D
Drrrrkkk
Gisterochtend kwam er een monteur mijn nieuwe Alles-in-1 Extra aansluiten. Hoera! Digitale tv draaide in een oogwink, nog harder Hoera! Alleen was het snel afgelopen met de vreugde, want het Arris modem (voor internet + telefonie) bleef maar knipperen (DS en US). De monteur belde met de Ziggo helpdesk en die zeiden dat dit normaal was met dit type modem en dat het weleens een uurtje kon gaan duren. De monteur ging hierop de deur uit met de melding "hou het vanmiddag maar even in de gaten"
De uuuuuuuuuuuuuuuuuuren vlogen voorbij en er gebeurde geen donder. Even het modem herstart (toch handig als je zelf ook systeembeheerder bent) en wederom naar uuuuuuuuuuuren wat lampjes erbij en zowaar: de aanmeldpagina. Mooi, want ik had mijn registratiecodes bij de hand. Helaas... ik mocht de helpdesk gaan bellen. Helaas... er waren vrijdagmiddag/avond kennelijk zoveel bellers, dat ik er niet doorheen kon komen.
Om 21:50hr kreeg ik zowaar een vriendelijke dame aan de lijn en die heeft telefonisch (met het MAC-adres) het modem kunnen activeren/registreren. Ze verzocht daarna om een herstart. Omdat dit weer uuuuuuren ging duren ben ik maar naar bed gegaan.
Vanochtend vol goede moed weer het modem bekeken: zowaar waren DS en US en Online aan het branden, maar Link en Telephone1 waren aan het knipperen. Internet getest (zowel direct als via een router ertussen), maar niet werkend. Telefonie ook niet werkend.
Meteen maar weer even de helpdesk gebeld. Even uit en aanzetten was het advies. Gezegd dat ik daar niet blij van wordt, want dat is het modem vervolgens weer uuuuuren aan het zoeken. Toch maar gedaan, want dan zouden ze mijn modem kunnen zien als die herstart was.
Na ruim 1 uur kwam 'ie zowaar online (met een 83.81.20.XX adres i.p.v. de 192.168.100.XX die ik standaard van het modem kreeg). Hoera, internet én telefonie! Maar na ongeveer een minuut was het alweer over en bij een IPCONFIG /ALL krijg ik nu dus weer een IP'tje van het modem (dus uit de 192.168.100-reeks).
Meteen maar even de helpdesk gebeld (loopt aardig in de papieren zo!) en de half Nederlands/half Marokkaans pratende medewerker zei me dat ik maar even opnieuw moest opstarten. Toen ik zei dat ik dat inmiddels al 5 miljoen keer gedaan had en nu een échte oplossing wilde, zei hij me dat er een monteur mee bezig is. "Met wat?", vroeg ik hem. Hij had geen idee... :roll:
Na jarenlang P-R-O-B-L-E-E-M-L-O-O-S (met 5 uitroeptekens!) internet van XS4ALL ben ik overstag gegaan vanwege de snelheid (20mbit toen, zou nu 50mbit moeten zijn) en de kosten. Maar iets zegt me dat ik nu al heel erg spijt aan het krijgen ben... laten we het erop houden dat ik tot op heden een klein beetje teleurgesteld ben (en dat zeg ik het terwijl ik flink op m'n lip bijt).
Hopelijk kan iemand me vertellen of er iets met deze gegevens mis is:
Downstream:
Downstream1 (overige 2+3+4 niet in gebruik)
Freq: 194.00mhz
Power: -17.47dbmv (schommelt steeds tussen de -15 en -18... moet dit juist geen + getal zijn?) :?:
Snr: 30.05db
Modulation: QUAM256
Octets recieved: 0
Upstream:
Upstream1 (overige 2+3+4 niet in gebruik)
Freq: 36.00mhz
Power: 57.00dbmv :?:
Channel type: DOCSIS2.0 (ATDMA)
Symbol rate: 5120
Modulation: 32QUAM
Status:
CM-status: DS_TOPOLOGY_RESOLUTION_IN_PROGRESS (hier heeft eventjes, toen er één minuutje verbinding was, iets van SECURITY_CHECKED o.i.d. gestaan).
