Ziggo wifi zorgt voor Outlook performance problemen

dkroonen

Forum Gebruiker
Berichten
4
Ik heb deze week een wifi booster geplaatst van Ziggo en de snelheid ligt gemiddeld op 45 mbps als ik deze online test. De snelheid is stabiel. Alleen als ik Outlook opstart duurt het lang om mijn profiel op te halen en met regelmaat hangt Outlook vast wanneer ik een e-mail selecteer. Ik krijg dan de melding "Microsoft is trying to retrieve from the Microsoft Exchange server" (Outlook 365). Ook met netwerkkabel heb ik dit probleem waardoor ik niet denk dat het aan de wii verbinding ligt.

Het vreemde is dat wanneer ik een trage oude router gebruik (TP-LINK TL-WR841N - Router - 300 Mbps - niet van Ziggo), Outlook opeens geen problemen vertoont. Die router hangt via kabel achter de wifi booster. De snelheid is beduidend lager (20 mbps gemiddeld) dan die van de wifi booster en toch werkt Outlook beter.

Kan iemand dit verklaren en is er een oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt voor de hulp.
 
Extreem onwaarschijnlijk dat een mailprogramma slecht presteert door een slechte wifi (anders dan een algehele slechte internet verbinding)

Ik zou het probleem elders zoeken.
 
waarschijnlij komt het probleem door extra router , haal die maar eens weg staat modem in brige mode, dan moet alles op die router aangesloten worden
Het vreemde is dat wanneer ik een trage oude router gebruik (TP-LINK TL-WR841N - Router - 300 Mbps - niet van Ziggo), Outlook opeens geen problemen vertoont. Die router hangt via kabel achter de wifi booster. De snelheid is beduidend lager (20 mbps gemiddeld) dan die van de wifi booster
 
waarschijnlij komt het probleem door extra router , haal die maar eens weg staat modem in brige mode, dan moet alles op die router aangesloten worden
Ik heb de extra router weggehaald maar het probleem blijft bestaan. En telkens als ik de extra router aansluit heb ik geen problemen met Outlook. Ik weet dat het vreemd klinkt, maar het lijkt alsof de Ziggo router het ingewikkelder maakt voor Outlook om informatie op te halen...
 
Laatst bewerkt:
Heeft niks met QoS te maken maar waarschijnlijk met instellingen van de outlook client. Normaal stel je het profiel maar 1x in en dan haalt die alle gegevens op incl. een kopie van alle email. Daarna worden alleen de wijzigingen verwerkt en zou het niet meer traag mogen zijn.
 
Het zal er wel mee te maken hebben dat je eigen router QoS heeft en de modems van Ziggo niet.

Maar ik zou eens naar het aantal items in de folders kijken: https://www.office365import.com/blog/outlook-trying-to-retrieve-data-from-exchange-server/(

Probeer eens een repair van Outlook: Configuratiescherm --> Programma's en onderdelen --> en dan waarschijnlijk bij office op wijzigen klikken en voor repair kiezen.
Bedankt allemaal voor het meedenken. De acties van de url heb ik uitgevoerd maar zonder succes. Aangezien ik geen problemen heb met mijn eigen router, denk ik ook niet dat het probleem in Outlook zit. Al ga ik die repair morgen wel proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Dat QoS verhaal klinkt logisch, al heb ik zoiets nooit ingesteld. Ik heb ook al alles opnieuw opgestart, maar eveneens zonder succes.
 
Heeft niks met QoS te maken maar waarschijnlijk met instellingen van de outlook client. Normaal stel je het profiel maar 1x in en dan haalt die alle gegevens op incl. een kopie van alle email. Daarna worden alleen de wijzigingen verwerkt en zou het niet meer traag mogen zijn.
Ik heb de cache funtie van Outlook geactiveerd dus dat zou inderdaad zo moeten worden als jij dat beschrijft. Echter met mijn eigen router heb ik geen probleem en met die van Ziggo wel.
 
@dkroonen
Schermafdruk 2020-11-08 06.35.31.png
 
Terug
Bovenaan