• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom ondersteunt Ziggo niet alle CI+ TVs?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Anoniem,

Kunnen wij uit deze zinsnedealleen CI+ oplossingen ondersteunen. opmaken dat er meer problemen zijn met de toestellen?

mischien kan Anoniem mij dan uit leggen wat het verschil is tussen alleen CI+ en phillips CI +.ik zie er geen verschil in .
 
Philips komt regelmatig met firmware updates voor deze nieuwe series, dus het zal allemaal wel goed komen. Er zijn al diverse wijzigingen in de firmware geweest die Ziggo gerelateerd zijn (netwerk ID, nummering analoge kanalen). Het is alleen wel jammer (ik druk me zwak uit, maar ik ben dan ook in een goede bui) dat de Alphacrypt direct bij de CI+ introductie uitgeschakeld wordt, waardoor sommigen onder ons misschien tijdelijk terug moeten naar analoog.

Overigens: blijkt het niet te gaan werken, dan zou ik de TV weer terugbrengen naar de leverancier, aangezien er een Ziggo stikker achterop zit. Een behoorlijk sterke zaak, lijkt mij.
 
mischien kan Anoniem mij dan uit leggen wat het verschil is tussen alleen CI+ en phillips CI +.ik zie er geen verschil in .

Er bestaat alleen CI+, een fabrikant die voldoet aan de CI+ licentie eisen mag een CI+ logo voeren. Ziggo test alleen toestellen die voorzien van CI+. Mijn opmerking over Philips had betrekking op het feit dat Philips gezegd zou hebben dat ze al een jaar op een Ziggo CAM zaten te wachten. Dit is echter niet juist, zowel Philips als Ziggo hebben beide sinds vorig jaar alleen maar gewerkt aan een CI+ oplossing.
 
Philips komt regelmatig met firmware updates voor deze nieuwe series, dus het zal allemaal wel goed komen. Er zijn al diverse wijzigingen in de firmware geweest die Ziggo gerelateerd zijn (netwerk ID, nummering analoge kanalen). Het is alleen wel jammer (ik druk me zwak uit, maar ik ben dan ook in een goede bui) dat de Alphacrypt direct bij de CI+ introductie uitgeschakeld wordt, waardoor sommigen onder ons misschien tijdelijk terug moeten naar analoog.

Overigens: blijkt het niet te gaan werken, dan zou ik de TV weer terugbrengen naar de leverancier, aangezien er een Ziggo stikker achterop zit. Een behoorlijk sterke zaak, lijkt mij.

Er zal naar alle waarschijnlijkheid wel een officiele software release beschikbaar komen die de CI+ CAM van Ziggo zal ondersteunen, de release die wij testen ondersteunt inmiddels Ziggo CI+ CAM's ook. Uiteraard is het nog niet bekend of Philips aan alle eisen gaat voldoen en ook goedgekeurd wordt, daarvoor zijn de testen nog niet afgerond en ook alle issues nog niet gefixd.
Ik zou me dus nog geen zorgen maken dat je toestel het op korte termijn geheel niet mee zou wereken in combinatie met een ziggo CI+ CAM, als de Alphacrypt wordt uitgeschakeld.
 
Waar haal je deze onzin vandaan? :no:

Lees de eerdere postings van mijn collega "Anoniem" maar eens...

Mijn collega forum-mers namen het ook al voor mij op, maar je reageerde op mij dus 'moet' ik ook nog even reageren.
Zoals gezegd kun je niet ontkennen dat er 'iets' speelt tussen Ziggo en Philips, want van Philips zijn nog helemaal geen tv's bekendgemaakt.
Daarnaast legt Philips in haar communicatie naar haar klanten wel deels de schuld bij Ziggo neer, gezien de woordkeus. De mails die ik overigens terugkreeg kwamen van een productspecialist, waarbij ik een aantal dagen op het antwoord heb gewacht.