Overigens, wellicht onbelangrijk maar wie weet ook wel degelijk van belang: de wijkcentrale-eindversterker (als dat grijze kastje in de straat tenminste zo heet) staat pal voor mijn voordeur, dus de afstand tussen die kast en mijn meterkast (waar alles is afgemonteerd) is 3 a 4 meter. "In theorie heb jij het beste signaal... gefeliciteerd man!" zei de monteur nog toen hij het aanlegde. Hoe fout van mij om hem te geloven... :cry:
De uuuuuuuuuuuuuuuuuuren vlogen voorbij en er gebeurde geen donder. Even het modem herstart (toch handig als je zelf ook systeembeheerder bent) en wederom naar uuuuuuuuuuuren wat lampjes erbij en zowaar: de aanmeldpagina. Mooi, want ik had mijn registratiecodes bij de hand. Helaas... ik mocht de helpdesk gaan bellen. Helaas... er waren vrijdagmiddag/avond kennelijk zoveel bellers, dat ik er niet doorheen kon komen.
Om 21:50hr kreeg ik zowaar een vriendelijke dame aan de lijn en die heeft telefonisch (met het MAC-adres) het modem kunnen activeren/registreren. Ze verzocht daarna om een herstart. Omdat dit weer uuuuuuren ging duren ben ik maar naar bed gegaan.
Vanochtend vol goede moed weer het modem bekeken: zowaar waren DS en US en Online aan het branden, maar Link en Telephone1 waren aan het knipperen. Internet getest (zowel direct als via een router ertussen), maar niet werkend. Telefonie ook niet werkend.
Meteen maar weer even de helpdesk gebeld. Even uit en aanzetten was het advies. Gezegd dat ik daar niet blij van wordt, want dat is het modem vervolgens weer uuuuuren aan het zoeken. Toch maar gedaan, want dan zouden ze mijn modem kunnen zien als die herstart was.
Na ruim 1 uur kwam 'ie zowaar online (met een 83.81.20.XX adres i.p.v. de 192.168.100.XX die ik standaard van het modem kreeg). Hoera, internet én telefonie! Maar na ongeveer een minuut was het alweer over en bij een IPCONFIG /ALL krijg ik nu dus weer een IP'tje van het modem (dus uit de 192.168.100-reeks).
Meteen maar even de helpdesk gebeld (loopt aardig in de papieren zo!) en de half Nederlands/half Marokkaans pratende medewerker zei me dat ik maar even opnieuw moest opstarten. Toen ik zei dat ik dat inmiddels al 5 miljoen keer gedaan had en nu een échte oplossing wilde, zei hij me dat er een monteur mee bezig is. "Met wat?", vroeg ik hem. Hij had geen idee... :roll:
Na jarenlang P-R-O-B-L-E-E-M-L-O-O-S (met 5 uitroeptekens!) internet van XS4ALL ben ik overstag gegaan vanwege de snelheid (20mbit toen, zou nu 50mbit moeten zijn) en de kosten. Maar iets zegt me dat ik nu al heel erg spijt aan het krijgen ben... laten we het erop houden dat ik tot op heden een klein beetje teleurgesteld ben (en dat zeg ik het terwijl ik flink op m'n lip bijt).
Hopelijk kan iemand me vertellen of er iets met deze gegevens mis is:
Downstream:
Downstream1 (overige 2+3+4 niet in gebruik)
Freq: 194.00mhz
Power: -17.47dbmv (schommelt steeds tussen de -15 en -18... moet dit juist geen + getal zijn?) :?:
Snr: 30.05db
Modulation: QUAM256
Octets recieved: 0
Upstream:
Upstream1 (overige 2+3+4 niet in gebruik)
Freq: 36.00mhz
Power: 57.00dbmv :?:
Channel type: DOCSIS2.0 (ATDMA)
Symbol rate: 5120
Modulation: 32QUAM
Status:
CM-status: DS_TOPOLOGY_RESOLUTION_IN_PROGRESS (hier heeft eventjes, toen er één minuutje verbinding was, iets van SECURITY_CHECKED o.i.d. gestaan).
Overigens, wellicht onbelangrijk maar wie weet ook wel degelijk van belang: de wijkcentrale-eindversterker (als dat grijze kastje in de straat tenminste zo heet) staat pal voor mijn voordeur, dus de afstand tussen die kast en mijn meterkast (waar alles is afgemonteerd) is 3 a 4 meter. "In theorie heb jij het beste signaal... gefeliciteerd man!" zei de monteur nog toen hij het aanlegde. Hoe fout van mij om hem te geloven... :cry:
Laatst bewerkt door een moderator: