Ziggo opzeggen

Heb inmiddels al een jaar een glasvezelaansluiting in de meterkast. Krijg wel geregeld aanbiedingen, maar word nergens toe gedwongen.
Ben tevreden met Ziggo, maar wel fijn een stok achter de deur te hebben ;)
 
Je bent niets verplicht om te nemen, maar als je het later toch zou willen zal je aansluitkosten en graafkosten moeten gaan betalen.
Dit is bij mij nu ook want ik heb ook glasvezel.
Dit kan per glasvezelboer en per gemeente anders zijn.
In mijn buurgemeente hoeft men geen graafkosten te betalen omdat de 30% is gehaald.
 
Bij ons was er van die minimale 30% geen sprake. Glasvezel werd per definitie aangelegd en het was aan mij om toestemming te geven om deze in de kelder te laten afmonteren, zonder verdere verplichtingen uiteraard.
 
Hier in Eindhoven ook jaren geleden glasvezel in de straat aangelegd. Uiteraard wilden ze ook abonnementen afsluiten maar uiteraard niet mee akkoord gegaan en hier is gewoon alles binnen afgemonteerd en ik kan dus zo overstappen als ik wil.
 
Glasvezel werd gratis afgemonteerd in huis als 30% van het dorp een abonnement nam, zelf zijn we nog jaren bij Ziggo gebleven. Was wel handig in 2010… hehe. We maken er nu dankbaar gebruik van.
 
Ik heb onlangs zelf mogen ervaren dat de promotie van de aanleg van glasvezel behoorlijk dwingend is en je word er ongevraagd mee doodgegooid. De optie om alleen een aansluitpunt in je woning aan te leggen is er ook niet meer. Je moet een abonnement afsluiten, anders wordt jouw woning overgeslagen. Het kan later dan nog wel, maar dan zijn de kosten voor het aanbrengen van een aansluitpunt voor eigen rekening. Op zo'n dwingende manier heb ik ervoor bedankt.
Je hebt wel de keuze gehad om glasvezel te krijgen dat is iets wat niet overal in onze woonplaats het geval is. @C0re
 
Dat klopt, maar het gaat in dit topic over de manier waarop. Dat verschilt blijkbaar nogal per aanbieder.
 
Terug
Bovenaan