Ziggo 'Vier mee' ellende

Fvddungen

Forum Gebruiker
Berichten
25
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hilversum heeft nu Gigabit internet en dat wil Ziggo graag vieren. Een kaartje in mijn brievenbus vertelt dat ik een aanbieding krijg om mijn huidige internet snelheid van 50 mbit te verdubbelen naar 100 mbit en daar de eerste 6 maanden niets extra voor betaal. Ah leuk, dacht ik. Gratis aanbiedingen zijn altijd prima. Dus ik naar de vermelde weburl ziggo.nl/viermee en volg daar de getoonde stappen. Ik hoef alleen mijn adresgegevens te controleren en aan te geven of ik een monteur wil of het zelf ga installeren (waarom monteur? Maar goed zal wel).

Maar toen begon de ellende. Er zit namelijk een adder onder het gras. Ze verdubbelen niet zomaar je snelheid bij je huidige abonnement, maar je krijgt een totaal nieuw abonnement genaamd Internet Start XXL. Een abonnement wat al tijdje wel achter de schermen bestaat, maar niet kan worden gekozen als je een abonnement afsluit. En er zit een nog dieper adder onder het gras en dat is dat dit abonnement alleen in combinatie kan met een mediabox en niet met een ci+ kaart. En laat ik nou net een ci+ kaart hebben die ik al jaren naar volle tevredenheid gebruik en dat graag zo wil houden. Echter tijdens het aanmelden voor de verdubbeling stond dat nergens vermeld.

Er werd mij dus een mediabox opgestuurd en een retourbox voor de ci+ kaart, want die moest terug. Maar dat wil ik helemaal niet. Nog een losse unit onder mijn tv met nog een extra afstandsbediening. Nee, bedankt. Ik wil gewoon die ci+ kaart houden. Die mediabox moet retour.

Via de Facebook 'helpdesk' kwam ik geen steek verder. Ze hadden mijn ci+ kaart als extra toegevoegd bij mijn abonnement en intussen waren die gratis 6 eerste maanden ook al verdwenen, dus zou ik al vanaf dag 1 de volle mep betalen.

Dus dan maar gewoon bellen (had ik eigenlijk direct moeten doen). De eerste vertelde me doodleuk dat ik pech had en dat ik de mediabox dan maar gewoon in de kast moest leggen ofzo. Ik werd zo kwaad dat ik hem zowat door de telefoonlijn had willen trekken. De tweede medewerker was wat meer behulpzaam, maar bracht ook niet de gewenste oplossing. Abonnement bleef namelijk ongewijzigd ondanks dat hij had aangegeven dat hij het zou veranderen. Vandaag weer 2 keer gebeld en uiteindelijk de laatste kon mij vertellen dat dat XXL abonnement alleen in combinatie kan met een mediabox. Schijnbaar is 90% van de medewerkers daar bij Ziggo totaal niet van op de hoogte en ook bij de internet verdubbeling aanbieding werd dat nergens aangegeven. Deze laatste medewerker gaf toe dat hij dat ook krom vond, maar kan er helaas niets aan veranderen. Ik heb besloten om de gehele bestelling maar terug te draaien (want dat mag binnen 30 dagen). We hebben dit uitvoerig doorgenomen. Als het goed is komt er morgen een retourbox voor de mediabox. Weg met dat ding. Mijn internet snelheid zit weer op 50 mbit. Ik zal het er mee moeten doen. Echter ondanks dat ik tijdens dat gesprek duidelijk heb aangegeven welke smartcard serienummer actief moet blijven (zelfs 2 keer herhaald) is toch de verkeerde gedeactiveerd.

7 medewerkers verder. Mijn frustratie heeft al diverse keren mijn kookpunt bereikt. En ik ben er nog niet, want ik kan geen tv meer kijken nu. Morgen maar weer bellen als dat dan nog niets is gefixt.

Als ik dat van tevoren had geweten. Zucht.
 
Even een update: Vandaag zag ik onder Mijn Ziggo dat er naast het gewone Internet Alles in 1 pakket ook nog eens TV Standard was toegevoegd, waardoor ik naast de 52,- ook nog eens 8,25 extra zou moeten betalen, terwijl TV standard gewoon onderdeel van het alles in 1 pakket is. Wederom dus maar Ziggo gebeld en zij gaan dit aanpassen. Dit was dus medewerker nummero 8 die ik sprak. Zal dit de laatste zijn?

Intussen heb ik weer tv, maar ik vraag me af voor hoe lang, want onder Mijn Ziggo staat nog steeds het verkeerde Smart Card nummer (die van de mediabox in plaats van mijn oude vertrouwde CI+ kaart).

Ik word er zo moedeloos van. Ik ben al stevig door mijn Vodafone belminuten heen (ja, ook van Ziggo).
 
Nou, het heeft even geduurd (in 3 weken 8 medewerkers gesproken), maar eindelijk staat alles weer goed.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad maar moet er wel bij zeggen dat het mijn eigen schuld is, had dat abo genomen en later op dezelfde dag zag ik dat het alleen i.c.m. een mediabox was en die moet ik niet want ik heb een ci module en vindt dit perfect. Dus ik weer naar ziggo gebeld en gelijk dat abo geannuleerd en de reden ervan verteld en het werd gelijk geanuleerd. Dus dit was prima en in mijn ziggo stond alles weer goed, maar kennelijk zien ze dat niet bij de afdeling waar die mediabox vanaf komt want die werd gewoon gestuurd, ik weer bellen en was geen probleem, de mediabox gewoon weigeren toen de post nl kwam, die nam hem weer mee retour maar ik kreeg 5 dagen later een pakketje voor mijn ci module terug te sturen, wel ik heb het maar zo gelaten en verder niks meer gehoord, kun je nagaan hoe dat allemaal werkt daar, de ene hand weet niet wat de andere hand doet.
 
Hilversum heeft nu Gigabit internet en dat wil Ziggo graag vieren. Een kaartje in mijn brievenbus vertelt dat ik een aanbieding krijg om mijn huidige internet snelheid van 50 mbit te verdubbelen naar 100 mbit en daar de eerste 6 maanden niets extra voor betaal.
Vreemd beleid, anderen hebben onlangs deze zelfde snelheidsverhoging van 50 naar 100 Mb/s helemaal gratis gehad, inclusief verdubbeling van de upload snelheid van 5 naar 10 Mb/s. Gewoon permanent zonder enige mitsen een maren. Werken ze langs elkaar heen bij Ziggo?
 
Vreemd beleid, anderen hebben onlangs deze zelfde snelheidsverhoging van 50 naar 100 Mb/s helemaal gratis gehad, inclusief verdubbeling van de upload snelheid van 5 naar 10 Mb/s. Gewoon permanent zonder enige mitsen een maren. Werken ze langs elkaar heen bij Ziggo?
Ja ;)
 
Vreemd beleid, anderen hebben onlangs deze zelfde snelheidsverhoging van 50 naar 100 Mb/s helemaal gratis gehad, inclusief verdubbeling van de upload snelheid van 5 naar 10 Mb/s. Gewoon permanent zonder enige mitsen een maren. Werken ze langs elkaar heen bij Ziggo?
Oh ok, dit in combinatie met een mediabox neem ik aan?
 
@rcs, in hoeverre dat allemaal klanten zijn die al een mediabox hebben is me niet bekend. In dat geval zou het een selecte groep zijn. Geen idee.
 
Terug
Bovenaan