Ziggo pakt vaste IP adressen af

Goedemiddag dit weet ik zeker is in meerdere landen bevestigd.
Op oudere type ubee en technicolor modem speelt dit niet.
 
Zelfde situatie hier.

Had 1 vast ip adres en via een vrij standaard "modem software update" brief word dat nu gecommuniceerd en om gezet naar dynamisch.
Dynamisch ip kan ik ook niet hebben, en is ook niet waar ik al 6 jaar voor betaal en gebruik van maak.

Echt waanzin. De aangedragen optie is upgraden naar een pro pakket. wat inderdaad 2x duurder is.
Dat pro Modem moet in bridge, dus extra geregel.
Maar dan krijg je wel heeeel snelle servers als er wat stuk is.

Yup fijn.
Pure diefstal en bepaald niet pro of zakelijk van Ziggo.
 
Ik val in herhaling, een dyn IP hoeft geen ramp te zijn, er zijn sshl oplossing voor het delen van een dienst op dezelfde poort welke ik al een poos benut ook met bgp en diverse netscalers waarbij de CNAME ideaal is om een dyndns aan te koppelen. En dit werkt ook prima voor mijn oplossing voor reverse ssh connecties wereld wijd ivm. het steeds meer overgaan naar Carrier-Grade NAT voor 3g/4g en 5g providers. Die angst van maar 1 ip moet je echt laten varen en techniek inzetten.
 
Goedemiddag,

Sinds oktober vechten wij met Ziggo om ons al jaren in gebruik zijnde vaste IP adres te behouden. Wij ontvingen een schrijven dat bla.bla etc.
ons IP adres zou wijzigen in een dynamisch IP adres. Als wij dit niet wilde moesten wij contact opnemen met de service afdeling van Ziggo. Hier vernamen wij dat ons abonnement niet toeliet dat wij ons vaste IP adres zouden behouden en moesten overstappen naar Ziggo Max Pro.
Uiteraard hebben wij dit gedaan want het verliezen van ons vaste IP adres is een regelrecht drama met duizenden systemen welke hier gebruik van maken. Deze overstap werd bevestigd door Ziggo. In de opdracht bevestiging staat niet dat wij ons "eigen" vaste IP adres behouden. Vele malen gebeld met Ziggo en niemand kan ons garantie geven dat het goed gaat komen!!!!! Uiteindelijk een bereidwillige medewerker gevonden die er in is gedoken en zelfs ook terug belde dat alles op een misverstand beruste, dat de computers van Ziggo nog niet gesynchroniseerd waren maar dat alles goed in het systeem stond. Wij hebben zelfs een voicemail bericht van deze persoon waarin hij dit aangeeft. Op de datum dat Ziggo zou overgaan naar hun "nieuwe" wijze van werken bleken wij inderdaad nog over ons IP adres te beschikken. PROBLEEM OPGELOST. Dachten wij.

Een paar dagen terug ontvingen wij weer een schrijven van Ziggo dat de eerder aangekondigde datum niet was gehaald maar dat nu in week 51 zonder tegenbericht ons vaste IP adres zou wijzigen in een dynamisch IP adres. Weer gebeld met ZIGGO zelfde verhaal kan niet, lukt niet etc.
U moet een ander abonnement hebben. Aangegeven dat dit al was gebeurd. Dit was niet te vinden in de systemen van ZIGGO.
Na het opgeven van een orderbevestigingsnummer bleek bij de afdeling opzeggingen een notitie te staan:

CASE VERVALLEN KLANT IS VERKEERD GEINFORMEERD. Men heeft ons hiervan niet in kennis gesteld.

Slordig was het antwoord van Ziggo.

Het is niet mogelijk om Ziggo er van te doordringen dat met het wegvallen van vaste IP adres ons bedrijf in zeer ernstige problemen geraakt. Men begrijpt het allemaal maar kan niets doen. Het is niet mogelijk om verder in de organisatie door te dringen.

Wij zijn in voorbereiding van een kortgeding. Alle ervaringen opmerkingen zijn welkom.
 
Net toch nog een brief van Ziggo gekregen. Er staat in dat ze me niet telefonisch hebben kunnen bereiken e.d. maar ik heb geloof ik wel 3 maal met ze gesproken per telefoon...
En verder: vanaf 11 januari 2021 zijn uw vaste IP-adressen niet meer actief.
:-(
 
Maar zeggen ze nou dat bij Professionele Wifi & Zakelijk Internet Pro geen vast ip mogelijk is …

Nee hoor Vaste IP adessen zijn nog gewoon mogelijk, alleen niet meer in het basis zakelijke pakket. Nog steeds wel in het starters pakket zakelijk pro.

Ze hebben een aantal jaren geleden jet zzp pakket laten vervallen en omgezet in een zakelijk pakket. Dit zzp abonnement had al lang variabele adressen. Blijkbaar waren er daardoor twee groepen zakelijke gebruikers. Zij zie vanuit het zzp contract kwamen en zij die al eerder een zakelijk contract hadden.

Voor de meeste zakelijke afnemers is een vast IP adres niet belangrijk zodat ze nu alles gelijk getrokken hebben. Is een vast adres wel belangrijk, moet je overstappen naar een pro pakket. Ik ga ervan uit dat Ziggo dit netjes op tijd aangegeven heeft.

De enige echte noodzaak voor een vast IP adres, die ik zo kan bedenken is een mailserver die zelf mail wil kunnen sturen zonder relay van Ziggo. Websites hosten of een zakelijke VPN server in de lucht houden, gaat net zo goed met een dynamisch IP. (via een ddns account waar je domeinnaam met een C-record naar toe verwijst) En mail sturen we gewoon via de Ziggo mailserver als relay van onze mailserver.
 
Net toch nog een brief van Ziggo gekregen. Er staat in dat ze me niet telefonisch hebben kunnen bereiken e.d. maar ik heb geloof ik wel 3 maal met ze gesproken per telefoon...
En verder: vanaf 11 januari 2021 zijn uw vaste IP-adressen niet meer actief.
:-(
De 11 januari is inmiddels voorbij... nog geen verandering merkbaar...
Juiste informatie geven in een brief is blijkbaar lastig.
 
Terug
Bovenaan