Zonnet mail

D_Kraan

Forum Gebruiker
Berichten
15
Op mijn pc (windows 10) heb ik nog windows live mail 2012 met een zonnet account staan.
Dit heeft altijd goed gewerkt.
Nu waren er pas geleden werkzaamheden bij Ziggo en werkte de mail niet meer.
Toen heb ik waarschijnlijk een instelling veranderd bij mijn mail instellingen.
Ik had alleen maar even het modem opnieuw op moeten starten.
Ik kreeg steeds de melding als ik live mail opende:kan geen berichten ontvangen of versturen,onbekende fout POP3.versatel.nl live mail fout 0x800C013E protocol POP3 poort 110.
toen heb ik de instellingen bij zonnet opgevraagt en ingesteld en nu krijg ik geen foutmelding meer maar blijft het mailprogramma zoeken.
Na een minuut krijg ik de melding of ik wil stoppen of doorgaan omdat ie al een minuut niets vind.
Nu meen ik mijn te herinneren dat er ook een instelling in stond met iets van ziggo.
Volgens mijn was dit smtp.ziggo.nl of zoiets maar ik weet het niet meer zeker.
Weet iemand hoe ik het weer allemaal juist in kan stellen?
 
Hoi bburg

Stappen plan had ik al gevolgd maar dat werkt niet voor Zonnet.
Maar ik vraag het hier omdat het wel via mijn Ziggo abonnement/Kabel/Modem gaat.
 
Kun je wat nu ingesteld hebt hier eens posten? 2e is dat Live Mail wel een erg oud programma is en officieel niet meer wordt ondersteund. 3e, ik zie dat Zonnet een betaalde dienst is geworden per 1/1/2021. Is je e-mail account nog wel actief dan?
 
Probeer deze instellingen eens:

Tab "Algemeen":

Naam die je aan je account in Windows Livemail wil geven
Gebruikersgegevens Naam: je naam
E-mail adres: [email protected]
Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie aangevinkt


Tab "Server" --> Server gegevens:

Voor inkomende e-mail gebruik ik een POP3 -server
inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl
uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
E-mailgebruikersnaam: Gebruikersnaam: naam zonder @zonnet.nl
Wachtwoord: je zonnet wachtwoord
aanmelden met leesbare tekstverificatie aangevinkt

Server voor uitgaande e-mail:

Vink "Voor deze server is verificatie vereist" aan
Instellingen --> Aanmelden met: Gebruikersnaam: [email protected]
Wachtwoord: ziggo e-mail account wachtwoord

Tab "Geavanceerd":

Uitgaande e-mail (SMTP) poort 587
"Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig" aangevinkt

Inkomende e-mail (POP3) poort 110
Geen vink bij "Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig

of probeer Inkomende e-mail (POP3) poort 995 met SSL wel aangevinkt

PS, Ik zou wel Windows Livemail even opnieuw starten na het aanbrengen van de veranderingen en het saven.
 
Laatst bewerkt:
Als de genoemde tips niets oplossen heb je misschien iets aan de volgende:
 
Ik kreeg steeds de melding als ik live mail opende:kan geen berichten ontvangen of versturen,onbekende fout POP3.versatel.nl live mail fout 0x800C013E protocol POP3 poort 110.
Inkomende e-mail (POP3) poort 110
Geen vink bij "Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig

Ik zou nooit poort 110 gebruiken en zeker niet zonder SSL. Je wachtwoord gaat dan leesbaar over het internet. Een hedendaagse mail provider bied altijd pop3 via poort 995 aan. Deze poort is voor ssl verkeer bedoeld. Ik kan me zelfs voorstellen dat poort 110 zonder ssl niet meer werkt om gebruikers tegen zichzelf te beschermen.

Edit: Volgens zonet zelf.
Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl
Poortnummer (POP3): 110
Poortnummer (POP3) SSL: 995
Ik zou dus altijd poort 995 met SSL kiezen
 
Laatst bewerkt:
Echter, Zonet schrijft ook:
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25

Selecteer de optie ‘Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist’ of Identiteitscontrole 'Wachtwoord' (zie gebruikersnaam en wachtwoord hierboven). Het is niet mogelijk zonder verificatie gebruik te maken van de uitgaande server (SMTP).
Poort 25 mag je alleen gebruiken voor de Ziggo mailservers en niet voor een andere mailserver. Voor andere bestemmingen wordt poort 25 geblokkeerd. Dit ik om te voorkomen dat er te gemakkelijk anoniem spam via het ziggo netwerk verstuurd kan worden. De eigen servers van Ziggo checken uitgaande mail op spam.
Normaal gebeurd veilig uitgaand ssl verkeer via poort 578 (of 465). Elke moderne mailserver ondersteunt die poorten en die smtp poorten laat Ziggo wel door, omdat die poorten nooit anoniem gebruikt kunnen worden. Dat loopt altijd via een wachtwoord.

De ziggo mailserver gebruiken voor een zonet account kan in principe, maar door spambeveiligingen zullen steeds meer ontvangers dit soort mail gaan weigeren. Dat is dus af te raden. Ik zou proberen of zonet toch poort 578 of 465 ondersteunt, ook al vermelden ze het niet. En als uitgaande mail alleen via poort 25 kan, zou ik dat account opzeggen. (Of alleen via webmail gebruiken)
Edit: bij de instellingen voor Apple Mail staat: " Wij bieden ondersteuning voor de poorten 25, 2025 en 587". Blijkbaar gebruiken ze wel poort 578, maar schrijven dat niet op hun algemene pagina met mailinstellingen. Persoonlijk snap ik dat soort beleid niet.

Onze mailboxen bevatten 30MB aan ruimte. Verwijder een aantal mails om ruimte te maken. Is het bestand in de bijlage groter dan 30MB? Dan moet de verzender hier rekening mee houden.
Dat zal de reden zijn dat alleen POP3 mogelijk is en geen IMAP. Ook een reden om te stoppen met zo'n provider. want dit zijn wel erg kleine mailboxen waar je steeds mail gaat missen vanwege "mailbox vol".
 
Laatst bewerkt:
Laten we eerst even een paar dingen uitsluiten.

Als je naar https://www.zonnet.nl/inloggen gaat en dan aan de linkerkant bij Webmail probeert in te loggen, werkt dat dan? Zo niet dat ligt daar het probleem al. Dan is er wellicht iets mis met je inloggegevens. Heb je trouwens een betaalt Zonnet account, of is dit nog uit de tijd dat je zelf bij Zonnet zat? Zonnet is namelijk de oude gratis mailadressen aan het opruimen. Formeel vanaf 1 april, maar wellicht zijn ze al stilletjes begonnen.
 
Terug
Bovenaan