• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Ziggo Mail Prullebak


JaBo47

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2020
Berichten
5
De uit de Prullebak definitief verwijderde mailtjes komen na enige tijd telkens weer in de Prullebak terug.
Dat gebeurt pas sinds enkele weken. Hoe oplossen?
 
Topicstarter
Topicstarter
J

JaBo47

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2020
Berichten
5
Bedankt Dynabite, maar het is helaas nog niet opgelost.

Op mijn Samsung S10 gebruik ik het standaard mailprogramma. Op mijn Pc gebruik ik eM Client, versie 8.0.3385.
Als ik voorheen op mijn mobiel mailtjes naar de Prullebak verplaatste en ze vervolgens daar definitief verwijderde, bleven ze permanent weg. Nu komen deze mailtjes sinds enige weken gewoon weer in de Prullebak terug. Bij controle op Ziggo Mail (IMAP) bleken ze daar ook weer aanwezig, evenals op eM Client. Hoogst vervelend. Ik kan bij instellingen of elders nergens een reden vinden, waarom het synchroniseren nu opeens niet goed gaat. Dat is voorheen altijd perfect geweest.

Ik zie ook nergens in de app (mobiel en/of eM Client) een "sync" of "refresh" knop waarop ik na het verwijderen van de mail(s) uit de Prullebak zou kunnen klikken.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
925
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Oplossing schijnt te zijn: account verwijderen en opnieuw toevoegen

 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
925
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
? Een e-mail account verwijderen in een app op je telefoon is niet hetzelfde als een e-mailadres verwijderen in "Mijn Ziggo"
 
Laatst bewerkt:

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.508
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dat met mailadressen is toch al lastig. Die je in ziggo-webmail opslaat, zie je niet op je telefoon en die je in het adresboek van je telefoon zet, zie je niet in ziggo webmail.

Hoewel er wel apps zijn die een CardDav adresboek (zoals in Ziggo Webmail) in het adresboek van de telefoon laten zien. En ook synchroniseren zodat aanpassingen in je telefoon ook in de webmail omgeving aangepast worden.

Maar dat is alles off-topic. Het lijkt erop de de mail client op de telefoon niet met de ziggo database synchroniseert. Ergens lijken dan de IMAP instellingen niet te kloppen. Je kunt eens proberen om er een tweede mailprogramma naast te zetten op je telefoon. Bij IMAP kan het helemaal geen kwaad om twee mailprogrammas op één device naast elkaar te gebruiken. Dan kun je beide testen en de minst prettige er later af gooien.

Zelf mistte ik van alles in de standaard cliënt van Android. Ik wilde perse een programma waarmee je ook de headers kon bekijken, zodat ik de afzender beter kon valideren. Ik kon deze optie alleen bij Blue Mail vinden, wat ik nu al weer jaren gebruik op de telefoon.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

JaBo47

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2020
Berichten
5
Vandaag mijn Ziggo account in E-Mail app van S10 verwijderd, app opnieuw ingesteld en account opnieuw toegevoegd.
Niet opgelost! De eerdere definitief uit prullebak verwijderde mailtjes blijven terugkomen in de prullebak, op het moment dat ik een nieuw verwijderd mailtje definitief uit de prullebak wil verwijderen. Erg vervelend!