Ziggo trekt geld af wat niet van hen is.

Hannes

Forum Gebruiker
Berichten
4
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Op 23 maart 2020 mijn abonnement op Fox sport opgezegd. Netjes de maand opzegtermijn in acht genomen.
Dus per 23 april 2020 geen Fox sport meer. Tot zover verloopt het prima.
Dan komt de factuur van mei 2020. En wat zie ik tot mijn verbazing? Fox sport abonnement van 1 mei t/m 31 mei 2020.

Contact via chat met Ziggo. Dat komt doordat de factuur op de 21e van de maand word gesloten. Uw abonnement eindigt 23 april 2020.
Daarom incasseren we het bedrag van 17,95 euro. Deze krijgt u eind mei terug middels een verrekening.

Hoezo? Ik hou met netjes aan een maand opzegtermijn, dat geeft Ziggo dus een maand de tijd om dit administratief te verwerken.
En dan een maand later opeens een bedrag incasseren omdat de factuur op de 21e van de maand word gesloten?

De incassodatum is pas de 30e van de maand.
9-10 dagen van te voren al de factuur opmaken?
En zo beschik je dus een als Ziggo een maand over geld dat niet van je is.

Daarom heb ik de volledige incasso voor de maand mei terug laten storten op mijn eigen rekening. Ik wil betalen voor wat ik afneem, maar niet een maand aftrekken waar je als Ziggo geen recht op hebt.
17,95 Euro kan voor veel mensen best veel geld zijn. Waar haalt Ziggo het recht vandaan? Wat een arrogantie. :-(
 
Het is een begrijpelijk verhaal van Ziggo want het is een heel proces wat er plaatsvindt. Persoonlijk geen probleem want de maand erop krijg je geld terug terug en heb je in die volgende maand amper kosten!
Als je nou gebeld had op 23 maart hadden ze vanwege het feit dat er geen sport (voetbal) meer is het abonnement dezelfde dag beëindigd!
 
Op 23 maart 2020 mijn abonnement op Fox sport opgezegd. Netjes de maand opzegtermijn in acht genomen.
Dus per 23 april 2020 geen Fox sport meer. Tot zover verloopt het prima.
Dan komt de factuur van mei 2020. En wat zie ik tot mijn verbazing? Fox sport abonnement van 1 mei t/m 31 mei 2020.

Contact via chat met Ziggo. Dat komt doordat de factuur op de 21e van de maand word gesloten. Uw abonnement eindigt 23 april 2020.
Daarom incasseren we het bedrag van 17,95 euro. Deze krijgt u eind mei terug middels een verrekening.

Hoezo? Ik hou met netjes aan een maand opzegtermijn, dat geeft Ziggo dus een maand de tijd om dit administratief te verwerken.
En dan een maand later opeens een bedrag incasseren omdat de factuur op de 21e van de maand word gesloten?

De incassodatum is pas de 30e van de maand.
9-10 dagen van te voren al de factuur opmaken?
En zo beschik je dus een als Ziggo een maand over geld dat niet van je is.

Daarom heb ik de volledige incasso voor de maand mei terug laten storten op mijn eigen rekening. Ik wil betalen voor wat ik afneem, maar niet een maand aftrekken waar je als Ziggo geen recht op hebt.
17,95 Euro kan voor veel mensen best veel geld zijn. Waar haalt Ziggo het recht vandaan? Wat een arrogantie. :-(
Tja.... De meeste bedrijven werken zo Een en ander zit gewoon in geautomatiseerde processen. Op hun website staat dit op zich ook gewoon zo beschreven dat ze het zo doen.
Ik hoop wel voor je dat je op zijn minst het correcte bedrag alsnog overgeschreven hebt, want anders heb je straks nog incassokosten aan je broek hangen. Domweg storneren in zo'n geval is zelden de oplossing.
 
Tja.... De meeste bedrijven werken zo Een en ander zit gewoon in geautomatiseerde processen. Op hun website staat dit op zich ook gewoon zo beschreven dat ze het zo doen.
Ik hoop wel voor je dat je op zijn minst het correcte bedrag alsnog overgeschreven hebt, want anders heb je straks nog incassokosten aan je broek hangen. Domweg storneren in zo'n geval is zelden de oplossing.

Al die automatische processen maken dat als ik pech heb misschien wel in 1 maand aan 2 of meer bedrijven moet betalen wat later terug gestort word. Hierdoor raken mensen dus in de financiele problemen. Domweg storneren zal wel niet de oplossing zijn, maar domweg betalen voor iets waar een bedrijf geen recht op heeft ook niet. Ik maak het nu handmatig over.
Maar rekening houden met de klant daar doet Ziggo niet aan. Verwijzen naar automatische processen en daardoor is klantvriendelijkheid ver te zoeken.
 
Al die automatische processen maken dat als ik pech heb misschien wel in 1 maand aan 2 of meer bedrijven moet betalen wat later terug gestort word. Hierdoor raken mensen dus in de financiele problemen. Domweg storneren zal wel niet de oplossing zijn, maar domweg betalen voor iets waar een bedrijf geen recht op heeft ook niet. Ik maak het nu handmatig over.
Maar rekening houden met de klant daar doet Ziggo niet aan. Verwijzen naar automatische processen en daardoor is klantvriendelijkheid ver te zoeken.
Tja... Mij persoonlijk maakt het me ook niets uit. Door de gekozen oplossing heb jij dadelijk alleen in het geval van incassokosten geen poot om op te staan en dat geld zal je wel moeten betalen.
Sowieso moeten mensen die een dergelijk bedrag niet kunnen missen geen abonnement op zo'n zender nemen en dat bedrag maandelijks op een spaarrekening zetten.
 
Het gaat me niet om het niet kunnen missen. Dat is gelukkig geen issue.
Het gaat me om het principe.
Geld wat niet van jou is blijf je af. En je als bedrijf niet verschuilen achter automatische processen.
Die zijn ingeregeld door mensen, en kunnen dus ook anders worden ingericht.

Eens met je stelling, dat als je het geld niet kunt missen, dan je dan zeker geen klant moet zijn bij het dure Ziggo.
 
Ach, belastingeld wat je teveel betaald krijg je pas na een jaar terug ;)
 
Ook mijn ziektekostenverzekering steelt 5 dagen voor het begin v.d. volgend maand geld van mijn rekening. Ik hoop dat ze er nu negatieve rente over moeten betalen aan hun bank. Dat zal ze leren!
 
Terug
Bovenaan