Nog zoiets trouwens, want ik mailde Philips over een ander probleem. Op mijn 5604 TV namelijk, heb ik een digitale gids (natuurlijk). Deze bevat echter lang niet alle zenders, er staan ongeveer zo'n 60 zenders in. Van de overige zenders krijg ik wel nu/straks en programma-info als ik afstem op die zender (hoewel ik geen beeld krijg, want ik heb nog geen CAM). Maargoed, de gids is ongecodeerd dus die krijg ik wel. Ik heb daarom bij Philips nagevraagd of er soms een limiet van zo'n 60 zenders was in de gids. Deze vraag is uiteindelijk ook bij die specialist neergelegd, en die gaf ook de schuld aan Ziggo... Maar op mijn normale decoder (Samsung) heb ik wel gewoon gidsinfo van alle zenders, zei ik nog. Maar nee, het lag toch echt aan Ziggo.
Ook dat de CAMs van Ziggo niet werken in Philips tv's, ligt volgens Philips aan Ziggo. En volgens Ziggo aan Philips, hoewel je van Ziggo via officiele kanalen niet die reactie krijgt, maar uit de posts van Anoniem is dit wel te halen. Dus dat in elk geval Philips niet op geheel goede voet staat met Ziggo, is overduidelijk. En wiens schuld dat dan is, dat weet ik niet en maakt me ook niet echt uit.

Maar ik zou het fijn vinden als jij, die zegt dat er dus niets aan de hand is, misschien dan even kan aangeven wat er volgens jou dan wel speelt :)
Ik wil erg graag zometeen in september de CAM van Ziggo aanschaffen :)

En misschien kan anoniem mijn vraag over de missende zenders in de gids ook meenemen naar Philips? Als ze toch bezig zijn met de update voor Ziggo's CAM? Heeft de rest van mijn mede-Philips genoten ook het probleem dat lang niet alle zenders in de gids (knop Guide op de afstandsbediening).

Overigens waardeer ik het zeer dat vooral Anoniem hier altijd zoveel reageert, dan hebben we tenminste nog iets van actuele info uit de eerste hand! Dus bedankt daarvoor, Anoniem.
 
Philips komt regelmatig met firmware updates voor deze nieuwe series, dus het zal allemaal wel goed komen. Er zijn al diverse wijzigingen in de firmware geweest die Ziggo gerelateerd zijn (netwerk ID, nummering analoge kanalen). Het is alleen wel jammer (ik druk me zwak uit, maar ik ben dan ook in een goede bui) dat de Alphacrypt direct bij de CI+ introductie uitgeschakeld wordt, waardoor sommigen onder ons misschien tijdelijk terug moeten naar analoog.

Overigens: blijkt het niet te gaan werken, dan zou ik de TV weer terugbrengen naar de leverancier, aangezien er een Ziggo stikker achterop zit. Een behoorlijk sterke zaak, lijkt mij.

Ja, maar hij hangt al aan de muur enzo, en we hebben hem alweer een tijdje allemaal... Dus terugbrengen zou in theorie kunnen als je heel erg voet bij stuk houdt enzo, maar in de praktijk eigenlijk al niet meer en zal je toch gewoon met de ouderwetsche decoder blijven kijken...
 
Mijn collega forum-mers namen het ook al voor mij op, maar je reageerde op mij dus 'moet' ik ook nog even reageren.
Zoals gezegd kun je niet ontkennen dat er 'iets' speelt tussen Ziggo en Philips, want van Philips zijn nog helemaal geen tv's bekendgemaakt.
Daarnaast legt Philips in haar communicatie naar haar klanten wel deels de schuld bij Ziggo neer, gezien de woordkeus. De mails die ik overigens terugkreeg kwamen van een productspecialist, waarbij ik een aantal dagen op het antwoord heb gewacht.

