Phishing e-mails, spam etc. Niet intrappen!

Krijg nu een mail in spammap zgn. van Ziggo met "Herinnering Factuur".

Zie hier de bron gegevens:
Return-Path: <[email protected]>
Delivered-To: ********* @ home.nl
Received: from md14.tb.mail.iss.local ([212.54.34.100])
by mc15.tb.mail.iss.local (Dovecot) with LMTP id 7Xc7LwiXZVkGVAAARICP/Q
for <**** @ home.nl>; Wed, 12 Jul 2017 05:27:53 +0200
Received: from mx11.mnd.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.100])
by md14.tb.mail.iss.local (Dovecot) with LMTP id xDYbJwbd/Vh+dgAAJm9A1A
; Wed, 12 Jul 2017 05:27:53 +0200
Received: from ledenstein.com ([46.38.237.17] helo=v2201208134928875.yourvserver.net)
by mx11.mnd.mail.iss.as9143.net with smtp (Exim 4.86_2)
(envelope-from <[email protected]>)
id 1dV8Jc-0003WR-Ry
for ******* @ home.nl; Wed, 12 Jul 2017 05:27:53 +0200
Message-ID: <[email protected]>
From: "Ziggo" <[email protected]>
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel zin om dit te melden heeft dit niet. Ik heb dezelfde mail gehad. De enige manier om er niet in te trappen om naar het echte email verzend adres te kijken. Ziggo heeft als afzenderadres: [email protected] In Firefox is tussen haakjes altijd het echte adres te zien. Mag Ziggo ook wel eens doen in de webmail. Het mooie aan die bedrieglijke email is dat ze het echte verzendadres vermelden om dit als veilig aan te merken.
Een tweede waarschuwing is dat je bij deze mail in bitcoin moet betalen. Dan moeten toch wel alle alarmbellen gaan rinkelen.
 
In Firefox is tussen haakjes altijd het echte adres te zien. Mag Ziggo ook wel eens doen in de webmail.

Dat doen ze ook wel, maar alleen niet in de reguliere webmail. Je kunt echter ook inloggen op: "https://mail.ziggo.nl/ox6/ox.html". Dan zit je in een "Open Exchange" omgeving met compleet andere layout. Daar krijg je wel fatsoenlijke afzenders te zien. Ziggo communiceert deze alternatieve layout echter niet echt. :-\
 
Is er een mogelijkheid om de wel veilige mail van Ziggo automatisch door te sturen naar een ander email adres? Ik gebruik mijn Ziggo email niet en zie net dat ik oa ook mails van Ziggo panel hierdoor al meerdere malen gemist heb. Door deze thread ben ik eens op mijn @home mail gaan kijken of ik die veel besproken spam ook had.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een beetje off-topic hier, maar je kunt alles forwarden naar een eigen adres, of via de filters specifieke mail forwarden.
Vaak kun je ook vanuit een ander mailaccount de ziggo mail importeren via pop3. (Vind ik persoonlijk beter)
Maar maak hier een nieuw topic van als je er mee door wilt gaan.
 
1ii2WNlAmYQVUimfULv_zB92IrU1NRz23NnZT8p0qgHx5rztLYCdZ0vxEBNdcukHsXVzSmCe5ZIkjpkud861R-V0pW50IV-0RnI=s0-d-e1-ft


Uw betalingstermijn is verstreken

Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 5 werkdagen een reactie.
Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van € 49,90 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen. Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u te betalen via iDEAL.

Het openstaande bedrag is momenteel € 49,90 (inclusief kosten).
Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van € 79,95 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.
– Klik hier op: betalen om de factuur te voldoen, let op dat u de juiste bedrag: € 49,90 invult
– Klik vervolgens op kopen
– Bij uw bitcoinsadres vult u: 1LhrDwBajgNWauRVcoXn6qbtxhr46Lsye
– U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank.
– Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald, ontvangt u een bevestiging email

Mocht u nog geen Mijn Ziggo account hebben, klik hier om te registreren en u krijgt direct toegang tot Mijn Ziggo.
Let op: Als wij uw betaling niet voor maandag 17 juli 2017 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.

XhBMl8uvIjyh5_9gJZ56kmVQSJbCdnPDaPZ0jXlFVWGU3IASPzNqgYdIS77tPlwt3oO0pMzoZDTqSr_MTdCyIw7-Xyo=s0-d-e1-ft
MHE-wJgJx35SGUDvInciz27nT3nqM__HKBXeSkeXZ-weHuvNWF7gieBlFEjz1G_7GFY7pt575I1zCpyiTkYKnIec=s0-d-e1-ft
v0ABxvQvqC5tIIfSpN1a0_t39ZjoProQposTP2FK2f49eKe9BsT4Cq95R8mB-EtlQtd5PtC409vdpaDVwnY0sBU=s0-d-e1-ft


Mijn Ziggo

Ziggo Services B.V., mede handelend onder de naam Ziggo, statutair gevestigd te Utrecht, KvK 6239f3944.
[TBODY] [/TBODY]

Mocht iemand anders dit ook krijgen:

- Maandbedrag klopt niet
- Bitcoins. Natuuuuuuurlijk.

-> Nep. Dus verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt dit beter doorgeven aan de fraude helpdesk. Die kunnen wel stappen ondernemen. Hier wordt b.v. een iDeal betaling gedaan. Zij kunnen b.v. de ontvanger laten royeren van iDeal lidmaatschap waardoor de betaling niet meer mogelijk is.
 
Ik kreeg precies dezelfde mail, maar dan van T-Mobile. Nooit iets met T-Mobile te maken gehad vandaar dat voor mij ook meteen duidelijk was dat dit nep was. In de afzender zal ongetwijfeld iets van T-Mobile hebben gestaan net zoals hier ziggo. Er zijn dus meerdere versies in omloop.
 
Je kunt dit beter doorgeven aan de fraude helpdesk. Die kunnen wel stappen ondernemen. Hier wordt b.v. een iDeal betaling gedaan. Zij kunnen b.v. de ontvanger laten royeren van iDeal lidmaatschap waardoor de betaling niet meer mogelijk is.

dit is een site waar je bitcoins kunt kopen, die site doet dus niks fout, de zender van de mail laat je geld overmaken via die site (die weer ideal gebruikt ) naar zijn bitcoinadres.
 
Terug
Bovenaan