• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Ziggo stopt eigenhandig,bestaande,oude abonnementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bullet NL

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Berichten
2.244
Internet Z2 € 29,95
Basis TV € 10,53
Telefoon Z1 € 9,95
Korting ivm Triple play - € 5,00
-------------------------------
€ 45,43

Alles-in-1 plus € 51,50
(Internet snelheid van 15 -> 22Mb

(51,50 - 45,43) / 45,43 x 100% = 13,36 %

Tja en die 5 euro zit hem in het feit dat jou gemeente tijdens de verkoop heeft van het netwerk heeft bedongen dat je een x aantal jaar een verlaagt basis TV tarief hebt. Dit houd geen stand, omdat dit een situatie specifiek voor jou of mensen bij jou uit je stad is.

Voor een vergelijking die fair is moet je dan ook gewoon na het normale TV basis tarief kijken, iets wat jij binnen al te lange tijd toch moet betalen voor je TV basis pakket.

Precies wat er geschreven wordt, een dubbele korting, die vroeg of laat toch afgeschaft gaat worden. What if Ziggo de TV basis korting laat vervallen (mogen ze) en de Tripple pay korting (mogen ze ook) dan heb je dus geen voordeel meer.

Je houd het niet tegen, beetje veel drama allemaal....
 

Mr_Parker

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Berichten
489
Ik zal het allemaal nog maar eens zeggen, lijk wel een SBS6 programma dat telkens herhaald wordt.

Zo goed als iedereen die bij Ziggo Televisie Z1, Internet Z2 en telefonie afneemt heeft de € 5,- triple play korting. Mede daarom was het vroeger zo dat Ziggo bij Alles-in-1 plus adverteerde dat dit hetzelfde koste maar dat internet 2x zo snel was.
Na de laatste prijs en internet snelheid aanpassing is dit iets anders komen te liggen. Het werd voor "het gros" zo dat het € 0,15 meer werd en nog maar 50% sneller internet.

Waar ik een "drama" over maak is dat de gedongen korting voor oa de gemeente 's-Hertogenbosch alleen voor Triple play klanten komt te vervallen.
Klanten die alleen tv afnemen blijven deze korting gewoon behouden, voorals nog is deze regeling nog niet voorbij.

Natuurlijk is deze regeling eindig, dat besef ik maar al te goed en tegen die tijd zal ik waarschijnlijk zelf overwegen om over te stappen naar Alles-in-1. Zolang ze echter de lagere basis tv prijs hanteren bij losse abonnementen ben ik van mening dat zij dit ook voor de triple play klanten dienen te doen.
 

j.a.habraken

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
4
reactie op klacht

Mijn klacht:
Hallo, Ik heb een alles in één abonnement destijds met @home afgesloten waarbij ik door de overstap naar alles en één een korting heb van €5. Nu is dit contract overgenomen door Ziggo, inclusief de €5 korting. Nu heb ik een brief ontvangen over het nieuwe pakket alles in 1 Plus. Als ik hier op overga verlies ik mijn €5 korting dus wil ik dit niet. Tevens is bij de overgang van @home naar ziggo mijn alles in 1 van @home "vertaalt" naar 3 losse abonnementen ziggo, op zich geen probleem maar ik wil geen gebruik maken van de overstap naar alles in 1 plus van Ziggo. Contract matig heb ik nog steeds recht op deze €5 korting dus wil graag mijn 3 losse abonnementen behouden. Graag een reactie hierop.
Reactie Ziggo:
Naar aanleiding van uw bericht informeren wij u als volgt.

Vanaf 1 december 2010 is het niet meer mogelijk om 3 losse producten van Ziggo af te nemen. Vanaf die datum bieden wij deze 3 produten alleen nog aan binnen een Alles-in-1 bundel. Sinds de invoering van Alles-in-1 bundels is het namelijk steeds aantrekkelijker geworden om te kiezen voor een bundel. Nu de bundel wat betreft prijs en snelheid aantrekkelijker is geworden dan de 3 losse producten, zelfs in combinatie met de korting, heeft Ziggo besloten deze productcombinatie en korting niet langer meer aan te bieden.

