Ziggo stopt definitief met analoge radio

Misschien is het inderdaad voor mij een "gevoel": ik vind een CD ook minder klinken dan een LP.
Ik heb de Dab+ aangeschaft door alle reclame, maar hij valt mij tegen. Het hele digitale gebeuren is niet aan mij besteed.
En om te laten zien dat ik echt een fossiel ben: ik heb mijn smart phone met android 10.0 weggegeven (gratis).
Ik bel en sms nu met een Nokia (geen smartphone dus). En een rust dat dat geeft !!
 
De DVB radiokanalen komen rechtstreeks van de media gateway in Hilversum en zijn waarschijnlijk van hogere kwaliteit dan de FM kanalen die via de modulators komen.
 
5% van het klantenbestand van Ziggo is ongeveer 200.000 klanten.
Ergo: Ziggo heeft geen boodschap aan 200.000 van haar klanten.
Je kan het ook omdraaien: 3,7 miljoen klanten gebruiken het niet. En van de 3,3 miljoen internetabonnees die Ziggo heeft, wil op zeker meer dan 200.000 abonnees een hogere uploadsnelheid. En dat kan binnen DOCSIS 3.1 alleen door analoge radio uit te zetten. Het is dus makkelijk om je eigen vintage hobby te verdedigen terwijl je zelf van je werkgever bij een andere aanbieder internet gebruikt en je waarschijnlijk een hogere upload dan 50Mbps hebt.

En dit zegt iemand die zelf ook een goede en toentertijd vrije dure vintage geluidsinstallatie op zijn werkkamer in gebruik heeft. En eigenlijk geen verschil hoort tussen radio-ontvangst via de analoge tuner die onlangs door Ziggo op de kabel is gestopt en de digitale kabeltuner die nu aan de vintage geluidsinstallatie is gekoppeld.
 
Ik denk dat dat weinig met de installatie te maken heeft, meer met de kwaliteit waarin digitaal wordt uitgezonden. Analoge FM kwaliteit is beter dan 64 of 96 Kbit AAC+ Wil je echt uitstekende kwaliteit zal het bitrate omhoog moeten.
de DVB-C radio kanalen worden volgens mijn ontvanger uitgezonden met 48Khz sampling, 128 tot 384 kbit/s
 
 
Deleted member 49051: ze hadden ook tot begin 2023 kunnen en mogen wachten .....
Klopt. maar dan was het gezeur ook alleen een jaar opgeschoven, maar was het er ook geweest. Maar de vraag was gewoon om een bron en die heb ik gegeven.
5% van het klantenbestand van Ziggo is ongeveer 200.000 klanten.
Ergo: Ziggo heeft geen boodschap aan 200.000 van haar klanten.
Tja... maar blijkbaar wel aan die 95% die wellicht commercieel gezien een stuk interessanter is.
Maar... als jij denkt dat er in Nederland nog voldoende markt is om analoge radio in hoge kwaliteit aan te bieden: Schrijf een businessplan, ga er mee naar een bank/investeerder en start een alternatief. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon tijd is om afscheid te nemen van bepaalde zaken. Gelukkig kan je nog altijd LP's blijven draaien, toch?
 
De monopolist bepaalt. De marktwerking heeft gefaald. Ik kan nl geen andere provider voor de kabel kiezen.

Inderdaad moet er regelmatig afscheid worden genomen van zaken. Maar dat pakt niet altijd goed uit.
Wie is er bijvoorbeeld blij met het nieuwe stelsel van zorgverzekeringen ? De farmaceuten ! (ook vaak monopolisten).

Vernieuwing is niet altijd beter.
 
Een andere kabelaar had je ook geen FM signaal meer geleverd, die zijn namelijk afhankelijk van de eigenaar van het kabelnetwerk. In dit geval Ziggo.
 
Terug
Bovenaan