• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Zonnet mail

Vraag

D_Kraan

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2016
Berichten
15
Op mijn pc (windows 10) heb ik nog windows live mail 2012 met een zonnet account staan.
Dit heeft altijd goed gewerkt.
Nu waren er pas geleden werkzaamheden bij Ziggo en werkte de mail niet meer.
Toen heb ik waarschijnlijk een instelling veranderd bij mijn mail instellingen.
Ik had alleen maar even het modem opnieuw op moeten starten.
Ik kreeg steeds de melding als ik live mail opende:kan geen berichten ontvangen of versturen,onbekende fout POP3.versatel.nl live mail fout 0x800C013E protocol POP3 poort 110.
toen heb ik de instellingen bij zonnet opgevraagt en ingesteld en nu krijg ik geen foutmelding meer maar blijft het mailprogramma zoeken.
Na een minuut krijg ik de melding of ik wil stoppen of doorgaan omdat ie al een minuut niets vind.
Nu meen ik mijn te herinneren dat er ook een instelling in stond met iets van ziggo.
Volgens mijn was dit smtp.ziggo.nl of zoiets maar ik weet het niet meer zeker.
Weet iemand hoe ik het weer allemaal juist in kan stellen?
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.696
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
@Dynabite Klopt, maar er worden vaker slechte adviezen op fora gegeven. (Daarom raad ik ook altijd aan om eerst de handleiding te lezen) Probleem van dit advies is dat het vaak werkt, waardoor je de indruk hebt dat het goed is.

Anti-spam maatregelen eisen echter steeds vaker dat mail via de eigen (of een vertrouwde) server verstuurd wordt. De servers die met de afzender 'zonnet.nl' mail mogen versturen staan in het spf record dat zonnet publiceert en daar staan de Ziggo servers niet bij.
 
Topicstarter
Topicstarter
D

D_Kraan

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2016
Berichten
15
Inloggen op de site van zonnet lukt gewoon.
Ik heb nu een betaalde zonnet account.
Op mijn zonnet account komen nog mailtjes binnen die ik graag blijf ontvangen.
En sie € 6,- per jaar overleef ik ook wel
 
Topicstarter
Topicstarter
D

D_Kraan

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2016
Berichten
15
@Dynabite
Bedankt voor de heldere uitleg.
Alles ingevuld zoals je beschreef zelfs met beide uitgaande mail poorten.
Maar helaas.
Ik krijg steeds een foutmelding bij openen van live mail
 
Topicstarter
Topicstarter
D

D_Kraan

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2016
Berichten
15
Voor het account Zonnet (*********) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onbekende fout opgetreden.

Server: 'pop3.versatel.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800C013E
Protocol: POP3
Poort: 995
Beveiligd(SSL): Ja

Dit krijg ik nu steeds
 

Tonne2004

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
2.114
Ziggo
Geen Producten
Net nog even naar mijn ruim 20 jaar oude Zonnetaccount gekeken. Mijn laatst ontvangen bericht is van 10 maart en gaat inderdaad over het vervallen op 1 april.
Anyway, mijn instellingen staan al sinds jaar en dag op pop3.zonnet.nl en dat blijkt nog steeds te werken.
Wel moet ik opmerken dat ik Thunderbird gebruik. Daarvan heb ik de het "default" profiel steeds overgenomen van de ene PC naar de andere.
 

Angelo

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
512
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Voor het account Zonnet (*********) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onbekende fout opgetreden.

Server: 'pop3.versatel.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800C013E
Protocol: POP3
Poort: 995
Beveiligd(SSL): Ja

Dit krijg ik nu steeds

Maar Zonnet doet bij mijn weten geen SSL. Dit zou poort 110 met SSL Nee moeten zijn.
 
Topicstarter
Topicstarter
D

D_Kraan

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2016
Berichten
15
Hoi Dynabite

De 3 register vermeldingen zijn alle 3 aanwezig.
Ik heb ze alle 3 op 1 gezet.
Nu werkt mijn mail weer op mijn pc.
Dank je wel