Ziggo stuurt niet alle mails door

Lenze

Forum Gebruiker
Berichten
12
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb automatisch doorsturen ingesteld op mijn Ziggo Mail. Alle mails zouden doorgestuurd moeten worden van ziggo naar mijn andere mailadres. Dat lukt niet altijd af en toe zijn er mails die niet doorgestuurd worden.Verleden week 3 mails engisteren weer Ik moet dus toch steeds Ziffo mail nakijken Wel lastig.
 
In principe kan een afzender zijn mail beveiligen tegen nepmails die hun afzender gebruiken. Hierbij publiceren ze een lijst met IP adressen die uit hun naam hun mail mogen versturen.

Als je zulke beveiligde mail doorstuurt, met de oude afzender, dan kan dat soort mail geblokkeerd worden. De doorgestuurde mail komt dan nml van een ziggo server, die niet in het toegestane lijstje staat. Bij doorsturen kun je beter de afzender aanpassen. De meeste mailsoftware doet dat echter niet.

De laatste keer dat ik via Ziggo doorstuurde, bleven ze de oude afzender gebruiken. Die kwam bij mij ook niet aan bij beveiligde afzenders. Dat is een algemeen probleem met doorsturen. En dat zal steeds erger worden, want steeds meer bedrijven beveiligen hun mail (met sfp). Ik doe dat ook op mijn mailserver.
 
Is dat iets wat de RDW zou doen ? Of hoe kom ik er achter of dat het probleem is ?

Oh ja ik stuurde die mails van RDW handmatig door en die kwamen wel aan ?
 
Vervelend, maar waarom dan niet het adres doorgeven/wijzigen aan die mensen/instanties waar je de mails naar toe laat doorsturen?
Opgelost. Of denk ik nu te makkelijk?
 
Ja want daar gaat het niet om. Ik wil graag ziggo mailadres gebruiken. En ik wil graag begrijpen waarom het fout gaan en het dan mischien oplossen
 
Oké... onder het mom van 'een provider e-mailadres staat beter'? Want anders had je ook wel het adres kunnen gebruiken waar het naartoe gestuurd wordt. Toch? Anyway, succes met oplossen :)
 
Ja want daar gaat het niet om. Ik wil graag ziggo mailadres gebruiken. En ik wil graag begrijpen waarom het fout gaan en het dan mischien oplossen
Automatisch doorsturen is eigenlijk een ‘redirect’, waarbij het afzender-adres niet wordt veranderd. Bij een (handmatige) forward wel, nl. in je Ziggo-adres. Zie verder het antwoord bij @Briolet.
 
Is dat iets wat de RDW zou doen ?

Ik heb even bij rdw gekeken en zij publiceren de volgende policy:
nslookup -q=txt rdw.nl
rdw.nl descriptive text "v=spf1 ip4: 91.213.37.0/24 ip4:81.18.1.6 ip4:81.18.5.116 ip4:168.245.36.241 ip4:168.245.124.147 include:spfip.vevida.com include:mailplus.nl -all"
Vooral de "-all" op het eind is belangrijk. Een policy die op "~all" eindigt wordt soft-fail genoemd en heeft doorgaans alleen invloed op de spamscore. De meeste bedrijven gebruiken dit omdat ze bang zijn dat mail niet aankomt.

De "-all" bij rdw is een strengere hard-fail. Hierbij moet de ontvangende mailserver strenger optreden als het afzend IP niet klopt. Meestal gaat het dan rechtstreeks naar de spamfolder. Andere providers blokkeren zulke mail in het geheel. Tenslotte gebruikt de afzender niet voor niets een strenge instelling. Jouw provider is er schijnbaar een die dit geheel blokkeert.

Dit is er allemaal omdat iedereen rdw.nl als afzender in een mailtje kan zetten. rdw ziet het liefst dat mail van een foute afzender het doel niet bereikt en publiceert een strenger beleid.
Wat dat betreft is het veiliger om de mail niet te forwarden, maar via pop3 op te halen in een ander account. Via pop3 zijn die beveiligingen niet meer van toepassing.

NB: Bovenstaande is alles speculatief omdat er ook andere redenen kunnen zijn waarom het niet aankomt. De policy van een bedrijf kun je zelf ook opvragen via een "nslookup -q=txt rdw.nl" commando op de commandline van Windows. Vervang "rdw.nl" door de url die je wilt testen.
 
Laatst bewerkt:
…van ziggo naar mijn andere mailadres. …

Is dat andere maildres toevallig een "online.nl" adres? Dit is de enige die ik tot nu toe tegengekomen ben die dergelijke mail echt bounced i.p.v. in de spamfolder gooit. Bij online.nl krijgt de originele afzender wel een bounce mededeling, maar een bedrijf als rdw gaat echt niet alle bounces bekijken en oplossen.
 
Interessant verhaal. Wat me opviel was deze zin:
"Andere providers blokkeren zulke mail in het geheel". Het leidt me tot de vraag of Ziggo dat ook al doet. Ik krijg namelijk die indruk omdat ik in tegenstelling tot enige tijd geleden nauwelijks nog spam ontvang, ook niet in de spammap. Wat ik zo heel af en toe nog krijg is ongevraagde reclame of aandacht vragen voor iets van op zich legale adressen die ik nog niet heb afgemeld. Ik stelde de vraag al eerder (in een wat ander verband), maar kreeg daarop nog geen antwoord. Het is wel een manier om van heel veel ergernis af te komen. Men zou toch zeggen dat het voor de hand zou liggen dat iedere provider van enige kwaliteit dit zou kunnen toepassen, ben je gelijk af van verwarring zaaien met afzenderadres.

Ik heb ook al jaren een GMAIL-adres dat maar in een heel kleine kring bekend is en daar heb ik helemaal nog nooit spam gehad. Ik denk dat dit komt doordat het een moeilijk te raden adres is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan