• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Connectbox, die witte


kokkie44

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Berichten
297
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Ik zit hier zo een beetje al die topics te bekijken en het valt me op dat "experts" altijd lopen te zeiken over het modem.
Gewoon een eerlijke vraag: Waarom? Wat is er mis mee en welke zouden we dan wel moeten hebben?
 

densoft

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
359
Ja, je hebt "experts" en experts... Als je de modem in bridge zet is er verder niets mis met het modem. Het is dan gewoon een dom apparaat. Ga je de modem als "router" functie gebruiken, dan is het wel heel beperkt. Ik gebruik al jaren een eigen router i.c.m. modem in Bridge. Geen enkel probleem hiermee. De storingen komen vaak door slechte kabels of eigen brakke hardware. Je houdt altijd dat mensen gaan klagen. Dit komt omdat ze te gierig of te beroerd zijn om te investeren in goede kabels of routers....

Edit: Of storingen bij Ziggo kan wel eens een oorzaak zijn....
 
Laatst bewerkt:

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.307
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ziggo heeft in zijn poging om de modem "leek" veilig te maken de software van het router gedeelte te veel vereenvoudigd.
Ik kan er zo mee leven, maar zou toch wel fijn zijn als Ziggo het aantal opties uitbreid en dan b.v. een keuze bied tussen simpel en geavanceerd menu.

In de modem word een Intels chipset de puma 6 gebruikt en die heeft wat problemen met betrekking tot de latency, beveiliging, enz.

 

CreativeS

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
15.667
Ziggo
Geen Producten
Het is gewoon een rotmodem... lopen mijn verbindingen via de Connectbox dan is het binnen no-time één trage bende. Loopt alles via de Experiabox v10... dan heb ik weken nergens last van, maar dat zal vast niet aan het modem liggen. Zal vast dieper in het netwerk liggen kunnen liggen... of niet...
 

densoft

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
359
Het is gewoon een rotmodem... lopen mijn verbindingen via de Connectbox dan is het binnen no-time één trage bende. Loopt alles via de Experiabox v10... dan heb ik weken nergens last van, maar dat zal vast niet aan het modem liggen. Zal vast dieper in het netwerk liggen kunnen liggen... of niet...
Je moet niet het standaard DNS gebruiken van Ziggo. Deze server is %@$ traag. Verander deze naar een Google DNS en ervaar het verschil...:)
 

cobusr

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2016
Berichten
207
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Maar dat is al een probleem met de standaard connectbox kun je die niet veranderen
 

cobusr

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2016
Berichten
207
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dat weet ik maar daarom schreef ik ook standaard connectbox .
 

CreativeS

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
15.667
Ziggo
Geen Producten
Je moet niet het standaard DNS gebruiken van Ziggo. Deze server is %@$ traag. Verander deze naar een Google DNS en ervaar het verschil...:)
Ik heb al jaren niet meer de DNS van de provider gebruikt... maar inmiddels hebben wij geen Ziggo meer hoor. Nergens meer last van :6