FMRadioluisteraar
Forum Gebruiker
- Berichten
- 1
22-8-2021
Ik ben zwaar teleurgesteld in de service van Ziggo. Voor oudere luisteraars van de in de pers genoemde 200.000 radioluisteraars via de kabel van ziggo, mensen die niet zijn opgegroeid met de nieuwe technieken en nog gebruik maken van hun oude stereotoren van 30 jaar oud, kunnen niet uit de voeten met de door Ziggo aangegeven instructies. In de toren zit een ontvanger (receiver) met een female bus voor een coaxkabel die nu nog verbonden is met de female Radiobus. Dat is nog begrijpelijk. Nu wordt geadviseerd een omvormer te gebruiken om het digitale signaal om te vormen naar een analoog signaal. Verwezen wordt naar de Ziggo webwinkel, waar helemaal geen omvormer te vinden is, maar wel een zogeheten DigitalRadio. De coaxkabel zou daarmee moeten worden verbonden. OK, als er tenminste zo een connectie mogelijk is aan de niet getoonde achterkant van de Digital Radio alias omvormer. Vervolgens het probleem. Je zou verwachten dat er een connectie wordt gemaakt met de antenne. Maar nee, er wordt geadviseerd om een tulpstekker aan de niet getoonde achterkant van de Digital Radio te verbinden, en het andere eind met de ontvanger/receiver. Maar daar zit alleen een tulpuitgang op naar de versterker en geen extra tulpconnector. Ook wordt wel geadviseerd om die tulpkabel te verbinden met de versterker. Maar voor mijn begrip is dan de ontvanger/receiver buitenspel en heb je geen idee op welk zenderkanaal je zit.
Maar goed: een monteur zal uitkomst bieden. Desgevraagd heeft de servicemonteur geen onderdelen bij zich vertelt de ene chatter van Ziggo.. De andere chatter vertelt dat de monteur wel kabels en splitters bij zich heeft maar geen omvormer en ook geen tulpkabels, zoals geadviseerd om te gebruiken. Die moet je eerst bestellen: de omvormer bij Ziggo en de tulpkabel bij een andere bedrijf. Leuk voor de oudere luisteraar die geen kaas gegeten heeft van de techniek. Wat precies voor tulpkabels? Waarom heeft een monteur die niet bij zich? Moet toch in staat zijn om de klant te helpen wat door Ziggo wordt geadviseerd? Slechte service noemen we dat. En ondertussen zit de oudere luisteraar met het probleem dat maar op te lossen. Niet goed geïnformeerd, de ene man zegt omvormer, en wordt verwezen naar een Digital Radio van Ziggo, en vervolgens moet je de noodzakelijke tulpverbinding hiervoor weer ergens anders zien te verkrijgen Welke soort tulpkabel eigenlijk, model, ene kant anders dan andere kant? Twee tulpstekkers in omvormer en twee stekkers? in receiver waar geen plek voor is want alleen uitgang tulp, of in versterker. Ga het maar weer proberen uit te leggen aan een internet kabelshop, moet je weer jet hele verhaal vertellen. Voor de technisch eenvoudige luistraar om hels van te worden. Wat is dat voor slechte service van Ziggo. Verplaatst die zich wel voldoende in hun oude getrouwe kabel-radioluisteraars met hun probleem?
Radiloluisteraar
Ik ben zwaar teleurgesteld in de service van Ziggo. Voor oudere luisteraars van de in de pers genoemde 200.000 radioluisteraars via de kabel van ziggo, mensen die niet zijn opgegroeid met de nieuwe technieken en nog gebruik maken van hun oude stereotoren van 30 jaar oud, kunnen niet uit de voeten met de door Ziggo aangegeven instructies. In de toren zit een ontvanger (receiver) met een female bus voor een coaxkabel die nu nog verbonden is met de female Radiobus. Dat is nog begrijpelijk. Nu wordt geadviseerd een omvormer te gebruiken om het digitale signaal om te vormen naar een analoog signaal. Verwezen wordt naar de Ziggo webwinkel, waar helemaal geen omvormer te vinden is, maar wel een zogeheten DigitalRadio. De coaxkabel zou daarmee moeten worden verbonden. OK, als er tenminste zo een connectie mogelijk is aan de niet getoonde achterkant van de Digital Radio alias omvormer. Vervolgens het probleem. Je zou verwachten dat er een connectie wordt gemaakt met de antenne. Maar nee, er wordt geadviseerd om een tulpstekker aan de niet getoonde achterkant van de Digital Radio te verbinden, en het andere eind met de ontvanger/receiver. Maar daar zit alleen een tulpuitgang op naar de versterker en geen extra tulpconnector. Ook wordt wel geadviseerd om die tulpkabel te verbinden met de versterker. Maar voor mijn begrip is dan de ontvanger/receiver buitenspel en heb je geen idee op welk zenderkanaal je zit.
Maar goed: een monteur zal uitkomst bieden. Desgevraagd heeft de servicemonteur geen onderdelen bij zich vertelt de ene chatter van Ziggo.. De andere chatter vertelt dat de monteur wel kabels en splitters bij zich heeft maar geen omvormer en ook geen tulpkabels, zoals geadviseerd om te gebruiken. Die moet je eerst bestellen: de omvormer bij Ziggo en de tulpkabel bij een andere bedrijf. Leuk voor de oudere luisteraar die geen kaas gegeten heeft van de techniek. Wat precies voor tulpkabels? Waarom heeft een monteur die niet bij zich? Moet toch in staat zijn om de klant te helpen wat door Ziggo wordt geadviseerd? Slechte service noemen we dat. En ondertussen zit de oudere luisteraar met het probleem dat maar op te lossen. Niet goed geïnformeerd, de ene man zegt omvormer, en wordt verwezen naar een Digital Radio van Ziggo, en vervolgens moet je de noodzakelijke tulpverbinding hiervoor weer ergens anders zien te verkrijgen Welke soort tulpkabel eigenlijk, model, ene kant anders dan andere kant? Twee tulpstekkers in omvormer en twee stekkers? in receiver waar geen plek voor is want alleen uitgang tulp, of in versterker. Ga het maar weer proberen uit te leggen aan een internet kabelshop, moet je weer jet hele verhaal vertellen. Voor de technisch eenvoudige luistraar om hels van te worden. Wat is dat voor slechte service van Ziggo. Verplaatst die zich wel voldoende in hun oude getrouwe kabel-radioluisteraars met hun probleem?
Radiloluisteraar