Ziggo trekt geld af wat niet van hen is.


Tv-Kijker

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Berichten
2.140
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dit klinkt gewoon als een smoesje dat de factuur wordt gesloten en daarom het bedrag gefactureerd wordt. Het is bij meerdere mensen verkeerd gegaan namelijk. Bij mij is het bedrag voor mei ook gefactureerd alleen mijn abonnement eindigde al op 15 april. Gelukkig gaven ze toe dat er een fout is gemaakt en dat het op de volgende factuur verrekend zou worden en kwamen ze niet aan met een smoesje.

Op het moment dat je een klantenservice belt, als de medewerker dan in je gegevens zit. Kan deze alleen wijzigingen per lopende datum uitvoeren of in de toekomst. De facultatie, kan de medewerker niet beïnvloeden. Deze staat al klaar in het systeem, de wijzigingen die de medewerker voor de klant uitvoert. Zijn dus nooit voor de lopende facuratie ronde.
 

Umax73

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2020
Berichten
1
ik betaal mijn rekening iedere maand met iDeal op de 27 van de maand want je moet voor eind van de maand betaald hebben ik heb fox sport ook opgezegd maar bij mij was het op de melding wat ik kreeg ook er bij en bij mijn status bij inloggen was het ervan afgetrokken dus raad ik iedereen aan om niet meer met machtiging te betalen maar met iDeal voor 29 ste van de maand en niet op de helft van de maand
 

Tv-Kijker

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Berichten
2.140
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dan krijg je dus ook problemen. Gecreëerd door jezelf.

Dus laat maar mooi op automatische incasso van de 26e van de maand
 

nsneijder

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2020
Berichten
1
Gebied
fZiggo
Op 23 maart 2020 mijn abonnement op Fox sport opgezegd. Netjes de maand opzegtermijn in acht genomen.
Dus per 23 april 2020 geen Fox sport meer. Tot zover verloopt het prima.
Dan komt de factuur van mei 2020. En wat zie ik tot mijn verbazing? Fox sport abonnement van 1 mei t/m 31 mei 2020.

Contact via chat met Ziggo. Dat komt doordat de factuur op de 21e van de maand word gesloten. Uw abonnement eindigt 23 april 2020.
Daarom incasseren we het bedrag van 17,95 euro. Deze krijgt u eind mei terug middels een verrekening.

Hoezo? Ik hou met netjes aan een maand opzegtermijn, dat geeft Ziggo dus een maand de tijd om dit administratief te verwerken.
En dan een maand later opeens een bedrag incasseren omdat de factuur op de 21e van de maand word gesloten?

De incassodatum is pas de 30e van de maand.
9-10 dagen van te voren al de factuur opmaken?
En zo beschik je dus een als Ziggo een maand over geld dat niet van je is.

Daarom heb ik de volledige incasso voor de maand mei terug laten storten op mijn eigen rekening. Ik wil betalen voor wat ik afneem, maar niet een maand aftrekken waar je als Ziggo geen recht op hebt.
17,95 Euro kan voor veel mensen best veel geld zijn. Waar haalt Ziggo het recht vandaan? Wat een arrogantie. :-(
Klopt hier hetzelfde..maar bij.ziggo is het altijd pas achteraf...en je moet er vaak ook nog over bellen.1200