/ aanvraagformulier werd gesteld, mijn abonnement TV Start en daarbij destijds uitgerijkte Pace box "obsolete" (=verouderd) zijn. Op zich werkt deze verder prima als ontvanger maar voor interactieve diensten is deze niet (meer) geschikt. En dat ik, om een Next te krijgen, aan een ander abonnement moet wat per maand al meer gaat kosten dan ik nu betaal voor mijn huidige "ooit" afgesloten bij UPC Alles-In-1 TV, Internet en Bellen.

Daarnaast nog een verhoging van € 1,- per maand extra te betalen om i.p.v. de Mediabox XL, dat bij dit abonnement hoort, een Next te krijgen en dan ook vastzit aan een jaarabonnement. Dat betekent dus ook dat de voorwaarden die ik nu op mijn abonnement heb komen te vervallen en ik per saldo meer kwijt ben dan de 50 cent (per maand ;)) of zelfs €1 per maand voor alleen de Next, zoals dit in eerste instantie geïnterpreteerd is volgens de tekst zoals @freeewillie heeft gepost.

Al met al voel ik mij op basis van deze kostenprognose aardig gepiepeld. Dat mag ik toch vinden ???. Ik heb een bepaalde verwachting o.b.v. de tekst, maar die achteraf dus niet waargemaakt wordt als je de aanvraag doet.

Dit is voor mij hetzelfde als in de winkel een prijskaartje aan het schap zien met een mooie prijs, maar bij de kassa geconfronteerd worden met een fors hoger bedrag.
 
Misschien meer dan € 0,50 per maand en meer dan € 0,50? Zucht..
dan moeten ze niet aankomen met misschien dit bedrag en later toch meer willen
2022-02-28 22.13.18.jpg
 
Misschien meer dan € 0,50 per maand en meer dan € 0,50? Zucht..
Ik word er moe van (van die €0,50) en dat kan niet de bedoeling zijn... klaar mee en die klachten steken ze maar waar de zon niet schijnt. Genoeg dingen die geen energie kosten... ;)

Maar @CreativeS maar als je het principieel gaat bekijken, ook de schuld van ZIGGO , moeten ze niet eerst komen met max 50 cent ongeacht welke mediabox.
en je kent het gezegde , kom je beloftes na , dus soms maken we daarom er werk van.
Laat ik het zo zeggen... 'pick your battles'. Beetje kinderachtig om eerlijk te zijn. Er zijn vele belangrijkere dingen dan Ziggo een uitspraak over hun eventuele miscommunicatie te ontfutselen. Past natuurlijk wel in die hele woke-bende. Straks mag men nog langs bij Stichting Ereschulden (waarmee ik hun werk niet bagatelliseer), maar je kan het ook nutteloos hoog opnemen.

'mijlenver' nog wel... ach, was wel te verwachten.
 
:police:

Kunnen wij a.u.b. stoppen met deze discussie?
Het moet voor iedereen intussen duidelijk zijn dat de bedragen genoemd in het reclame stukje en het bedag dat het werkelijk gaat kosten mijlenver uit elkaar lagen.
Weer de zoveelste keer dat Ziggo onduidelijk is.

Back on topic!
 
Beetje jammer, dat Ziggo zijn zaakjes niet op orde heeft. Geen app op de next. Activeer-mail komt niet binnen. Etc etc
 
Abonnement met een Next zijn 50 cent duurder per maand als met XL box.
Maar die 50 cent haal makkelijk er weer uit met je stroom gebruik, een Next is een heel stuk zuiniger
En je leeft ook wat langer omdat je minder kopzorgen hebt.
 
Terug
Bovenaan