• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

MTU ineens gewijzigd? xBox maakt geen verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

masyna70

Sinds vandaag maakt onze xBox 360 geen wireless verbinding meer met de buitenwereld, er verschijnt een melding dat de MTU instelling niet juist is. Huh?

Microsoft geeft op de FAQ aan, dat dit een specifieke router instelling is.
Vreemd eigenlijk, want ik heb niets aan mijn router veranderd. Maar toch even gekeken, daar staat de MTU op 1454.

Toen maar even wireless uitgeschakeld en een ethernetkabel aangesloten. Met een bekabelde verbinding verschijnt dezelfde MTU mededeling.

Vervolgens maar de router uitgeschakeld en de xBox rechtstreeks met ethernetkabel op de kabelmodem (destijds van Multikabel ontvangen) aangesloten. Hetzelfde probleem, er is iets mis met de MTU instelling.
Het lijkt mij daarom, dat het niet aan mijn router ligt, maar aan het kabelmodem.

Ervaart iemand dezelfde problemen?
Heeft iemand raad hoe dit op te lossen?
 
Het lijkt mij daarom, dat het niet aan mijn router ligt, maar aan het kabelmodem.
Kabelmodem doet ook niets met de MTU, die geeft alles één op één door.
Misschien toch iets met je Xbox ? Kun je die niet terugzetten naar fabrieksinstellingen of zoiets ? (ken hem niet)
 
als je al weet hoe in te loggen op je router, dan mag je deze instellen op een MTU van 1500.

lees het allemaal maar eens door op www.dslreports.com onder het tooltje
"tweak".

goodluck.
Maar hij heeft hetzelfde probleem zonder gebruik te maken van zijn router, dus direct op het kabelmodem, schrijft hij, dus lijkt me dat het probleem toch in de Xbox zelf moet zitten.
 
Wij hebben hier 2 exemplaren Xbox 360. Beide hebben er ineens last van.
Na reset (restore fabrieksinstellingen) en alles opnieuw instellen blijft het probleem bestaan.

Maar, als het niet aan het kabelmodem kan liggen (omdat die niets met MTU doet), dan moet het ofwel de router zijn, ofwel de xBox.

Sinds 2 maanden heb ik een N-router. Dat ging tot voor kort prima met de xBox. Daarvoor had ik een 54g router, dat ging altijd goed, nooit MTU problemen mee gehad.

Zojuist heb ik deze oude 54g router maar weer eens aangesloten. Hetzelfde probleem heb ik nu echter ook met deze router.

De MTU heb ik aangepast naar 1500, zowel bij de nieuwe als de oude router. Dat helpt niet.
 
XBOX live is maandag 29 sept. 2008 offlline,

De servers zijn niet beschikbaar ivm de aankomende herfst-update...

Probeer het morgen nog eens.

Zie ook, www.xbw.nl of www.xboxonly.nl

Het kan dus zijn dat je xbox vandaag om die redenen geen verbinding kan maken.
 
Wie was ook al weer de fabrikant van dat spul?

Het zou niet de eerste keer zijn dat ze door updates de verbinding eruit laten klappen...
 
Klopt, maar het is overal aangekondigt dat XBOX live er op 29 Sep 24 uur uit zou liggen (USA time) ivm onderhoud en updates van de systemen
 
interessant, ik heb xs4all internet abonnement en mijn xbox heeft ook MTU probleem. Dus het ligt niet aan Ziggo netwerk ;)
Goed van je dat je het hebt gemeld! Hopelijk is het probleem vanavond (dinsdag avond) verholpen.
 
Klopt, maar het is overal aangekondigt dat XBOX live er op 29 Sep 24 uur uit zou liggen (USA time) ivm onderhoud en updates van de systemen

OK, dit bericht is mij even ontgaan. Ik hoop dat het daar aan ligt. Ga het vanavond nog eens proberen.
 
Ja, alles werkt weer zoals het moet. Het was dus iets bij Microsoft (onderhoud/ update) dat de MTU blokkeerde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan