• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Ziggo stopt eigenhandig,bestaande,oude abonnementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickel

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Berichten
36
Heb ook deze brief van Ziggo gekregen. Enkele dagen voor 1 dec. werd mijn snelheid inderdaad verhoogd van 15Mb naar 22,5 Mb. Op 1 dec. werd de snelheid ineens weer teruggezet naar 15Mb (geconstateerd door een groot aantal snelheidsmetingen). Verschillende malen contact gehad met de helpdesk. Daar werd ik van het kastje naar de muur gestuurd via storingen internet naar wijzigen abonnement en retour. Niemand kon mij verder helpen. Geadviseerd naar de plus helpdesk te bellen (kosten 0,65 €, met een maximum van 32 €). Dat ben ik niet van plan. Dat wordt een te kostbare zaak. De omzetting is al tegen mijn zin gebeurd en Ziggo moet zijn belofte maar waarmaken.
 

Sjaool

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Berichten
2.486
^Hier is een toverwoord voor je: "Ziggo Webcare medewerker". ;)
 

nickel

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Berichten
36
Vanmorgen een brief gekregen van Ziggo waarin staat dat de automatische omzetting van 3 losse producten naar alles in 1 plus voorlopig niet doorgaat. Dit omdat Den Bosch een lager tarief voor de TV aansluiting hanteert dan de meeste andere gemeenten. Uiteraard terecht, maar op de helpdesk wist men van niets! Het had me een hoop ergenis bespaard. Enfin, gelukkig hoef ik nu niet noodgedwongen over.
 

Mr_Parker

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Berichten
489
Net terug uit de avond dienst en ook ik wordt verrast door de brief van Ziggo dat ze me niet naar Alles in 1 omzetten omdat ik anders de korting van het basis tv abonnement zou mis lopen.

Onder het mom het is ook nooit goed, en ik moet ook altijd wat te zeuren hebben wil ik hier dan toch even mijn frustratie kwijt.


Vele telefoontjes en meerdere brieven later was vorige week de grens bij mij bereikt, voor nu. Op weer de zoveelste onzin reactie per brief van Ziggo nog maar eens in de telefoon en pen gekropen om mijn ongenoegen te uiten. Maar het resultaat is en bleef dat ik het maar moest accepteren of anders maar telefonie, of alles, moest stop zetten.

Ligt nu op eens een brief, met dag tekening 6 december, in de bus dat ze het niet gaan doorvoeren omdat ik anders mijn korting zou verliezen.

[nu even in de sorry ik moet echt mijn frustratie kwijt mode]
Welke briljante kop bij Ziggo is vroegtijdig uit de winterslaap ontwaakt en heeft iets ontdekt dat ik al tig maal, al sinds een paar jaar geleden toen ik de eerste keer benaderd werd via mail / telefoon, aan Ziggo heb laten weten.
Oa 's-Hertogenbosch heeft een afwijkend tv abo prijs waardoor het Alles-in-1 pakket hier niet "voordeliger" is tov drie losse pakketten.
[/nu even in de sorry ik moet echt mijn frustratie kwijt mode]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er erg blij om dat ik nu voor haast het zelfde niet € 6,07 meer hoef neer te leggen maar het had zoveel makkelijker en sneller gekund.

Het advies is en blijft "Ziggo luister eens een keer als klanten je iets vertellen!".

Ik denk nu haast serieus over een schade claim voor alle telefoontjes, het nummer dat we konden / moesten bellen als we het niet eens waren met de wijziging was niet gratis, en brieven die ik moest sturen om het ze duidelijk te maken.

Maar goed, laten we nu maar afwachten wat Ziggo als volgende idee heeft...
 

Sjaool

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Berichten
2.486
Helaas allemaal het gevolg van managers die alleen maar naar de getalletjes kijken en niet meer nadenken of er misschien gebieden zijn waar een andere regeling is. :(

Nu is het alleen een abonnement maar het zal maar om je baan gaan. :rolleyes:
 

Excalibur

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
3.250
De korting die je nu nog geniet in jou gemeente zal niet eeuwig blijven bestaan, dit is denk ik slechts enkel uitstel van "executie". Of je het er nu mee eens bent of niet, de kans ik vrij groot dat er een bepaalde termijn hangt aan de afspraak die ooit eens met Ziggo is gemaakt.
 

catastrofus

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2008
Berichten
4.757
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Je geeft er een dramatisch tintje aan. Dat die korting vervalt binnen x jaren/maanden weet iedereen wel maar het ging hier om het feit dat de kabelboer weer zaken wilde doordrukken die per saldo een verhoging zouden betekenen voor diegenen die in een gemeente woont waar nu nog een korting geldt op het tarief.
En dat ze dus erg veel moeite hadden om DAT bij de kabelboer aan het verstand te krijgen en dat vind ik nog wel het ergste.

De korting die je nu nog geniet in jou gemeente zal niet eeuwig blijven bestaan, dit is denk ik slechts enkel uitstel van "executie". Of je het er nu mee eens bent of niet, de kans ik vrij groot dat er een bepaalde termijn hangt aan de afspraak die ooit eens met Ziggo is gemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

G.bruiker

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Berichten
2.876
Tja.. ik heb in het begin van dit topic al gezegd dat op de plaatsen waar een korting gold men wel de brief kreeg maar dat deze later gevolgd zou worden door een brief waarin zou staan dat dit niet van toepassing was.
Dit weet ik omdat in Leiden dezelfde korting gold.
Dat werd weg gehoond en men was pissed.
Nu het achteraf toch zo blijkt te zijn,is men wederom boos.
Natuurlijk,de communicatie komt verkeerd via Ziggo maar men zou toch blij moeten zijn dat het allemaal niet doorgaat,maar toch is men weer boos...
 

Mr_Parker

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Berichten
489
@ Excalibur

Mijn probleem en irritatie is en was dat ze met de omzetting mij de korting zouden afpakken die de mensen die slechts een of 2 diensten hebben wel zouden houden. Als de korting in het geheel voor iedereen verdwijnt, bijvoorbeeld omdat de afgesproken termijn verstreken is, dan is het een heel ander verhaal en zou ik het geaccpeteerd hebben. Dat heb ik volgens mij elke keer hier ook gezegd. Dit heb ik ook in elk telefoon gesprek en brief naar Ziggo kenbaar gemaakt.

@ G.bruiker

Ik geloof niet dat ik het weg gehoond heb, en pissid was ik zeker ook niet.
Ik waardeerde die informatie zelfs en heb die ook gebruikt bij mijn vele navragen bij Ziggo.
Op een gegeven moment heb ik dan ook een reactie van Ziggo gekregen waar extra duidelijk in vermeld staat dat deze overstap, incl. het bijbehorende abo geld van € 51,50, ook voor gemeentes geldt waar nu een korting geldt op de basis aansluiting.
Vorige week heb ik hier overigens nogmaals contact over gehad met Ziggo en toen was nog steeds het bericht dat het ondanks de geldende korting bij uitsluitend tv (evt. met internet) voor mij na 6 maanden het abo geld € 51,50 zou gaan worden tgv alles-in-1+ dat ik verplicht zou krijgen.

Een dergelijk bericht zoals jij vermeldt zou ik verwacht hebben ergens in november, maar niet in december met dagtekening 6 dec terwijl het geheel al 1 december in zou / is gegaan.
 

Mr_Parker

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Berichten
489
Update:

Ik hang op dit moment aan de lijn met Ziggo: 1200.
Ze weten niks van de brief van 6 december..... gaan ze uit zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.