Ziggo verhoogt internetsnelheden van bijna alle abonnementen

Modem Compal Connectbox draait nog steeds op 3.0 en zou prima over kunnen op 3.1 full duplex en kun je snelheden aan tot 10Gbps. Het is net als Microsoft een verdienmodel om jaarlijks kleine stapjes te zetten, reclamecampagne eraan vast, dan in een keer een grote. Zitten ook investeringen aan vast en begrijpelijk. Geen zorgen techniek is er al klaar voor.
de normale niet giga connectbox kan geen docsis 3.1
 
Ik heb (had al jaren) een abbo met Download 600 Mbit/s en Upload 40 Mbit/s, maar sinds de z.g. "verhoging" haal ik amper de helft. gebeld met Ziggo maar dat ligt niet bij hun was het gebruikelijke antwoord, het ligt aan de UTP kabel die zou misschien "versleten" nog nooit van gehoord dat een gecertificeerde UTP kabel dat kan gebeuren.
Na verschillende tests zie ik dat het heel sterk fluctueert de ene keer is het ok, een paar uur later hommeles.

Ook mijn TV verbindingen doen het af en toe slecht, alles is ongev. 2 mnd. geleden alles nieuw aan gelegd met de de Ziggo aan bevolen gecertificeerd materiaal in het begin ok maar sinds die verhoging is het wisselend, ja ik weet dat Internet en TV niets met elkaar te maken hebben, maar met een signaal meter meet ik bij het aansluit punt ook daar wisselende waardes. DUS HET LIGT NIET AAN MIJ, ik was tot voor deze toestanden zeer tevreden over ZIggo maar dat is de laatste week wel veranderd
 
maar met een signaal meter meet ik bij het aansluit punt ook daar wisselende waardes.
Kortom, er is geen verband met de snelheidsverhoging. Ik zie de logica althans niet. En waarom bel je niet voor een monteur? Of stuurt Ziggo die niet?
 
Kortom, er is geen verband met de snelheidsverhoging. Ik zie de logica althans niet. En waarom bel je niet voor een monteur? Of stuurt Ziggo die niet?
Ja, maar ben je 50,00 € kwijt, ik heb een vriend die installateur is, en geen verstand van PC's Internet ed heeft, die is ooit benaderd door Ziggo voor monteur.
 
€50 ben je alleen kwijt als de fout bij jou ligt. En volgens jou ligt het aan Ziggo, dus...
 
Wat voor signaal meter heb je gebruikt?
Een multimeter op voltage?...ac..dc...mVolts..
Dat kan nl niet.
 
ja ik weet dat Internet en TV niets met elkaar te maken hebben, maar met een signaal meter meet ik bij het aansluit punt ook daar wisselende waardes. DUS HET LIGT NIET AAN MIJ, ik was tot voor deze toestanden zeer tevreden over ZIggo maar dat is de laatste week wel veranderd

Die hebben juist wel met elkaar te maken, blijkbaar is je signaal op diverse frequenties slecht of heb je last van instraling.
 
Je kunt een selftest meter kopen bij Conrad of koop de Fluke Microtster 2. Kun je de kabels zelf doormeten. Daarnaast kun je ook nog in de straatkast de kabel los nemen en aan de megger hangen richting je meterkast. Bij ons zijn die UPC kastjes met een simpele schroevendraaier open te draaien. Had ook een dame van Ziggo aan de lijn en die gaf aan dat kabels versleten waren. Ja, dan is die €50,- en dag thuis wachten op monteur snel terugverdiend als ZZP'r.
 
Dat de kabels versleten waren?
Afgezien van dat een klant dit niet mag doen, met een megger meet je alleen de isolatie tussen kern een afscherming van de kabel, niet de conditie van de verbinding, d.w.z. mogelijk sterk gecorrodeerde connectors van de kabel. Dat is ook vaak de oorzaak van een slecht werkende verbinding. Een monteur knipt die er eenvoudig af, zet er nieuwe op en meestal is het dan klaar.
 
Je kunt een selftest meter kopen bij Conrad of koop de Fluke Microtster 2. Kun je de kabels zelf doormeten. Daarnaast kun je ook nog in de straatkast de kabel los nemen en aan de megger hangen richting je meterkast. Bij ons zijn die UPC kastjes met een simpele schroevendraaier open te draaien. Had ook een dame van Ziggo aan de lijn en die gaf aan dat kabels versleten waren. Ja, dan is die €50,- en dag thuis wachten op monteur snel terugverdiend als ZZP'r.
alleen mag je die straatkast niet open maken zelf
 
Terug
Bovenaan