• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verplaatsen van groene hoofdkabel

Status
Not open for further replies.
Heb je niet gelijk een aftakking van de blauwe KPN telefoonkabel en stroomkabel gemaakt bij het graven van die kuil.......????? :schater::schater::schater:mensen wat doen jullie moeilijk, wat maakt het uit waar die AOP zit...... 100.000 mogelijkheden en nog die groene kabel willen verplaatsen........
Heeft dit uberhaupt met het onderwerp te maken ?
Bij oudere huizen zit het AOP vaak op de raarste plaatsen. In dit geval dus in de zijgevel, en nee daar liggen geen telefoon en electrakabels die gaan wel gewoon rechtstreeks naar de meterkast zoals het hoor !
Ik weet niet wat jij voor oplossing wilt bedenken maar zonder een lelijke kabel in het AOP heb je echt geen ontvangst, en als dat dan in het zicht zit, ik vind het geen pan. Smaken verschillen blijkbaar :wink:
 
Maar kan je niet een goede verlengkabel vanaf de groene kabel naar je meterkast trekken en daar je modem plaatsen zonder de groene kabel helemaal te moeten omleggen?
Bij mij is ie (weliswaar een kort stukje) ook verlengd. (zwarte kabeltje)

20t2lxh.jpg

Op zich zou dit eventueel kunnen.
Alleen heb je dan niet een grotere kans op storingen ?

Beetje knullig, als ze later als nog.
Een nieuwe kabel moeten trekken.
Ivm storingen, en de kosten die daarbij horen.
 
Dat denk ik niet.
Bij mij komt die groene kabel 150 verderop in de straat uit een kastje. Als je daar een verlenging van 5 meter (met dezelfde hoge kwaliteit kabel) aan zet inclusief een hoogwaardig koppelstukje moet dat gewoon goed blijven werken.

Ik zou daarvoor alleen niet naar een bouwmarkt gaan maar naar een goede elektronicazaak.
 
IK had precies hetzelfde probleem: Oud huis (1925), AOP zat in de woonkamer, en niet echt een geschikte plek voor zowel mijn kabelmodem, Gbit switch en mijn telefoon apparatuur.

In eerste instantie wilde ik hetzelf doen (Ik kan ook niet echt zeggen dat ik een leek ben met kabels etc.), maar ik wilde tegelijkertijd ook zeker van zijn dat het goed werd gedaan (in ieder geval op een manier dat Multikabel nog wel verantwoordelijk bleef voor het oplossen van storingen). Temeer omdat zowel telefoon als internet en TV via de verbinding m'n huis binnenkomen. Ik heb geprobeerd alles uit te zoeken en bleef maar om het probleem heendraaien omdat ik veel tegengestelde adviezen kreeg.
Uiteindelijk heb ik toch Multikabel maar gebeld, monteur langsgweest die de kabel terug naar buiten heeft getrokken en ter hoogte van de meterkast de kabel (5m verlengd) weer naar binnen heeft gebracht. Totale kosten EUR 50.- (inclusief kabel, nieuw AOP en installatiekosten). Ik moest alleen zelf die nieuwe kabel even 50cm ingraven, maar de groene beschermstrook werd wel bijgeleverd!

Al met al niet echt een slechte deal denk ik. Ik weet natuurlijk niet of Ziggo het prijsbeleid drastisch heeft aangepast, maar vragen om een offerte kan volgens mij geen kwaad.
 
"Hoe ziet hij het verschil tussen een knullige aansluiting gedaan door een monteur dan wel door de klant zelf?"

Geen idee, ben dan ook geen monteur :wink: Wel heb ik vaker gehoord dat iemand een slechte verbinding had door eigenhandig te rommelen, wat dus inhield dat ze het zelf naar de oorspronkelijke staat mochten veranderen, en ook nog voorrijkosten van de monteur kregen.

Dit simpelweg omdat Ziggo (toen Multikabel) niet verantwoordelijk kon worden gehouden voor andermans werk...

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar wil de mensen wel waarschuwen voor welk risico men neemt...
 
man wat een gedraai om de zaak heen. maak een monteurs afspraak,
geef aan de helpdesk aan dat je de groene kabel moet verplaatsen.
(om wat voor reden dan ook).
maak het de monteur alvast zo makkelijk mogelijk.
(ruim je rotzooi op in huis,meterkast goed toegankelijk)
dan zal het naderhand allemaal vast meevallen met de kosten.
niet praten, maar DOEN!

suc6.
berrie
 
Gelukkig heb ik zelf een nieuwbouwwoning, waar ik wel alles in de meterkast kon maken. (ben zelf monteur)

Moet er niet aan denken om alles in de woonkamer te hebben.

Foto-GFQ7DPH6.jpg



Foto-WFOFZUQ6.jpg
 
ziggo-user bedoelt het anders als nu begrepen word. De groene kabel en het AOP zijn eigendom van Ziggo, als je dus storing krijgt en de monteur treft een aansluiting aan welke door derden is gecreeerd, kan hij zeggen dat het niet wordt ondersteund, omdat er is dan is gerommeld met iets waar de klant in theorie niet aan had mogen zitten...

Als een monteur van ZIggo dat niet goed zou hebben gedaan, is en blijft Ziggo verantwoordelijk. Bij eigen gebruikt materiaal is Ziggo simpelweg niet meer verantwoordelijk. (voor dat materiaal)

Zoals ziggo-user al zei, het is niet gezegd dat het ooit problemen op gaat leveren, maar de kans is wel aanwezig, welk risico die klant op dat moment zelf heeft genomen.

de groene kabel is inderdaat eigendom van ziggo echter een aop hoeft niet hier namelijk geen officeel aop van ziggo @home tvhome of essentkabelcom nooit gehad de aansluiting dateert nog van de tijd dat het nog essentkabelcom was maar goed niet iedereen heeft een aop dat eigendom is van ziggo sommige mensen hebben namelijk nooit een aop gekregen trouwen voor de mensen die het willen weten de groene kabel komt bij mij gelukig wel in de meterkast uit maar dat hebben ze 25 jaar geleden al netjes gedaan bij de bouw van het huis.
 
de groene kabel is inderdaat eigendom van ziggo echter een aop hoeft niet hier namelijk geen officeel aop van ziggo @home tvhome of essentkabelcom nooit gehad de aansluiting dateert nog van de tijd dat het nog essentkabelcom was maar goed niet iedereen heeft een aop dat eigendom is van ziggo sommige mensen hebben namelijk nooit een aop gekregen trouwen voor de mensen die het willen weten de groene kabel komt bij mij gelukig wel in de meterkast uit maar dat hebben ze 25 jaar geleden al netjes gedaan bij de bouw van het huis.


????????? Gebruik eens wat hoofdletters en leestekens in de vorm van punten en komma's of is je toetsenbord defect ?
 
????????? Gebruik eens wat hoofdletters en leestekens in de vorm van punten en komma's of is je toetsenbord defect ?

Nee, hij heeft gemeld dat hij dyslecties is, zoals hij eerder zei in dit forum. Dus dit kun je hem niet aanrekenen.

Gert.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top