• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Zwak signaal bij binnenkomst/versterker noodzakelijk

Mark1919

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2021
Berichten
4
Hallo,

Sinds 3 weken verschenen er plotseling blokjes op Ned.1, 2 en 3. De overige zenders functioneren zonder storingen. Het is bekend dat het Ziggo signaal in mijn wijk bijzonder zwak aangeboden wordt. Daarom heb ik 15 jaar geleden al een versterker en splitter direct achter de binnenkomende Ziggo aansluiting geplaatst en heeft dit op 4 tv's in huis jarenlang storingsvrij gefunctioneerd. Aangezien deze verouderd was, en 3 weken geleden de storingen optraden, heb ik deze vsndaag vervangen door een Technetix FRA-752X. Maar alleen de tv op aansluiting 8db werkt nu storingsvrij. Sluit ik een van de andere tv's op die uitgang aan dan functioneren die ook zonder storingen. Maar aangezien 3 van de 4 tv's meer dan 15m van de versterker af staan, en er maar één 8db uitgang (15-20m) op de versterker zit, zou ik deze uitgang graag naar 3 uitgangen willen splitsen. Is dit mogelijk zonder al te veel signaalverlies? En zo ja, welke spllitter raden jullie aan?
Of heeft het wellicht nut om Ziggo te vragen het aangeboden signaal sterker aan te bieden zodat de overige uitgangen van de versterker een sterker signaal afgeven?
Alvast bedankt voor uw reactie.

Mvrgr. Mark
 
Laatst bewerkt:

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
1.194
Gebied
fZiggo
gemiddeld genomen is een minimaal niveau op je AOP gewenst van ca. 61.5dbuV analoog. dit is digitaal ca. 56.5dbuV.
in de praktijk wordt er meer niveau aangeboden ca 67dbuV analoog alla 62dbuV digitaal.
tegenwoordig met de nieuwe digitale rasters zijn de kwaliteits getallen ook gestegen. ca. 40 a 42db MER.
laat een monteur komen meten op je AOP. en vraag naar levels en kwaliteit.

suc6 berrie.
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Mark1919

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2021
Berichten
4
Bedankt voor je snelle reactie en advies Berrie. Ik ga volgende week contact opnemen met Ziggo en vragen of een monteur langs zou kunnen komen. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten.
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Mark1919

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2021
Berichten
4
Ik heb vanmiddag gebeld met de klantenservice van Ziggo. Zij vroegen mij foto's te maken van mijn Ziggo installatie in de meterkast, en merkte op dat de Essent splitter type ETU-01 (welke al 15 jaar in mijn meterkast hangt) vanwege veroudering vervangen dient te worden. Over het even oude Ubee modem werd geen woord gerept. Toen ik dat toch benoemde kreeg ik te horen dat deze nog prima voldoet aan de huidige eisen.. :undecided: Hij heeft mij nu dus alleen een nieuwe splitter toegestuurd.
Toen ik doorvroeg om het signaal wat door Ziggo aangeboden wordt te meten , bleek dat dat ook niet goed was en volgens hem erg zwak was en hevig fluctueerde. Toch besloot hij dat ik eerst de nieuwe splitter dient te proberen, en er geen actie gestart wordt om de zwakke\fluctuerende signaalstoring te verhelpen. Bizar toch... vooral omdat hij zelf al opmerkte dat het aangeboden signaal gewoon niet goed is. Wordt vervolgd....