Nog zoiets trouwens, want ik mailde Philips over een ander probleem. Op mijn 5604 TV namelijk, heb ik een digitale gids (natuurlijk). Deze bevat echter lang niet alle zenders, er staan ongeveer zo'n 60 zenders in. Van de overige zenders krijg ik wel nu/straks en programma-info als ik afstem op die zender (hoewel ik geen beeld krijg, want ik heb nog geen CAM). Maargoed, de gids is ongecodeerd dus die krijg ik wel. Ik heb daarom bij Philips nagevraagd of er soms een limiet van zo'n 60 zenders was in de gids. Deze vraag is uiteindelijk ook bij die specialist neergelegd, en die gaf ook de schuld aan Ziggo... Maar op mijn normale decoder (Samsung) heb ik wel gewoon gidsinfo van alle zenders, zei ik nog. Maar nee, het lag toch echt aan Ziggo.
Ook dat de CAMs van Ziggo niet werken in Philips tv's, ligt volgens Philips aan Ziggo. En volgens Ziggo aan Philips, hoewel je van Ziggo via officiele kanalen niet die reactie krijgt, maar uit de posts van Anoniem is dit wel te halen. Dus dat in elk geval Philips niet op geheel goede voet staat met Ziggo, is overduidelijk. En wiens schuld dat dan is, dat weet ik niet en maakt me ook niet echt uit.

Maar ik zou het fijn vinden als jij, die zegt dat er dus niets aan de hand is, misschien dan even kan aangeven wat er volgens jou dan wel speelt :)
Ik wil erg graag zometeen in september de CAM van Ziggo aanschaffen :)

En misschien kan anoniem mijn vraag over de missende zenders in de gids ook meenemen naar Philips? Als ze toch bezig zijn met de update voor Ziggo's CAM? Heeft de rest van mijn mede-Philips genoten ook het probleem dat lang niet alle zenders in de gids (knop Guide op de afstandsbediening).

Overigens waardeer ik het zeer dat vooral Anoniem hier altijd zoveel reageert, dan hebben we tenminste nog iets van actuele info uit de eerste hand! Dus bedankt daarvoor, Anoniem.

Rowdy,

Er is wat ongenoegen geweest mbt tot het ongeoorloofde gebruik van de sticker, maar dat is inmiddels bijgelegd. Voor wat betreft de EPG is het toestel inderdaad beperkt, dit is ook één van onze punten, de informatie wordt niet gecached en verder wordt de EPG ook beperkt met het aantal kanalen. Daarnaast zijn er nog een aantal blocking issues, die opgelost moeten worden. Al deze punten worden meegenomen in het uiteindelijke besluit tot wel of geen goedkeuring.

Zoals ik elders heb gemeld zal Philips in de reguliere releases de bugfixes meenemen die voortgekomen zijn uit het Ziggo onderzoek, ongeacht op het toestel uiteindelijk wel of niet goedgekeurd zal worden. Philips heeft vooralsnog niet aangegeven dat men de punten v.w.b. de EPG zal aanpassen, omdat dit geen bug issue maar een "Philips implementatie van de EPG".

Ten slotte zou ik graag nadere informatie, wie de informatie bij Philips heeft verstrekt, dit mag je me per PM sturen.
 
betekend wat je zegt dat mijn 32pfl8404 misschien nooit goedgekeurd zal worden door ziggo en ook dus nooit via de ci+ cam goed functionerend zal kunnen werken?
of geld dit wat je zegt alleen voor korte termijn?
 
betekend wat je zegt dat mijn 32pfl8404 misschien nooit goedgekeurd zal worden door ziggo en ook dus nooit via de ci+ cam goed functionerend zal kunnen werken?
of geld dit wat je zegt alleen voor korte termijn?

jou toestel is ook CI+ , dat betekend ook dat jou toestel aan deze norm voldoet .en ziggo komt met CI+ .dus hier zit geen verschil in .
het zal goed komen .
 
Ja, maar hij hangt al aan de muur enzo, en we hebben hem alweer een tijdje allemaal... Dus terugbrengen zou in theorie kunnen als je heel erg voet bij stuk houdt enzo, maar in de praktijk eigenlijk al niet meer en zal je toch gewoon met de ouderwetsche decoder blijven kijken...
Zit wat in. Maar als ik de reactie van Anoniem lees, dan gaat die CI+ CAM straks gewoon werken in je Philips. Ze hebben nog een maandje om die nieuwe firmware beschikbaar te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan