• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Ziggo Windows app werkt langzaam.


hdcolorado

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
11
als ik een programma wil terugkijken duurt het 30 seconden voordat het beeld helder is
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
4.990
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
App verwijderen en er opnieuw opzetten. Probeer dat eens.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

hdcolorado

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
11
dat heb ik enkele keren geprobeerd, maar zonder effect. ik merkte dat het probleem begon na een windowsupdate.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
542
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Zal hier wel mee te maken hebben:


Je zou de laatste updates kunnen verwijderen bij: Configuratiescherm --> Programma's en onderdelen --> Geinstalleerde Updates weegeven

Of wachten op een fix.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
H

hdcolorado

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
11
ik heb het geprobeerd, ook Norton verwijderd, maar nog geen verbetering. in elk geval dank voor de suggesties.
 

Nohara

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
249
Beetje een late reactie, maar de app zelf is simpelweg matig geƶptimaliseerd voor Windows 10. Ik had vergelijkbare problemen met de app, opnieuw herinstalleren doet weinig voor bovenstaande problemen. Mijn grootste frustratie was dat bij het opstarten van de app, je soms minutenlang een oranje scherm krijgt tot de app eindelijk volledig is opgestart. Hier hielp opnieuw herinstalleren wel, maar dit probleem dook steeds opnieuw op, vaak binnen een aantal dagen.

De oplossing is simpel, gewoon je browser gebruiken, via Chrome geen problemen. Hetzelfde geldt voor Netflix, ook deze Windows 10 app zit vol tenenkrommende bugs, Chrome werkt vlekkeloos.
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
566
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Netflix op Chrome is niet in Full HD. Windows apps voor Ziggo en Netflix werken bij mij uitstekend op Windows 10.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
4.990
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
App werkt prima in Windows 10.
Kan het zijn dat je net niet genoeg geheugen hebt?
 
Topicstarter
Topicstarter
H

hdcolorado

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
11
ik heb nagekeken, en zie dat 75% van het geheugen wordt gebruikt als ik de Ziggo app gebruik. zit dan te weinig geheugen in mijn computer?
 

Barney

Product Tester
Lid geworden
23 mei 2006
Berichten
1.792
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Bij mij gebruikt de Ziggo app, onder Windows 10, ongeveer 180 MB geheugen (van de 16 GB) bij live kijken en plm. 16% GPU.
Als de app bij jou alleen al 75% geheugen gebruik, lijkt het mij dat je zeer weinig geheugen in de pc hebt. Wordt dat geheugengebruik niet ook door andere programma's veroorzaakt ?