Ziggo verhoogt de internetsnelheden

Ik heb toen ook dat Film1 Abonnement genomen (in 2012), volgensmij is een paar jaar geleden de snelheid al verhoogd (hier van 200 naar 250) en is er al een paar jaar geen prijsverhoging geweest. Heb hier dus niets over te klagen, ben alleen bang dat als ik de Next wil er iets zal moeten veranderen aan dit abonnement.

Wij hebben nog Alles in-1 Extra power + gratis film1 begonnen vanaf 150, en nu inmiddels 250 geleidelijk prijsverhogingen gehad met de snelheid die omhoog ging
 
Ohja dat begon zelfs op 150. Als ik even m'n mail goed heb doorgespeurd was de laatste tariefsverhoging in 2015. In principe betaal ik nu net zoveel als een nieuw abonnement (internet Compleet+TV Max: 76.50) alleen dan met een gratis Film1 abonnement twv 15 euro.
 
Met uw redenering zou je ook kunnen stellen, dat als u dezelfde snelheid wilt als de “Complete” klanten, deze klanten dan eigenlijk zouden kunnen zeggen: ik wil ook gratis Film1.
De situatie is nu gewoon zo, dat u een lagere snelheid heeft dan Complete klanten, maar gratis Film1 en Complete klanten hebben
een hogere snelheid, maar moeten betalen voor Film1.
Nou dat is niet helemaal waar. En in mijn ogen ook een beetje appels met peren vergelijken.
Ik ben in 2013 overgestapt van enkel TV en een andere internet provider naar een UPC alles in een pakket
(incl. de 100 MB internet en vaste telefonie) genaamd: Alles in een - power pakket.

Dit ging toen inderdaad gepaard met de toen geldende welkomstaanbieding: Gratis Film1.
Mijn startbedrag was in 2013 € 57,50 en intussen is deze dus in een paar kleine stapjes wel netjes "als z.g. harmonisatie van de tarieven" opgetrokken naar € 64,50.
Echter in tegenstelling tot de twee hierboven staande reacties met een Extra Power abbo. is er bij die van ons nooit een internet snelheidsupdate geweest en is altijd 100/10 gebleven.
En ja het was dus inderdaad een welkomst geschenk. Net zoals je regelmatig andere aanbiedingen als welkomstgeschenk voorbij ziet
komen van o.a. de eerste 3 of 6 maanden halve abbo kosten.
En die welkomstkorting (of andere gadgets geschenken die als lokkertje gebruikt zijn zoals PC/TV kaart of tablet´s) geef of betaal je toch vervolgens ook niet terug bij een inhoudelijke abbo aanpassing. Het is maar hoe je hier tegenaan wilt kijken, als verkoper of als klant.
 
Laatst bewerkt:
Rinie@UPC
Hoi mag ik wel aannemen dat u een Gigabit netwerk heeft thuis?
met cat5e of cat6 kabels?
Als dat niet zo is kunt u nooit boven de 100 snelheid uitkomen.
en hebt u als een bij Ziggo geïnformeerd waarom u snelheid niet is verhoogd?
 
Rinie@UPC
cat5e of cat6 kabels?
En hebt u als een bij Ziggo geïnformeerd waarom u snelheid niet is verhoogd?
@Parel
Een Ziggo - (bekabelde) Wifi booster en daarachter ook doorgelust met een kabel nog een PC.
Deze staan beide op de eerste verdieping. En inderdaad verbonden met een Cat5e kabel, dus de 1000
moet haalbaar zijn :-)
En de rest (Ziggo mediabox / TV / Mobiele telefoon / Tablet / Laptop) lopen gewoon via de wifi.
De media box zal ik hoogst waarschijnlijk binnenkort ook met een nieuwe coax en een UTP kabel gaan
verbinden want sinds de overgang van Analoog naar Digitaal doet mijn Film1 en de crime zender
(dus alleen kanaal 100 t.m. 105) het heel slecht en/of staan volledig op zwart.
Zou volgens de helpdesk "hoe kan het ook anders" na de laatste wijzigingen in hun netwerk uiteraard
weer aan mijn interne coax kabel liggen. Dus dit wil ik wel uiteraard uitsluiten voordat ik binnenkort
een monteur langs laat komen.
En meteen jou advies opgevolgd: En vandaag meteen een reactie / vraag bij de klantenservice gedropt.
 
Laatst bewerkt:
Snelheidsverhogingen is nooit gratis geweest, ook voor oudere abbonemmenten niet
 
(Nog) onbekend met deze materie heb ik vandaag mijn internetsnelheid gemeten. Omdat het momentopnames zijn, heb ik meerdere keren een meting gedaan, zowel bij Ziggo Speedtest als DSL Reports. Wat mij opvalt is een heel groot verschil in meetresultaat tussen Ziggo en DSL. Mijn abo is 500/40 dus DSL lijkt het meest in de buurt te komen, waarom meet Ziggo zo'n stuk lager? Of is het resultaat van Ziggo wél betrouwbaar? In dat geval heb ik dus een probleem met het behaalde meetresultaat. Welke moet ik aanhouden?
tabel snelheid.jpg
 
(Nog) onbekend met deze materie heb ik vandaag mijn internetsnelheid gemeten. Omdat het momentopnames zijn, heb ik meerdere keren een meting gedaan, zowel bij Ziggo Speedtest als DSL Reports. Wat mij opvalt is een heel groot verschil in meetresultaat tussen Ziggo en DSL. Mijn abo is 500/40 dus DSL lijkt het meest in de buurt te komen, waarom meet Ziggo zo'n stuk lager? Of is het resultaat van Ziggo wél betrouwbaar? In dat geval heb ik dus een probleem met het behaalde meetresultaat. Welke moet ik aanhouden?
Bekijk bijlage 24048

Hoewel Ziggo speedtest ook gebruikt maakt van Ookla (Speedtest.net); heb je Speedtest.net zelf ook al eens gebruikt voor een meting? Voordeel tov de Ziggo speedtest is dat je wat kan spelen met verschillende servers.

Overigens vind ik downloadsnelheden testen met een nieuwgroep bijv. een stuk accurater omdat de doorvoersnelheid daarvan constant is vanaf de host. Die van de verschillende speedtest zijn nogal wispelturig en vooral; met veel te kleine bestanden. Maar voor de leuk en even snel meten is het wel te gebruiken.
 
Op 17-4 ook de mail ontvangen dat de snelheid verhoogd was. Modem uit- en weer aangezet. De upload is inderdaad verhoogd van 20Mbps naar 25Mbps. Maar waar ik met de download eerder altijd ruimschoots de 200Mbps haalde, kom ik nu niet verder dan 160-170 Mbps ipv de beloofde 250Mbps. :(


Na veel zoeken en experimenteren, kwam ik er uiteindelijk achter dat het aan de QoS instellingen van de router (Netgear R8000) lag. Bij de vorige snelheidsverhoging moest ik die handmatig op de nieuwe snelheden instellen. Deze keer dus ook uitgeprobeerd met alle mogelijke instellingen. Niets hielp. Totdat ik het probeerde met QoS volledig uitgezet. Nu heb ik 258Mbps down en 25Mbps up. Prima waarden.

Heeft dus helemaal niks met het Cisco modem te maken. Dat werkt prima.
 
Terug
Bovenaan