Startpost bijgewerkt, als iemand meer info heeft wat er is aangepast in deze versie horen we dat natuurlijk graag.
 
Uitrol van nieuwe firmware gaat in stappen.
Aan het begin weinig klanten en als er weinig / geen klachten komen bij grotere groepen klanten.
 
Wat zijn de veranderingen eigenlijk ?
Nagevraagd bij Ziggo, dit zijn de veranderingen in CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH:
  • WiFi fix: sommige apparaten die in en uit stand-by gaan, hadden geen internetverbinding meer
  • Probleem met de tijd in het modem verholpen
 
Vannacht om 03:00 uur de nieuwe CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH firmware gekregen.
In de komende dagen opletten of ik verschil merk.
 
Ook hier is de nieuwe firmware voor 2 weken terug geüpdatet.
 
Ik zie beheer/informatie alleen software versie en geen firmware versie staan. waar kan ik firmware versie vinden.
 
Vannacht om 03:00 uur de nieuwe CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH firmware gekregen.
In de komende dagen opletten of ik verschil merk.
Helaas is er bij mij wel een verschil te merken. Sinds de update heb ik wifi problemen met mijn macbook pro uit 2009 en mijn windows laptop met windows 10.
Het verhaal: De wifi verbinding is traag. Speedtest van ZIGGO en Speedtest by OOKLA (server XS4ALL in Amsterdam) geven een download van ongeveer 120Mbits (moet 250 zijn) en upload van ongeveer 8Mbits (moet 25 zijn). Het vreemde is dat mijn iPad en iPhone die op hetzelfde wifi netwerk zitten WEL de goede down- en upload testen (app: speedtest by ookla server XS4ALL amsterdam)
Verbind ik nu mijn windows laptop met de wifi booster op de 1e verdieping dan is er niets aan de hand. (bedraad is er ook niets aan de hand)
Iemand een idee?
 
Ik heb gemerkt dat de modem resetten veel problemen oplost, zeker als er na een firmware update dingen niet gaan zoals ze horen te gaan.
Veel beter dan een reset met de resetoptie in de modemsoftware, of de resetknop achterop de modem, werkt uitzetten met de schakelaar achterop (± 15sec) en daarna weer starten.
 
Terug
Bovenaan