• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

@Home smtp down?

  • Onderwerp starter Sir Markus
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sir Markus

nadat maandag avond 01:00 (dinsdag dus eigelijk) on aangekondigt het hele pakket van Ziggo ineens eruit ging, heb ik geen mails meer kunnen versturen.

Ik heb geen mail server en gewoon de standaard outlook instellingen die ik van @Home heb.
het enige wat ik kan bedenken is dat er weer een instelling is verander zonder de klanten ervan in te lichten.
dit keer de smtp poort?

edit: ik ben niet de enige, iedereen die ik ken met @home hier in zwolle kunnen geen mail meer versturen
 
Probeer het eens via smtp.ziggo.nl te verzenden, wilt dat ook niet lukken?
 
Reactie uit Zwolle

Ja hoor....hier hetzelfde gezeik, ik kan al 2 dagen helemaal niets versturen, zelfs bepaalde DNS-servers kan ik niet meer benaderen. Bepaalde websites kan ik niet meer op....wordt dit nog opgelost deze week??
 
Het moet inderdaad smtp.ziggo.nl zijn in plaats van mail.home.nl. De Ziggo-site meldt doodleuk dat mail.home.nl gewoon zou moeten werken. Bedroevende service...

Blijft over dat bepaalde sites niet bereikbaar zijn sinds we in een 94-range zitten. :x
 
Het moet inderdaad smtp.ziggo.nl zijn in plaats van mail.home.nl. De Ziggo-site meldt doodleuk dat mail.home.nl gewoon zou moeten werken. Bedroevende service...

Blijft over dat bepaalde sites niet bereikbaar zijn sinds we in een 94-range zitten. :x
Als je daar nog steeds last van hebt, kan het denk ik geen kwaad om de betrokken URLs (weer) te melden. De onbereikbare sites die in eerste instantie zijn gemeld doen het namelijk inmiddels allemaal.

Het DNS-probleem (iets anders dan de onbereikbare sites) zou intussen ook moeten zijn opgelost. Ik heb zelf net als test de nameservers van Ziggo/Casema maar weer eens ingesteld en ik ben eerlijk gezegd nog niet overtuigd...
 
Ziggo heeft vanmorgen een monteur bij me langsgestuurd om het modem te vervangen. :? Ze dachten dat dat het probleem zou oplossen.

Heb verteld wat het werkelijke probleem was. Monteur heeft ter plekke contact opgenomen met iemand binnen Ziggo (die de migratie afgelopen maandag heeft gedaan) en twee dingen doorgegeven:

* Uitgaande mail werkt alleen via smtp.ziggo.nl
* Vanuit 94-range zijn bepaalde sites niet te bereiken

Als voorbeeld heb ik protagonist.nl doorgegeven.

In Zwolle zijn afgelopen maandag 8000 modems omgezet. Er volgen er nog 8000 en daarna is Kampen aan de beurt. Ik heb het idee dat ze vandaag gaan zorgen dat ze niet nog meer telefoontjes krijgen bij de volgende migratie. Laten we het even afwachten.
 
Typisch. De site protagonist.nl doet het hier (Den Haag - 94.209.x.x. adres) wel. Als het voor jou nog steeds niet werkt, moet dat dus een ander probleem zijn dan wat we aanvankelijk hadden met die 94-range (niet aangepaste bogonlijsten - zie https://en.wikipedia.org/wiki/Bogon_filtering).

Als ze nu pas maatregelen gaan nemen om het aantal migratieklachten te beperken, zijn ze mijns inziens rijkelijk laat... :shock:
 
* Uitgaande mail werkt alleen via smtp.ziggo.nl
Ik ben heel blij dat ik dit nu lees!

Gisteren heb ik een uur met de helpdesk aan de telefoon gezeten en zij bleven maar volhouden dat het door onze virusscanner kwam en dat er bij hen niets aangepast was. Hun advies was om virusscanner volledig te deinstalleren en dan zou het moeten werken; niet dus.
Ik heb meerdere collega's hier in Zwolle gesproken met hetzelfde probleem. Zeer slordig en onbevredigend allemaal en het heeft ons een hoop tijd gekost terwijl het probleem dus duidelijk bij @home/ziggo ligt. :sad:
 
Zo juist uitgeprobeerd: smtp.ziggo.nl werkt zelfs voor @Home klanten, die nog niet overgezet zijn naar Ziggo !
 
Probeer het eens via smtp.ziggo.nl te verzenden, wilt dat ook niet lukken?

helaas, dit werkt ook niet.
ook geprobeerd met webmail. deze zegt verzonden, maar een uur later is de mail nog niet aan gekomen.


edit: 5min het plaatsen van dit bericht nog 1 keer geprobeerd.
smtp.ziggo.nl in outlook (office outlook 2003) werkt wel, webmail nog steeds niet.

maar dan blijft de vraag: Waarom moet ik dit opeens veranderen zonder enig bericht van Ziggo?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan