• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ziggo internet op decoder Canal Digitaal

meason4e

Forum Gebruiker
Berichten
4
Internet
  1. Ziggo
Ik heb Ziggo internet 60Mbps download en 10 Mbps upload. Deze o.a. met kabel aangesloten op tv decoder MZ101 van Canal Digitaal. Probleem krijg niet de iptv kanalen op tv. Al zo'n 6 maanden bezig met Canal Digitaal, heb nu al de 4e nieuwe decoder aangesloten. Probleem blijft. Heb decoder laten testen bij een Premium bedrijf van Canal Digitaal. Test positief. Aansluiting daar met KPN internet met 22 Mbps download en circa 4 Mbps upload. Ook test gedaan bij de buren, hebben ook KPN internet aansluiting. Ook hier test positief. Alle kabels meerdere malen vernieuwd. Kom niet verder bij Canal Digitaal omdat de terug gestuurde decoders na test positief werden beoordeeld. Conclusie Ziggo: kan niet aan internet signaal liggen. Waar kan het probleem liggen?
 
Firewall. Heb je ook al eens getracht de beveiliging in je modem uit te zetten en dan te testen?
 
Nee dit ligt niet aan de firewall , waarschijnlijk denkt Canal Digitaal dat jou internet IP adres uit het buitenland komt ipv Nederland. Dit soort onzin komt vaker voor.

Maar mag ik vragen waarom, als je wel kabel internet hebt je niet gewoon een Digitaal TV abo bij Ziggo neemt. Want die MZ 101 box is wel erg beperkt. En het aanbod van NL zenders via Canal Digitaal op de schotel is ook niet echt bijzonder te noemen.
 
Als TS een eigen router gebruikt achter een modem welke in "bridge" staat, dan zou TS een ander MAC adres aan de router kunnen toekennen (Clone functie) Dan zal er (meestal) een ander WAN IP-adres worden verstrekt door het CMTS.

Dat zou het probleem op kunnen lossen als Canal Digitaal inderdaad het IP-adres nu voor buitenlands aanziet.
 
Nee dit ligt niet aan de firewall , waarschijnlijk denkt Canal Digitaal dat jou internet IP adres uit het buitenland komt ipv Nederland. Dit soort onzin komt vaker voor.

Maar mag ik vragen waarom, als je wel kabel internet hebt je niet gewoon een Digitaal TV abo bij Ziggo neemt. Want die MZ 101 box is wel erg beperkt. En het aanbod van NL zenders via Canal Digitaal op de schotel is ook niet echt bijzonder te noemen.

Dat heeft die toch standaard? Bij Ziggo internet zonder tv kan niet, Ziggo internet is altijd met digitale tv.
 
Nog even een reactie op mijn vraag. Diverse malen contact opgenomen met klantenservice van Ziggo. "Wij kunnen, willen en mogen er niks aan doen" "Als u het probleem op wil lostsen kunt u het beste overstappen naar KPN" Helaas heb ik nog zon'n acht maanden een contract lopen. Het is een zeer slecht bedrijf.
 
Blokkeert Canal Digitaal dan bewust de connectie als deze via Ziggo loopt? Zogenaamde rechten bla bla.
Mocht dat het geval zijn (en die kans lijkt mij heel groot), dan zou ik het bedrijf waar jij nu je boosheid op richt even bijstellen.
 
Nog even een reactie op mijn vraag. Diverse malen contact opgenomen met klantenservice van Ziggo. "Wij kunnen, willen en mogen er niks aan doen" "Als u het probleem op wil lostsen kunt u het beste overstappen naar KPN" Helaas heb ik nog zon'n acht maanden een contract lopen. Het is een zeer slecht bedrijf.

Je moet Ziggo niet de schuld geven dat Canal Digitaal - wat inderdaad een zeer slecht bedrijf is hun spul niet voor elkaar hebben en blijkbaar denken dat Ziggo IP ranges buitenland zijn, dit is ook niet iets wat Ziggo kan oplossen.

Dat heeft die toch standaard? Bij Ziggo internet zonder tv kan niet, Ziggo internet is altijd met digitale tv.

Hij heeft wellicht een werkende digitale TV aansluiting maar misschien geen box van Ziggo of hij weet niet dat hij zonder box ook digitaal kan kijken als zijn TV een DVB-C tuner heeft. Als ik hem was zou ik die MZ 101 er snel uitgooien en beter een hybride Linux boxje kopen met CI(+) support. Want met die MZ 101 haalt die niet bepaalde het maximale uit de schotel zullen we maar zeggen. (en dat is zacht uit gedrukt)
 
Nog even een reactie op mijn vraag. Diverse malen contact opgenomen met klantenservice van Ziggo. "Wij kunnen, willen en mogen er niks aan doen" "Als u het probleem op wil lostsen kunt u het beste overstappen naar KPN" Helaas heb ik nog zon'n acht maanden een contract lopen. Het is een zeer slecht bedrijf.
 
Terug
Bovenaan