Status
Niet open voor verdere reacties.
Enige waar ik heel af en toe tegenaan loop is dat een YouTube video blijft 'hangen' tijdens het afspelen. Geluid loopt wel door maar het beeld staat stil. Video opnieuw starten lost het probleem in 99% van de gevallen op...
 
Enige waar ik heel af en toe tegenaan loop is dat een YouTube video blijft 'hangen' tijdens het afspelen. Geluid loopt wel door maar het beeld staat stil. Video opnieuw starten lost het probleem in 99% van de gevallen op...

Hoi, als je smart tv hebt waarom gebruik je youtube van de tv niet hier heb ik nooit problemen mee.:)
 
Youtube op mijn Philips tv heeft spraakbesturing en is sneller/stabieler dan die op de box.
 
Ook het logo schermpje van de NEXT is omhoog te schuiven. En daar zit ook wat achter. Geen idee wat.
 
Knopjes waar je verder niks aan hebt.
Je kunt er het scherptefilter mee in/uitschakelen of lipsync opnieuw synchroniseren.
Eerst kon je er ook de framerate van Netflix mee goed zetten, maar daar is nu een optie voor in het menu.
 
Ik heb 2 dagen geleden de Next in de woonkamer geïnstalleerd.
Er zit toch nog een lipsync probleempje in de software, ondanks de meest recente update.
Hopelijk wordt dit binnenkort opgelost bij de volgende update.

Het geluid was in eerste instantie zachter op m'n TV ten opzichte van de (Horizon) Mediabox XL.
Ik heb toen in de Next bij instellingen "dolby audio" op aan gezet. Daarna was het opgelost.

Ook heb ik een extra Next voor in de slaapkamer ontvangen. Blijkbaar zit er toch onderscheid in de Next van de woonkamer, want op de verpakking staat tekst extra mediabox Next aangegeven. Na installatie (gisteren) en ook de nieuwe 4K coaxkabel te hebben gebruikt uit de verpakking, heb ik een slechte beeldkwaliteit en kan ik een groot aantal zenders niet bekijken. Op de coax aansluiting in de muur had ik eerst een extra Mediabox XL, waar ik die problemen niet mee had.
Van alles geprobeerd (kabels, splitter en versterker gecontroleerd) maar niet op kunnen lossen. Maandag komt er een Ziggo monteur.
Ben benieuwd waar het probleem zit. Heeft iemand anders ook dit probleem ervaren ?
 
Laatst bewerkt:
de 2e Next moet wel overweg kunnen met je 1e Next. Dit wat betreft bijv. Het verder kunnen kijken als je op de eerste bent gestart en op de 2e verder wilt kijken. Het is vooral administratief en technisch dat ze gekoppeld moeten worden.

Voorheen had ik een versterker in gebruik voor de horizonbox maar voor de next niet meer (nodig). wel nieuwe coax naar de slaapkamer gelegd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 dagen geleden de Next in de woonkamer geïnstalleerd.
Er zit toch nog een lipsync probleempje in de software, ondanks de meest recente update.
Hopelijk wordt dit binnenkort opgelost bij de volgende update.

Het geluid was in eerste instantie zachter op m'n TV ten opzichte van de (Horizon) Mediabox XL.
Ik heb toen in de Next bij instellingen "dolby audio" op aan gezet. Daarna was het opgelost.

Ook heb ik een extra Next voor in de slaapkamer ontvangen. Blijkbaar zit er toch onderscheid in de Next van de woonkamer, want op de verpakking staat tekst extra mediabox Next aangegeven. Na installatie (gisteren) en ook de nieuwe 4K coaxkabel te hebben gebruikt uit de verpakking, heb ik een slechte beeldkwaliteit en kan ik een groot aantal zenders niet bekijken. Op de coax aansluiting in de muur had ik eerst een extra Mediabox XL, waar ik die problemen niet mee had.
Van alles geprobeerd (kabels, splitter en versterker gecontroleerd) maar niet op kunnen lossen. Maandag komt er een Ziggo monteur.
Ben benieuwd waar het probleem zit. Heeft iemand anders ook dit probleem ervaren ?

@gervanlinden Controleer nog eens de splitter waar de extra MXL op zat of het wel een splitter is en geen aftak element. De uitgang van de extra MXL zal dan waarschijnlijk een demping van 16db hebben.
De extra MXL werkt via moca op 1150Mhz en werkt nog bij een signaal van, ik dacht, -20db. Hierop gaat een normale mb of Next niet goed functioneren.
 
de 2e Next moet wel overweg kunnen met je 1e Next. Dit wat betreft bijv. Het verder kunnen kijken als je op de eerste bent gestart en op de 2e verder wilt kijken. Het is vooral administratief en technisch dat ze gekoppeld moeten worden.

Ahum... ze hoeven alleen maar administratief gekoppeld te worden. Technisch werken ze helemaal los van elkaar. Centraal wordt bijgehouden wat je kijkt, wat je bekeken hebt, wat je opgenomen hebt, et cetera. Je kan zelfs in je app verder kijken. Je moet het niet interessanter laten lijken dan het is. Dat komt omdat alles onder klantnummer gekoppeld wordt. Dat je slecht beeld hebt ligt aan de box en/of bekabeling die er al lag. Daar waar de Extra Mediabox XL echt gebruikmaakte van de Mediabox XL (tuners en harde schijf) werkt de Extra Next volledig stand-alone.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan