• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe software voor de Horizon box versie: 1-1-58.021.0_V 1.25_16777396

Jordy-Ziggo

Webcare Ziggo
Berichten
1.043
@All,

Vanochtend is de Horizon-software geüpdate. Deze nieuwe softwareversie (1-1-58.021.0) zorgt voor een aantal verbeteringen op de mediabox en lost een aantal problemen op. Daarnaast is de stabiliteit van de mediabox verder verbeterd. Evenals de reactiesnelheid tijdens het klikken door het menu. De meest zichtbare veranderingen zijn hieronder samengevat.

Vernieuwde functionaliteiten

- De TV gids in het hoofdmenu toont voortaan direct de opties. Je hoeft niet meer de keuze te maken voor ‘alle zenders’.

- Tijdens het zappen zie je voortaan de mini-EPG waarin ook het volgende programma zichtbaar is. Ook kan je in deze mini-EPG rechtstreeks naar de UPC On Demand-omgeving van het kanaal. Dit is alleen het geval wanneer door de zender een ‘Programma Gemist’-functie wordt meegestuurd.
Het klikken door menu’s is hierdoor eenvoudiger geworden.

Verbeteringen

- De problemen die ondervonden werden bij HD-zenders (groen/roze beeld) zijn voor een groot aantal televisies opgelost. Deze problemen ontstonden omdat er geen goede communicatie over de HDMI-kabel is tussen je Horizon Mediabox en je televisie. Er is een extra menu toegevoegd waar de kleurinstellingen handmatig aangepast kunnen worden. Het volgende stappenplan moet doorlopen worden als je nog problemen hebt.

Sluit de HDMI kabel opnieuw aan

Ga naar Opties=>Televisie=>Beeldinstellingen=>TV Color Model, kies daar voor ‘RGB’. Mocht dit niet
werken dan probeer je 1 van de andere 2 opties.

- In het menu-onderdeel ‘Mijn opnamen’ waren bestelde films e.d. nog zichtbaar, ook na de beschikbaarheidsperiode. Indien je dan voor deze opnames koos kreeg je de foutcode 8182. Dit is aangepast.

- Als er onverhoopt een signaalhapering voorkomt worden de ingeplande opnamen gewoon opgenomen. Dit was eerder niet het geval er dan werd de foutmelding ‘Harddisk kan niet gelezen worden’ getoond.

- Sommige geplande opnames werden maar gedeeltelijk opgenomen. Dit is opgelost.

- Programma’s waarvan informatie (metadata) ontbreekt, konden eerder niet worden opgenomen. Nu kan dit wel.

- Bestelde adult content wordt niet meer weergegeven in ‘Mijn Opnamen’, maar blijft wel voor de aangegeven periode beschikbaar.

- Indien een televisieserie uit meer dan 10 afleveringen bestaat, konden deze niet allemaal weergegeven worden. Dit is verholpen.

- Er is een significante vermindering van foutmeldingen bij het opnemen van ‘Soortgelijke’ programma’s.

- Het vastlopen van de mediabox bij het aanzetten van de ondertiteling bij HD-zenders, is verholpen. Dit gebeurde vooral bij de zender BBC HD.

- Het niet uit stand-by komen van de mediabox is grotendeels opgelost.

- Bij het openen of gebruiken van teletekst loopt de mediabox niet meer vast.
 
Bedankt voor de release notes. Wordt gewaardeerd!
 
Thx iedere kleine verbetering is er een, op naar de volgende. :)
 
@UPC bedankt dat jullie HB blijven verbeteren.

Hierbij de ervaringen met meldingen van de gevonden bugs:
- roze/groen bleef bij ons bij tv color automatisch. is nu op RGB ingesteld. we zullen zien.
- de HB is al drie keer vastgelopen: 1e keer in eigen media->mijn foto's->mappen-> en dan bij de keuze van een map, loopt het systeem vast. 2e keer uit het tv gids terug, bleef nederland 1 gewoon lopen (dus zowel beeld als geluid), maar geen enkele toets werkte meer. En een 3e keer na het via de TV gids een programma willen opnemen, en op het laatste moment niet kiezen voor OPNEMEN deze aflevering, maar met de AB BACK terug. eerst ging het heel langzaam terug naar de tv gids en uiteindelijk hangt de HB.
-ook nu werkte bij ons de TXT knop niet, terwijl je wel via het menu bij teletekst kan komen.
- al diverse keren een engelse foutmelding, terwijl het systeem op Nederlands staat.

Verder blijven de menu's traag.
 
damel zei:
Thx iedere kleine verbetering is er een, op naar de volgende. :)

Ik vraag mij af hoeveel updates er nog nodig zijn om een product neer te zetten,waar hij voor bedoeld is.
Tot het eind in zicht is zullen de frustraties blijven bestaan.Het lijkt mij beter dat UPC zijn verkoopstrategie gaat veranderen totdat alle problemen zijn opgelost.We blijven moed houden,maar ook daar komt een keer een eind aan.
 
@Jordy-UPC

Bedankt voor de info. Het groen/blauw beeld heb ik sinds vanmorgen, na verandering bij instellingen, NIET meer gehad.
 
Eerst deed teletekst het helemaal niet meer en nu na opnieuw opstarten (soft) is teletekst weer helemaal terug. Bedankt voor het plaatsen van de release notes.
 
- In het menu-onderdeel ‘Mijn opnamen’ waren bestelde films e.d. nog zichtbaar, ook na de beschikbaarheidsperiode. Indien je dan voor deze opnames koos kreeg je de foutcode 8182. Dit is aangepast.

Vreemd, ik zie nog steeds bestelde continents staan die allang over de periode zijn, box geeft dan gewoon foutcode 8182 (In het engels)
 
Bedank voor de goede informatie, altijd weer fijn dat je weet wat er is veranderd. Maar ik moet zegge wij hebben weinig klachten met de horizon, vanaf dat wij hem hebben is die twee keer vast gelopen in het begin daarna eigenlijk niet meer dus wij zijn denk ik een van de gelukkige waar het aardig goed bij gaat.
 
Terug
Bovenaan