Ziggo WiFi zeer traag op alle apparaten.

sshenkie

Forum Gebruiker
Berichten
2
Hallo,

ik zit nu 2 jaar bij Ziggo maar zolang ik bij Ziggo is mijn WiFi zeer traag. Zo traag dat een site of filmpje nog niet geladen is na een paar minuten. Ik had eerst 500 mbit en heb het verlaagd naar 250. Toen ik nog 500 mbit had had ik dit probleem ook al.
Mijn bekabelde pc heeft geen problemen. Het rare is dat Als ik een Speedtest doe, dan geeft mijn mobiel gewoon de Max aan. Maar zodra ik een site wil laden is die weer zeer traag. Zo traag dat ik in die 2 jaar nog geen WiFi heb gebruikt.
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft ? Monteur is al geweest en heeft een rekening van 50 euro achtergelaten omdat hij alleen naar de Speedtest kijkt.
bedankt voor het lezen van mijn probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ohja, modem is al vervangen en dit heeft niet geholpen.
 
Meld dit in het topic : Wegvallend 5 GHz netwerk en lees de geplaatste meldingen.
Vertel ook ff:
-Welk modem?
-op welke banden staat je modem 2,4 of 5 GHz of beide?
-welke apparaten hebben slechte ontvangst? en op welke band?

Neem ook contact op met Ziggo, ze kunnen ook in je modem kijken of er bijzonderheden zijn.
Bij mij zagen ze wat en zeiden direct dat de monteur gratis zou komen. Hij heeft oude UPC rommel vervangen en ook nog een geoxideerde verbinding in de straatkast vervangen. Hij is wel een uur bezig geweest. Zeer behulpzame en vriendelijke monteur.
Vandaag is het abonnement 250/25 verhoogd naar 300/30. Deze snelheden haal ik nu ook op laptop en telefoon op 5m afstand van het modem op de begane grond.
 
Is het wifi ook slecht als je een gast hebt die gebruik maakt van je wifi?

Heb je je eigen apparatuur ook al eens elders getest. Laptop bijv. En sluit alle apps programma's eens en test dan opnieuw.

Tevens kan je ook je wifi in kaart brengen met de ziggo wifi assistent app.
 
Ik heb een WiFi unifi geleend en daarmee werkt de WiFi wel.
Ik ga ziggo eerst nog even een keer bellen. Als ik er dan nog niet uitkom dan zet ik het topic in: Wegvallend 5 GHz netwerk en lees de geplaatste meldingen.
dan met de rest van de info.
Voor nu eerst, heel erg bedankt voor de snelle reacties.
 
In principe heb je het nu wel opgelost door een los extern wifi zender te gebruiken.
BTW je hebt wel garantie op deze actie van de monteur immers het werkt nog steeds niet.
 
Terug
Bovenaan