Ziggo ruimt oude pakket Alles-in-1 Extra Power op

Het voordeel hiervan lijkt me wel dat ik straks de nieuwe Mediabox Next kan vragen zonder mijn pakket/abonnement te hoeven aanpassen en dus mijn 'gratis' Film1 te moeten opgeven.

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb iets vergelijkbaars, het wordt bij mij Internet Compleet en TV Compleet.
 
Ik heb op 12 juni hetzelfde mailtje gehad als de starter van dit topic, met identieke inhoud voor wat betreft televisie, Film1, internet en bellen. Er was slechts één verschil: ik "mag" 6,90 per maand meer gaan betalen.

Uiteraard dacht ik dat dit niet kon kloppen en daar waren alle afdelingen van de Ziggo klantenservice, die ik in een bijna 2 uur durend telefoongesprek heb gesproken, het in eerste instantie volledig mee eens. "Hier moet een fout gemaakt zijn", was de unanieme eerste reactie van de algemene klantenservice, de afdeling retentie en de afdeling abonnementen.

Helaas kreeg ik, nadat de betreffende medewerkers overleg hadden gevoerd met hun achterban, als tweede reactie te horen: "ik snap het ook niet, maar het klopt wel". De medewerker van de afdeling abonnementen, die ik het laatst aan de lijn had, zou overleg gaan voeren met de afdeling retentie en zou mij terugbellen. Het is nu 27 juni en de betreffende medewerker moet nog steeds terugbellen.

Dat Ziggo iets wil veranderen aan de abonnementenstructuur, daar is niets mis mee. Maar dit mag uiteraard nooit ten koste gaan van de klant. Na een ruim 30-jarig abonnement op achtereenvolgens Eneco/Chello/UPC/Ziggo kreeg ik op het Ziggo Community forum van van een Ziggo medewerker die daar actief is doodleuk te horen: "je kunt ook gewoon je abonnement opzeggen".

Alle menselijkheid is verdwenen bij Ziggo; het bedrijf is verworden tot een computerprogramma en een computer kent geen empathie. Ik ergerde mij vooral aan het einde van het automatisch gegenereerde mailtje: "We helpen u graag. Fijne dag , Robin Clemens - directeur klantenservice".
 
Techniek veranderd nu eenmaal en daar zul je ooit eens in mee moeten veranderen, geldt voor telefoon/sport/etc. abonnementen. Er staar altijd in de kleine lettertjes dat het veranderd kan worden en dat je dan kosteloos kan opzeggen. Is dat leuk nee is dat netjes niet echt maar zo werkt het nu eenmaal wel. Je kan niet altijd voor een dubbeltje op de 1e rang blijven zitten en verwachten dat je de nieuwste apparatuur, snelheden etc. krijgt. Als dat zo zijn dan zouden er niet veel vernieuwingen komen ben ik bang.
Als je al heel lang klant bent zullen ze echt wel coulant zijn maar ik weet niet wat je eerst betaalde en wat die verhoging in zou houden. Op een gegeven moment worden er pakketten gelijk getrokken.

Ik had een soortgelijke abbo en ben wel overgestapt met een aantekening en kijk over een paar maanden wel of en wat er te regelen valt.
 
Ik had ook Alles-in-1 Power tot december vorig jaar, maar dat werd omgezet naar Internet & TV complete en idd apart hierna korting op dat pakket. Geen idee waarom maar prijs en zenders etc. bleven gelijk dus was alleen een naamsverandering, ging ervan uit dat het voor de administratie van Ziggo was. Omdat ik de Next wilde hebben gekeken wat mogelijk was en Film 1 maar laten vallen en series XL 1e 6 maanden 'gratis' genomen. Heb ook een Vodafone abbo dus Sport of XL kan ik switchen per maand.

Als je de Next neemt weet ik niet wat er zal gebeuren met je pakket toen ik switchte was er niks mogelijk maar wie weet in de toekomst....Kan zijn dat je dan wel weer aan een jaarcontract zit, dat is nu niet het geval.
Ik vraag me af hoeveel variatie ze gaan geven want ik denk dat ze van al die verschillende varianten af willen die er door de fUPC en fZiggo zijn ontstaan.

Je hebt momenteel keuze uit 3 alles in 1 pakketten. Namelijk Start, Complete en Max.
Start valt af neem ik aan.
Complete is niet met Series XL dat is Max maar daar is de internetsnelheid 500Mbit/s.
Dus krijg je nu eigenlijk het pakket Complete en gratis XL en Film 1 en die wordt er als korting apart op de factuur gezet.
Als je de combinatie hebt met Vodafone kan je als pakket niet XL kiezen. Het hoogste is dan movies/series L. En dan heb je dus niet de extra zenders waar het veel klanten om te doen is.
 
6.90 is wel een erg hoge stijging. Heb zelf de mail ook gehad met prijsstijging van 2.45. Wat betaalde je nu voor je pakket en uit welke onderdelen bestaat het?
 
Ik begrijp niet waarom je als je "L" hebt waarom je dan niet "XL" kan kiezen; maar goed voor mij is de Sport Totaal als extra Vodafone pakket belangrijker.

Hebben jullie ook dat als je nu een ander abonnement wil kiezen het niet werkt (waarschijnlijk tot je nieuwe abonnement in gaat)
 
@The Fons klopt was ik even vergeten dat het alleen L is wat je met Vodafone 'krijgt'.
@casperd omdat je dan of Max moet nemen á 84.50 of Complete van 67.50+11.95 voor de uitbreiding naar XL. Want L (of Sport totaal of 4 kids zenders) is het hoogst haalbare als je een Vodafone abbo hebt.
Denk dat de verschillen in prijsstijging ook komt door internetsnelheden die nu ook hoger gaan zijn. 50/60100 vs 250
 
Inmiddels is het 4 augustus geweest en is mijn abonnement omgezet. (Was wel op zondag een groot deel van mijn zenders kwijt, maar ook snel geholpen door de helpdesk).

Kunnen we nu de Horizon XL box om laten zetten naar een Next box?
Blijft Film 1 dan behouden?
Zitten hier nog extra kosten aan?

Als iemand ervaringen hiermee heeft na de omzetting van het oude Power abonnement dan zie ik dat graag.
 
@notdisclosed ik zou even op je factuur kijken hoe Film1 erbij staat wordt het verrekend of staat er een andere regel bij? Ik dacht dat de Next een ander abbo betekend en je dus administratiekosten moet betalen bij een wissel Maar via de site kun je je abbo aanpassen en kijken wat er eventueel aan kosten bijkomen (of niet) Je kan ook bellen (1200) en kijken wat er te regelen valt als de site niet duidelijk is.
 
Inmiddels is het 4 augustus geweest en is mijn abonnement omgezet. (Was wel op zondag een groot deel van mijn zenders kwijt, maar ook snel geholpen door de helpdesk).

Kunnen we nu de Horizon XL box om laten zetten naar een Next box?
Blijft Film 1 dan behouden?
Zitten hier nog extra kosten aan?

Als iemand ervaringen hiermee heeft na de omzetting van het oude Power abonnement dan zie ik dat graag.

Ik heb contact gehad met een webcare medewerker met de vraag om mijn oude Horizon om te ruilen voor een Next. Maar dat kan dus niet zonder je abonnement aan te passen. En 'gratis' Film1 verlies je dan.
Jammer, maar helaas. Ik zou die oude Horizon maar wat graag willen omruilen voor een Next. Stapelgek wordt ik van dat brakke ding! :(
 
Terug
Bovenaan