De eerste 6 maanden betaalt u gewoon nog de 'oude' prijs wat u nu ook betaald. Na deze 6 maanden zal u worden gefactureerd voor uw Alles-in-1 pakket. Indien u hier geen gebruik van wilt maken kunt u uiteraard uw producten opzeggen. Wij raden hiervoor om telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice.
Ziggo blijft erbij dat alles goedkoper is ondanks de korting die ik nu heb. Ze moeten daar terug naar school om te leren rekenen. Daarnaast vinden ze het dus ook niet erg als je op stapt. Jammer dat er in mijn regio zo weinig alternatieven zijn, weten zij ook denk ik.:evil:

 

Excalibur

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
3.250
Er zijn eigenlijk overal alternatieven.
Het is uiteindelijk aan jezelf om de keuze te maken waar je een abonnement wilt. De afweging kan snelheid zijn, maar kan ook de prijs zijn of principes.
 

Sjaool

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Berichten
2.486
En niet te vergeten gemak. Het is namelijk wel zo prettig om al je pakketten bij één provider te hebben.

Dit is ook één van redenen dat ik nog steeds een tevreden klant van Essent ben omdat ik die andere vrijbuiters (energieleveranciers) voor geen cent vertrouw. ;)
 

G.bruiker

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Berichten
2.876
Ik zal het allemaal nog maar eens zeggen, lijk wel een SBS6 programma dat telkens herhaald wordt.
Leiden had,zoals eerder gezegd maar reacties sneeuwen nog wel eens onder, ook een kortingsregeling.
En iedere keer kregen we van Ziggo een brief met aanpassingen in kosten,verhogingen en altijd ging men maar uit vande toen ik meen 15,95 terwijl we hier 8,95 betaalden voor het basis analoge abonnement.
Daarom vraag ik me af,maakt men zich niet "ongerust" voor niets.
Want later bleek dat altijd de korting er was afgetrokken en we per saldo nog steeds 7 euro minder betaalden dan anderen.
Kortom,Ziggo stuurt een standaard brief die ze naar allemaal sturen,die veel ophef veroorzaakt maar blijkt dan achteraf nog steeds de korting door te berekenen.
Het kostte ze alleen teveel moeite ( of geld ) om de mensen met een afwijkend tarief een aparte brief te sturen.
Kijk het nog even aan,dikke kans dat bij de afrekening blijkt dat je nog steeds een lager bedrag betaalt dan het bedrag in de brief.
 

wpee

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Berichten
32
Kan ik ook gebruik maken van een "decoder/HD recoder aanbieding" zoals die er nu zijn. Ik ga immers toch over op een Ai1 pakket? Geldt dat dan ook met de 6 maanden prijs-identiek-actie?

grWim
 

Mr_Parker

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Berichten
489
@wpee

Aan de telefoon werd mij medegedeeld dat ik voor de betreffende korting op een decoder gewoon in aanmerking kwam.
Het beste kun je volgens mij even het nummer in de brief bellen hierover.
Bij 1200 loop je de kans dat ze je meteen omgooien naar Ai1 en je daarmee dus meteen de nieuwe prijs per maand moet gaan betalen.

@ G.bruiker

Ik had je bericht gezien en heb bij de klantenservice dit dan ook na laten vragen. 's Morgen rond 9:00 gebeld en om 16:50 werd ik terug gebeld met de melding dat er geen "gemeente korting" van de Alles-in-1 bundel afgaat. Dit geldt alleen bij het losse analoge / digitale televisie abonnement.
Vandaar dat ik me dus druk maak. Daar wel en bij Ai1 niet.
 

G.bruiker

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Berichten
2.876
@wpee


@ G.bruiker

Ik had je bericht gezien en heb bij de klantenservice dit dan ook na laten vragen. 's Morgen rond 9:00 gebeld en om 16:50 werd ik terug gebeld met de melding dat er geen "gemeente korting" van de Alles-in-1 bundel afgaat. Dit geldt alleen bij het losse analoge / digitale televisie abonnement.
Vandaar dat ik me dus druk maak. Daar wel en bij Ai1 niet.
Ik heb geen juridische kennis maar ik geloof niet dat een verandering in een pakket vanaf de kant van Ziggo ze het recht geeft om zo maar die korting in te trekken,ik zou zeker kontakt opnemen met de gemeente.
Hier in Leiden is de gemeente naar de rechter gegaan en die bepaalde dat met terugwerkende kracht de korting alsnog moest worden berekend.
2 jaar later bepaalde een andere rechter weer dat Ziggo ondertussen zoveel aan het netwerk had gedaan dat ze gerechtigd was de volledige prijs in rekening te brengen en dat heeft Ziggo toen stapsgewijs gedaan,dus ik zou als ik jou was met de gemeente gaan bellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.