• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Interactieve TV topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ITV werkt niet

Een aantal dagen?? Ik heb de order bevestiging op 2 mei ontvangen, na veel moeite werkte eind mei ITV-totaal. Met het beeindigen van Flim1 per 1 juni hebben ze mijn ITV abonnement er ook maar weer af gegooid. 6 juni, na veel telefoontjes, weer opnieuw geactiveerd. Afgelopen maandag 4 van 6, vandaag nog steeds 4 van 6. Gaat dus erg lekker. Ziggo maakt blunders en ik mag op de gebakken peren zitten. "Sorry mijnheer, we kunnen er niks aan doen, we mogen u niet meer sneller helpen vanwege de lange wachtlijsten" En ik was in de lucht tot ziggo mij er zelf weer uitgooide!! Wie het snapt mag het zeggen!!
 
Heb vorige week zo'n pakketje opgehaald bij mm. Alles geinstalleerd, klopt ten eerste de code in de handleiding niet. Via internet de juiste code gevonden, de hele handel geregistreerd(telefonisch). werd beloofd dat het snel voor elkaar zou komen. Nu 5 dagen na aanmelden nog geen interactief signaal. Kan wel de catalogus door, maar niets kopen of afspelen. Weer gebeld en nu wordt me verteld dat het hele interactieve pakket in Almelo niet te krijgen is en ze kunnen me ook geen mededeling doen over een eventuele termijn.

Ga alles maar weer inleveren denk ik maar. Wederom blijk je door ziggo aan alle kanten genaaid te worden!!!
 
interactief

Heb vorige week zo'n pakketje opgehaald bij mm. Alles geinstalleerd, klopt ten eerste de code in de handleiding niet. Via internet de juiste code gevonden, de hele handel geregistreerd(telefonisch). werd beloofd dat het snel voor elkaar zou komen. Nu 5 dagen na aanmelden nog geen interactief signaal. Kan wel de catalogus door, maar niets kopen of afspelen. Weer gebeld en nu wordt me verteld dat het hele interactieve pakket in Almelo niet te krijgen is en ze kunnen me ook geen mededeling doen over een eventuele termijn.

Ga alles maar weer inleveren denk ik maar. Wederom blijk je door ziggo aan alle kanten genaaid te worden!!!

Hier in Zenderen lukt het wel, ook al duurde het bij mij ongeveer 16 dagen voor interactief actief werd. Almelo is volgens mij toch Cogasgebied, ook mbt kabel etc? Wat zegt de postcodecheck dan?
 
Heb ik niet gedaan. Ja net pas. daar gaf ie idd aan dat het hier nog niet is. Maar ik heb gebeld met ziggo(3x) vragen ze ook naar je postcode en kon me gewoon aanmelden. Vind het wel slecht van hun dat ze zoiets dan niet direct doorgeven. Ook bij de mm heb ik nog gevraagd of het in almelo werkte. Tuurlijk zegt ie, anders verkopen we het toch niet.

Daar baal ik goed van. Had ik net zo goed een goedkopere digitale ontvanger kunnen kopen met een simpel abonnementje.

Hoe lang werkt het in Zenderen al dan? Kan toch niet zo zijn dat het daar wel is en hemelsbreed 5 km verder niet?
 
Heb ik niet gedaan. Ja net pas. daar gaf ie idd aan dat het hier nog niet is. Maar ik heb gebeld met ziggo(3x) vragen ze ook naar je postcode en kon me gewoon aanmelden. Vind het wel slecht van hun dat ze zoiets dan niet direct doorgeven. Ook bij de mm heb ik nog gevraagd of het in almelo werkte. Tuurlijk zegt ie, anders verkopen we het toch niet.

Daar baal ik goed van. Had ik net zo goed een goedkopere digitale ontvanger kunnen kopen met een simpel abonnementje.

Hoe lang werkt het in Zenderen al dan? Kan toch niet zo zijn dat het daar wel is en hemelsbreed 5 km verder niet?

Hoelang het hier al werkt weet ik niet. Zelf heb ik het aangevraagd op 9 mei, kreeg op 12 mei de doos met inhoud keurig thuis afgeleverd. Heb alles aangesloten en het werkte muv interactief. Dat duurde dus tot om en nabij 1 juni. Heb af en toe wel het idee dat de scherpte van het beeld, en dan met name het HD gedeelte, slechter is geworden sinds interactief actief geworden is. Je vraagt je echter af wie of wat je nu, in jou geval, kunt vertrouwen, de ziggo helpdesk of de online raadpleging mbt postcode. Kan het dan toch niet iets te maken hebben met het feit dat Cogas in Almelo de "kabelrechten"etc heeft?
 
Ga er wel vanuit dat het met cogas te maken heeft. Maar aan de andere kant krijg ik op mijn cisco wel alle zenders digitaal door. Ook de zenders die Cogas niet in hun pakket heeft.

Zal morgen wel even informeren bij Ziggo en anders bij Cogas. Mocht het er in de toekomst komen zal het wel niet lang meer duren.....
 
Oja, is toch vreemd dat je dan sinds interactief actief is, wel een mindere kwaliteit beeld doorkrijgt van HD kanalen. Zijn het alleen de HD kanalen dan?
 
Interactief en de kwaliteit van de HD kanalen staat volledig los van elkaar. Wel heeft de Cisco de onhebbelijke gewoonte om soms de instelling van de HDMI te veranderen als je ergens anders iets aanpast. De uitgangsresolutie wordt dan teruggezet van 1080i naar 576p met als gevolg dat HD er inderdaad niet meer uitziet. Check eens de resolutie instellingen voor de zekerheid.
 
Interactief en de kwaliteit van de HD kanalen staat volledig los van elkaar. Wel heeft de Cisco de onhebbelijke gewoonte om soms de instelling van de HDMI te veranderen als je ergens anders iets aanpast. De uitgangsresolutie wordt dan teruggezet van 1080i naar 576p met als gevolg dat HD er inderdaad niet meer uitziet. Check eens de resolutie instellingen voor de zekerheid.
Slechtere HD heeft volgens mij te maken met het Cisco-kaste en niks met ITV/VOD. Het Cisco kastje geeft 1080i, De samsung HD decoder die ik voor de cisco had levert 1080p als ik het goed onthouden heb. Het verschil zit in de i en de p.
 
Slechtere HD heeft volgens mij te maken met het Cisco-kaste en niks met ITV/VOD. Het Cisco kastje geeft 1080i, De samsung HD decoder die ik voor de cisco had levert 1080p als ik het goed onthouden heb. Het verschil zit in de i en de p.

De samsung H360 (en de opvolger H380) heeft ook maximaal 1080i.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan