• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Ziggo stopt eigenhandig,bestaande,oude abonnementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianne1953

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
Berichten
3
all in one pakket

Ik heb een zogezegd all-in one pakket. Echter nog van toen het athome was. Telefonie heb ik dus voor alle vast aansluitingen en niet alleen voor Ziggo-klanten.
Nu gaat dat veranderen, nu kan ik alleen gratis bellen naar ziggo-klanten.
Ik ben het daar eigenlijk helemaal niet mee eens. Ik heb toentertijd dit abonnement bewust gekozen juist om naar alle vaste aansluitingen te kunnen bellen.

Wat zou ik hier nu aan kunnen doen???
 

TFH

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
1.969
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Ik heb een zogezegd all-in one pakket. Echter nog van toen het athome was. Telefonie heb ik dus voor alle vast aansluitingen en niet alleen voor ziggo-klanten.
Nu gaat dat veranderen, nu kan ik alleen gratis bellen naar ziggo-klanten.
Ik ben het daar eigenlijk helemaal niet mee eens. Ik heb toentertijd dit abonnement bewust gekozen juist om naar alle vaste aansluitingen te kunnen bellen.

Wat zou ik hier nu aan kunnen doen???

1. Het aanbod van Ziggo accepteren en er mee leven.
2. Het aanbod van Ziggo niet accepteren, opzeggen en naar een andere provider gaan voor je telefonie (en evt internet/tv)
3. Het aanbod niet accepteren, opzeggen en voortaan alleen met je GSM bellen.
4. Het aanbod niet accepteren, opzeggen en voortaan niet meer bellen en investeren in een cursus rooksignalen.
 

egbo

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Berichten
31
telefoon

Ik begrijp je probleem niet helemaal ..... met het ziggo pakket kun je gratis naar alle ziggo klanten bellen ..... en uiteraard tegen normale betaling naar alle andere vaste toestellen van andere aanbieders .... dacht ik .....Egbert
 

osihans

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Berichten
218
Ik heb een zogezegd all-in one pakket. Echter nog van toen het athome was. Telefonie heb ik dus voor alle vast aansluitingen en niet alleen voor ziggo-klanten.
Nu gaat dat veranderen, nu kan ik alleen gratis bellen naar ziggo-klanten.
Ik ben het daar eigenlijk helemaal niet mee eens. Ik heb toentertijd dit abonnement bewust gekozen juist om naar alle vaste aansluitingen te kunnen bellen.

Wat zou ik hier nu aan kunnen doen???

Als je naar je rekening kijkt zul je zien dat je € 9,95 per maand betaalt om onbeperkt altijd naar alle vaste nummers te bellen.
Volgens mij blijft dat zo. Dus verandert er niets.
Als je dat niet ziet, kun je wel naar alle vaste nummers bellen, met Ziggo-abonnees gratis en naar anderen volgens tarief.

Bel anders even naar de gratis service-desk dan hoor je het van hen ook.
In de @Home tijd was naar vaste nummers bellen ook niet gratis, ook extra bij betalen.
 

Sjaool

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Berichten
2.486
In de gevallen waarin de bedragen niet kloppen is het vaak het geval dat er een aantal extra kortingen komen te vervallen.
Zoals b.v. de gemeentekorting en de combinatiekorting bij het afnemen van meerdere pakketten.
 

wpee

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Berichten
32
@wpee
Aan de telefoon werd mij medegedeeld dat ik voor de betreffende korting op een decoder gewoon in aanmerking kwam.
Het beste kun je volgens mij even het nummer in de brief bellen hierover.
Bij 1200 loop je de kans dat ze je meteen omgooien naar Ai1 en je daarmee dus meteen de nieuwe prijs per maand moet gaan betalen.

JA klopt
1) OF je maakt gebruik van 6 maanden verlaagd tarief (huidig tarief) volgens brief
2) OF je maakt gebruik van een internet aanbieding bij Ziggo en betaald vanaf 1 december het normale tarief en niet de aanbieding uit de brief.

Ik ben er ook achter gekomen dat als je nog geen digitale TV abbo had , dat je voor 9.95 verzendkosten een gratis ontvanger kon bestellen (via collega) , voor mij geldt dat neit (ik was al digitaal) en voor jullie ook niet meer (actie tot 31 oktober).

De vraag is dus, of het al iemand gelukt is om EN de korting te krijgen op het abbo-geld EN de korting op de ontvanger......

gr Wim
 

Digma

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
37
Ik vind het maar allemaal wazig. Wij hebben al tijden alles van Ziggo (vroeger @home) en in de nieuwe situatie zou volgens het schrijven van Ziggo alleen mijn Internet veranderen i.v.m. de switch naar Alles in 1 extra. Dus van Z3 (50mbit) naar Alles in 1 extra (120mbit).

Daarnaast heb ik die zogenaamde 9,95 op telefonie als korting en betaal ik voor volop bellen 6 euro.

Bij narekenen met behoud van de originele situatie alleen dan onder alles in 1 extra ga ik dan ergens in 2011, iets van 2,67 meer betalen. Valt prima mee te leven met een meer dan verdubbeling van de internet snelheid.

Maar nu lees ik dus allerlei berichten dat het telefoniepakket dus ook gewijzigd gaat worden en ik dus het voordeel dat ik eerst had hierdoor ga verliezen (moet zeggen dat ik niet heel veel bel maar ik geloof dat het gratis was naar ziggo klanten en gratis naar vaste nummers 's avonds en in de weekenden).

Ze zijn weer flink aan het schutteren..

NB: houdt er rekening mee dat wanneer je digitale totaal en het HD pakket hebt, dat dit niet vermeld staat in de berekening van Ziggo. Je moet kijken naar wat je standaard betaald.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.285
Maar nu lees ik dus allerlei berichten dat het telefoniepakket dus ook gewijzigd gaat worden en ik dus het voordeel dat ik eerst had hierdoor ga verliezen (moet zeggen dat ik niet heel veel bel maar ik geloof dat het gratis was naar ziggo klanten en gratis naar vaste nummers 's avonds en in de weekenden).

Het telefonie pakket wijzigt volgens mij niet hoor.
Alles-in-1 pakketten zijn inclusief telefonie. Wanneer je een onbeperkt bellen abbo erbij had, kun je dat bij alles-in-1 ook nemen. Alleen bel je zonder zo'n volop-bellen abbo ook al gratis met ziggo-abonnees. Een volop-bellen abbo is dus alleen interessant als je voor meer dan 6 euro per maand (avond/weekeinde) of 10 euro per maand (hele dag) verbelt naar niet-ziggo vaste-lijn nummers.
 

marianne1953

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
Berichten
3
1. Het aanbod van Ziggo accepteren en er mee leven.
2. Het aanbod van Ziggo niet accepteren, opzeggen en naar een andere provider gaan voor je telefonie (en evt internet/tv)
3. Het aanbod niet accepteren, opzeggen en voortaan alleen met je GSM bellen.
4. Het aanbod niet accepteren, opzeggen en voortaan niet meer bellen en investeren in een cursus rooksignalen.

Inmiddels Ziggo gebeld, probleem voorgelegd.
Ik heb nu all-in-one basispakket met volop bellen voor 10 euro extra. Zo kan ik dag en nacht naar iedereen blijven bellen zo lang als ik wil voor 0,00 euro extra te betalen. Dus ook naar niet-Ziggo-klanten.
Heb de nieuwe interactieve digitale ontvanger ook al ontvangen.
Ik ben dus helemaal tevreden.
 

marianne1953

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
Berichten
3
Het telefonie pakket wijzigt volgens mij niet hoor.
Alles-in-1 pakketten zijn inclusief telefonie. Wanneer je een onbeperkt bellen abbo erbij had, kun je dat bij alles-in-1 ook nemen. Alleen bel je zonder zo'n volop-bellen abbo ook al gratis met ziggo-abonnees. Een volop-bellen abbo is dus alleen interessant als je voor meer dan 6 euro per maand (avond/weekeinde) of 10 euro per maand (hele dag) verbelt naar niet-ziggo vaste-lijn nummers.

En dat doe ik dus.
Bel vaak met familie in het noorden en met mijn zus hier in het zuiden. Allen geen ziggo-klanten.
Dus ik haal die 10 euro extra er wel uit en hoef me geen zorgen te maken dat ik misschien iets te lang aan de telefoon hang.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.