• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Multikabel anti virus programma F-secure

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Dennisk

Zie zojuist dat mijn anti virus beveiliger geen updates meer krijgt en dus een foutmelding geeft dat het al langer dan 7 dagen geleden is dat de laatste update binnen is gekomen. Raar.....is Ziggo ermee gestopt of moet ik even wachten???

Wie betaald het dan als mijn computer besmet is en bijvoorbeeld niet meer functioneert? Weet iemand hier meer over?
 
De mijne is keurig bij. Al geprobeerd om met het handje te forceren? Een heel enkele keer heb ik dat probleem ook wel eens gehad. Rebooten helpt dan meestal. 1 maal heb ik F-Secure opnieuw moeten installeren omdat een andere proggel de zaak had verziekt voor F-Secure.
 
Heb al handmatig een update binnen proberen te halen. Haalt helemaal niets uit. Dan zal ik het maar moeten deinstalleren en opnieuw moeten installeren kijken of dat helpt.
 
Oja ik kan hem niet verwijderen want de service pagina is nog niet online. Dus moet nog even wachten.

Heb net Ziggo gesproken en die vertelde dat hij gister online had moeten komen maar door een storing niet is gebeurd. Nog even wachten dus.
 
Het F-secure programma van Multikabel is gisteren automatisch omgezet naar Ziggo. (Ik heb wel op ja geklikt voor de update) Na de installatie bleek dat ik geen licenties meer had. Dat komt waarschijnlijk omdat ik door problemen met mijn laptop enige malen opnieuw heb geïnstalleerd.
De counter moet even op 0 gezet worden zodat ik al mijn PC's weer van een licentie kan voorzien. (3 stuks)
De helpdesk van Multikabel deed dat binnen enkele seconden nadat ik hierom telefonisch had verzocht.
De nieuwe helpdesk kan de licentiecounter (nog) niet verzetten en weet ook niet wanneer dat wel kan.
Daardoor zal ik over enige dagen geen updates (= geen optimale bescherming) meer hebben.
Terug naar mijn oude Multikabel versie is geen optie omdat dat weer een nieuwe installatie is, en de counter is al op 5.
Waarom heeft Ziggo zijn zaakjes niet op orde vóórdat de geforceerde update wordt aangeboden??????
Wat moet ik nu? Abbo opzeggen op de security? Norton o.i.d. kopen voor de dagen,weken maanden of jaren dat dit gaat duren?
 
Je abbo opzeggen op security is lastig, je kan hem alleen maar bestellen.

Heb nog niet gevonden waar dat wel kan.:evil:

Bij extra diensten kan je hem alleen bestellen.

Kan ook zijn dat hij nog niet omgezet is door Multikabel.

Bij mijn Ziggo staat hij niet.

Hebben jullie dat ook? :wink:
 
Vandaag weer met de helpdesk gesproken. Kreeg na enige tijd een (ex)multikabel persoon die wist dat wat ze vroeger wel konden doen, nu niet meer kan. Daarvoor moet eerst naar Finland (geboorteland van F-secure) moesten bellen. Vroeger kon Mulitkabel dat zelf in een paar seconden n.l. zelf de counter resetten, waarna je alle in gebruik zijnde PC weer van je licentie kan voorzien.
Men zou mij vandaag of morgen terugbellen. Ik heb nog 1 dag voor mijn nu 4 PC's.
Adviezen om een ander programma te kopen had ik natuurlijkzelf ook al bedacht. Maar hoe Ziggo Security afzeggen? Ik ben er tamelijk tevreden over en een ander programma is weer voor een jaar minimaal. 4 licenties voor 4 pc's is een behoorlijke uitgave.
Gratis programma's zijn minder goed en voor mij geen optie
jxm
 
Ik heb nog 1 dag voor mijn nu 4 PC's.
Als je licentie verloopt zal de virus-scanner niet stoppen met werken, alleen de updates komen dan vermoedelijk niet meer binnen, dus het is wel iets minder veilig, maar je bent nog niet onbeschermd. Maar lastig is het wel, hoop dat het snel opgelost wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan