• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Onderzoek storingen en verdwenen kanalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
I

ict-boy

Sinds woensdag ben ik in het bezit van Digitale tv via de humax decoder.
Gisteren viel me in eens op dat alle discoverykanalen weg waren. RTL4 en RTL 5 storen en het geluid loop achter op de beelden.Dit had ik woensdag niet. Het aan en uit zetten van de decoder hielp niet.
 
Hier gisterenavond hetzelfde probleem. De kanalen waar het om gaat zitten allemaal op de frequentie 546 MHz:
  • RTL 4
  • RTL 5
  • National Geographic Channel
  • Animal Planet
  • Discovery Channel
  • BBC Prime
  • Hallmark
Wat is je woonplaats ict-boy?

Ik heb dit overigens al een paar keer eerder gezien met de genoemde kanalen op deze frequentie, maar omdat er verder niemand over begon had ik ook geen zin om dit nader te onderzoeken. Ik hoor overigens van anderen ook af en toe min of meer dezelfde klachten over alle Film1 kanalen op de frequentie 426 MHz. Misschien zijn er wel twee multiplexers die langzaam aan het overlijden zijn?
 
ik woon in hoorn, en hoop dat het gauw opgelost is want hier voor heb ik geen digitale tv genomen
 
Ik woon in Oosthuizen. Hopelijk zijn meer mensen bereid om even te reageren als ze dit probleem (af en toe) ervaren met de genoemde kanalen en ook aan willen geven wat de woonplaats is zodat we kunnen vaststellen of dit een regionaal probleem is of dat het voorkomt in het gehele Multikabel netwerk.

Dat dit soort problemen snel worden opgelost bij Multikabel kan je overigens wel vergeten. De ervaring leert ondertussen dat het vreselijk moeilijk is om dit soort problemen als zodanig bij Multikabel erkent te krijgen omdat het een probleem is dat zich niet continu voordoet maar af en toe voorkomt. De helpdesk zal altijd beweren dat dit een probleem is in je eigen bekabeling en de case elke keer meteen afsluiten waardoor men bij Multikabel niet zal ontdekken dat er meerdere klanten zijn met hetzelfde probleem die op verschillende locaties in het Multikabel gebied wonen. In dergelijke gevallen wijst het namelijk op een probleem bij Multikabel i.p.v. een probleem bij de klant, maar zie eerst maar eens door het helpdesk filter heen te komen...
 
ik heb het probleem sinds gisteravond en vanochtend had ik het nog steeds. dus het probleem is niet sporadische maar constant.
 
ict-boy zei:
ik heb het probleem sinds gisteravond en vanochtend had ik het nog steeds. dus het probleem is niet sporadische maar constant.
Het is misschien momenteel constant, maar je zal zien dat het op een gegeven moment weer normaal is en dan na een x aantal dagen begint het weer. Ik heb dit zelf tenminste zo waargenomen.

Maar goed, op zich komt het nu even goed uit dat het probleem zich nog steeds voordoet want dat geeft mij even de gelegenheid om een zogenaamde Continuity Counters meting uit te voeren. De verstuurde digitale data pakketjes hebben namelijk allemaal een volgnummer en bij een goed signaal mogen er geen data pakketjes ontbreken. Deze meting is om ongeveer 10:45 hedenmorgen uitgevoerd waarbij een capture file van de volledige Transport Stream op 546 MHz is aangemaakt van 250 MB wat overeenkomt met iets minder dan 1 minuut data ontvangen. De gebruikte analyse tool levert dan de volgende Continuity Counter afwijkingen in deze meting op:

cc546lk6.jpg


cc5462bl4.jpg


Bij een goed signaal is dit overzicht leeg. Je kan dus rustig stellen dat er iets goed mis is met het signaal zoals dat bij ons aankomt. Zodanig zelfs dat de ontvangers er bij sommige kanalen helemaal geen kaas van weten te maken en dan maar een zwart scherm tonen.
 
Ook bij mij is het de afgelopen dagen niet goed. Het beeld loopt niet gelijk met het geluid. Ook veel beeld storingen. De storingen zijn op:
RTL 4
RTL 5
National Geographic Channel
Animal Planet
Discovery Channel
BBC Prime
Hallmark
Film 1-4

Ik woon in de MiddenBeemster
 
CG2007 zei:
Film 1-4

Ik woon in de MiddenBeemster
Voor de Transport Stream van de Film1 kanalen op 426 MHz even een zelfde meting verricht om ongeveer 11:20 en dan is ook hier in Oosthuizen te zien dat het ook goed mis is met de Film1 kanalen:

cc426ad3.png
 
Ik heb de naam van dit topic even aangepast naar "Onderzoek storingen en verdwenen kanalen" in de hoop dat er meer mensen bereid zijn om hun medewerking te verlenen.
 
ArChie zei:
Ik heb de naam van dit topic even aangepast naar "Onderzoek storingen en verdwenen kanalen" in de hoop dat er meer mensen bereid zijn om hun medewerking te verlenen.

Goede actie nu maar hopen dat veel mensen hun mederwerking willen verlenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan