• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Ziggo stopt eigenhandig,bestaande,oude abonnementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

G.bruiker

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Berichten
2.876
Update:

Ik hang op dit moment aan de lijn met Ziggo: 1200.
Ze weten niks van de brief van 6 december..... gaan ze uit zoeken.
Die brieven komen van een hele aparte afdeling,het hele gemeente kortings gedoe staat helemaal los van de basis administratie van Ziggo.
Ik heb niet het idee dat je me weggehoond hebt hoor.

Zoals ik het ervaarde,want de korting is hier opgeheven,sta je als een gewone klant te boek die ook het normale tarief betaalt.
Een hele kleine afdeling,misschien zelfs maar 1 of 2 personen,weten van die regeling af en versturen die brieven.
Daarom duurt het ook zo lang,het een komt er automatisch uit voor alle klanten,daarna komt uiteindelijk die kleine afdeling in actie en voordat je zo ver bent doorgedrongen dat je bij die afdeling of persoon terecht gekomen bent,ben je al horensdol.
Per kortingsgemeente is de korting ook weer anders,en per gemeente wordt dat ergens bijgehouden.
Idem dito toen de korting werd opgeheven,als compensatie kregen we een HD decoder gratis, die moest je dan zelf kopen,en de bon opsturen naar een administratieburo,niet van Ziggo,die je dan terug betaalde.
Dat geld kregen we niet en niemand van Ziggo wist van dat systeem.
Uiteindelijk bleek 1 persoon te weten hoe het zat,die moest zijn persoonlijke fiat geven aan dat administratieburo en die betaalde toen uit.
In het gewone administratie systeem waar de klantenservice in kijkt blijkt geen plaats te zijn voor kortingen en 9 van de 10 medewerkers weten ook van het hele bestaan van die kortingen niet af.
De brieven zoals jij kreeg op 6 december, staan niet vermeld in het systeem dat de klantenservice inkijkt.
Vermoedelijk,maar dat baseer ik op eigen gevoel,is dat bewust gedaan zodat niemand op eigen houtje kortingen kan geven of die kan gaan invoeren.
Dus die optie zit er niet in.
Alsof in de supermarkt,als er een correctie moet worden aangebracht,moet een "hoger persoon" met een speciaal pasje langskomen die de correctie kan maken.
De kassabediende ziet de korting niet en kan hem ook niet invoeren of corrigeren.

De korting is leuk, totdat je geintjes als deze krijgt,en probeer dan maar eens iemand te vinden,want het kenmerk staat ook niet in het gewone systeem.
Schrijven bleek bij mij de beste optie,met bellen kwam ik alleen maar muren van onbegrip tegen.
 

Mr_Parker

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Berichten
489
Je hebt denk ik helemaal gelijk.

Ik werd net opnieuw terug gebeld met een verzoek.
Of ik een kopie van hun brief naar hun wilde sturen.....

Brieven ben ik inmiddels wel weer bedreven in naar Ziggo, toch al een stuk of wat gestuurd de laatste weken.

We wachten rustig af hoe het nu weer verder gaat.
En ik realiseer me echt dat het niet eeuwig doorgaat met die kortingen, maar het is dan wel zo eerlijk als hij voor iedereen die onder de betreffende regeling val op dezelfde wijze wijzigt. Dus niet zo als nu voor mij als trouwe klant die alle diensten afneemt geen korting en iemand die naast me woont wel want hij neemt alleen tv af.
 

wobbel

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2010
Berichten
22
Net terug uit de avond dienst en ook ik wordt verrast door de brief van Ziggo dat ze me niet naar Alles in 1 omzetten omdat ik anders de korting van het basis tv abonnement zou mis lopen.

Onder het mom het is ook nooit goed, en ik moet ook altijd wat te zeuren hebben wil ik hier dan toch even mijn frustratie kwijt.


Vele telefoontjes en meerdere brieven later was vorige week de grens bij mij bereikt, voor nu. Op weer de zoveelste onzin reactie per brief van Ziggo nog maar eens in de telefoon en pen gekropen om mijn ongenoegen te uiten. Maar het resultaat is en bleef dat ik het maar moest accepteren of anders maar telefonie, of alles, moest stop zetten.

Ligt nu op eens een brief, met dag tekening 6 december, in de bus dat ze het niet gaan doorvoeren omdat ik anders mijn korting zou verliezen.

[nu even in de sorry ik moet echt mijn frustratie kwijt mode]
Welke briljante kop bij Ziggo is vroegtijdig uit de winterslaap ontwaakt en heeft iets ontdekt dat ik al tig maal, al sinds een paar jaar geleden toen ik de eerste keer benaderd werd via mail / telefoon, aan Ziggo heb laten weten.
Oa 's-Hertogenbosch heeft een afwijkend tv abo prijs waardoor het Alles-in-1 pakket hier niet "voordeliger" is tov drie losse pakketten.
[/nu even in de sorry ik moet echt mijn frustratie kwijt mode]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er erg blij om dat ik nu voor haast het zelfde niet € 6,07 meer hoef neer te leggen maar het had zoveel makkelijker en sneller gekund.

Het advies is en blijft "Ziggo luister eens een keer als klanten je iets vertellen!".

Ik denk nu haast serieus over een schade claim voor alle telefoontjes, het nummer dat we konden / moesten bellen als we het niet eens waren met de wijziging was niet gratis, en brieven die ik moest sturen om het ze duidelijk te maken.

Maar goed, laten we nu maar afwachten wat Ziggo als volgende idee heeft...

Zie ook #38
In de brief wordt een snelheidsverhoging beloofd van 5 naar 30 MB/s. Vanaf 1 december wordt dit vanzelf geregeld. 2 december ernstige performanceproblemen e.d. Via de helpdesk worden de problemen uiteindelijk opgelost. Tijdens de telefoongesprekken blijkt dat de 30 MB/s pas kan na de uitrol van het HSI... In de brief ( # 38 ) wordt daar met geen woord over gerept. 22 i.p.v. 30 MB/s scheelt nogal wat; een stuk minder concurrerend. Ja, maar het komt ooit wel een keertje....
Conclusie: HSI en/of verwachte uitroldatum worden niet genoemd. Belofte van 30 MB/s per 1 december kan niet waargemaakt worden. Pure misleiding. Schandalig handelen. Een eerlijke vergelijking met de concurrentie is zo gesaboteerd.

Iets anders / off topic

Iemand ervaring met de Samsung tuners die je nu voor 39,95 bij Ziggo kunt krijgen? Vorige week bij de BCC in Enschede geweest.Hier komen de tuners na anderhalf jaar bij bosjes terug omdat de ELCO's ploffen. Verkoper heeft er demonstratief een opengeschroefd. Ik hoop dat Ziggo niet willens en wetens ondeugdelijke (HD-recorders)/ tuners verkoopt....
Wie o wie weet er meer of heeft gewoon goede ervaringen? Welk model doen ze nu in de uitverkoop. Kan ik wat reviews Googlen.
 

G.bruiker

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Berichten
2.876
En ik realiseer me echt dat het niet eeuwig doorgaat met die kortingen, maar het is dan wel zo eerlijk als hij voor iedereen die onder de betreffende regeling val op dezelfde wijze wijzigt.
Hier eindigde het met een klap.. Leiden had een werkend kabelnet verkocht aan Casema maar had dus de kortingsdeal.
In eerste instantie verhoogde Casema in een keer de tarieven met 100%.
De rechter,ingeschakeld via de gemeente, riep Casema terug.
We kregen van Casema zelfs met terugwerkende kracht de verhoging terug.
Maar aan de andere kant kon hier dus niet ge-internet worden,niet gebeld worden en was er geen digitale kabel tv.
Uiteindelijk werd dat jaren later toch gedaan,maar dat was geen service, nauwelijks een paar maanden later stapte Casema zelf naar de rechter met als argument dat er zoveel verbeteringen waren gemaakt in het net dat in feite het oude netwerk niet meer bestond en dus ook de deal niet.
De rechter gaf Casema daarin gelijk,Leiden ging in beroep maar verloor.
In zoverre dat Casema de verhoging in 3 stappen van een half jaar mocht doorvoeren.
Dus elke 6 maanden werd er 1/3 van het prijsverschil bij gedaan,maar als je daar iemand over wilde spreken dan wist niemand van die deal.
De laatste stap was een HD decoder als je naast het digitale pakket ook het HD pakket nam,of 150 euro retour bij inlevering van de aankoopbon als je zelf al een HD decoder had gekocht.
Dat moest dan via een of ander administratie kantoor dat na 3 maanden nog geen dubbeltje had gestort omdat het op een "ok" van Casema wachtte ( inmiddels al Ziggo).
Belde je het administratie kantoor dan verwees men naar Ziggo,belde je naar Ziggo dan verwees men naar het administratiekantoor dus ik belde de ombudsman van de krant,Ziggo zelf of het administratieburo namen de moeite niet om te bellen maar Ome Gradus had de ombudsman beloofd dat het na een week binnen zou zijn en dat gebeurde.
Vooral het idee dat men je gaf aan de telefoon dat je gek was, een beetje 150 euro geven voor een decoder,daar werd je gek van.
Kopietjes sturen van hun eigen brieven met als antwoord dat men de brief niet terug kon vinden,en dat zelfs een kopietje met hun eigen briefhoofd blijkbaar geen bewijs was.
Ik vraag me af hoeveel mensen toen uiteindelijk hun centjes hebben gekregen ondanks die brief,ik ben ervan overtuigd dat wat ik ook verstuurd heb,niets er voor gezorgd heeft en dat alleen de meneer van de krant te lastig was en men daarom maar heeft uitbetaald om er vanaf te zijn.
Ziggo is een heel groot bedrijf en er zitten heel wat linkerhanden die niet weten wat een enkele rechterhand met geheugenverlies doet....
Het enige wat wel netjes gebeurde was die verhoging van 8,50 naar 16 zoveel in 3 stappen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.