Ziggo levert in minder huishoudens tv en internet.

rick70

Forum Gebruiker
Berichten
1.303
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Uit de kwartaalcijfers van VodafoneZiggo blijkt dat bedrijfsonderdeel Ziggo vooral op de consumentenmarkt in het vierde kwartaal slechter dan in voorgaande kwartalen heeft gepresteerd.

Het klantverlies was met 17.800 relatief fors te noemen. Door het klantverlies daalde het aantal actieve aansluitingen op het netwerk van Ziggo naar 53,8 procent. Eind vorig jaar was dit nog 54,9 procent. Ziggo had aan het einde van vorig jaar 3,877 miljoen klanten. Binnen enkele jaren is VodafoneZiggo bijna 400.000 klanten verloren.

Lees verder (Bron: Totaal TV): https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-levert-in-minder-huishoudens-tv-en-internet-kpn-juist-meer/
 
het verbaast mij erg dat KPN, DVB-T als uitzendplatform compleet de vernieling in mag helpen.
sterker nog, met de overgang naar DVB-T2 wordt KPN geen strobreed in de weg gelegd, om digitenne bewust als inferieur product in de markt te zetten, en gebruikt om mensen ongegeneerd naar het eigen interactieve product te lokken. daar zit hem ook de groei van KPN.
 
Het wordt prachtig op de dag dat de 1e provider begint op het VodafoneZiggo netwerk en de hoogste rechtbank dan de zelfde dag de uitspraak doet dat De VodafoneZiggo netwerken, definitief dicht moeten blijven.

Lijkt me heerlijk, dat de overstappers dan per direct geen tv&internet hebben en dan bij Ziggo op hangende pootjes terug komen met aansluit kosten en twee weken wachtijd. Ze krijgen dan ook geen voordeeltjes want ze mogen x maanden ervoor geen klant zijn geweest.

Dit is het ideale scenario
 
het verbaast mij erg dat KPN, DVB-T als uitzendplatform compleet de vernieling in mag helpen.
sterker nog, met de overgang naar DVB-T2 wordt KPN geen strobreed in de weg gelegd, om digitenne bewust als inferieur product in de markt te zetten, en gebruikt om mensen ongegeneerd naar het eigen interactieve product te lokken. daar zit hem ook de groei van KPN.
Digitenne is genoodzaakt over te stappen naar DVB-T2. Dit om ruimte te maken voor G5. En daarbij is voor een groep mensen digitenne de enige optie om tv te ontvangen. Een vaste aansluiting ontbreekt dan of er mag geen vaste aansluiting gebruikt worden. (Denk aan bejaardentehuizen die dit in het huishoudelijk reglement opleggen)

Meer is hier terug te vinden https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm
 
ik geloof dat je niet begrijpt wat ik bedoel.
het is niet de overstap naar DVB-T2 die kwalijk is. maar de bewuste "uitsterfconstructie" die KPN gebruikt.
en dit doen ze dan door zo weinig mogelijk perspectief te bieden. geen eigen tv of decoder meer mogelijk, geen opname mogelijkheid, huurmodel met kapitale prijzen voor meerdere tv's, enz.
bewust binnen de termijn zoveel mogelijk mensen aanzetten tot overzetten van hun abo naar het eigen product en daarna DVB-T er uit gooien.
en geen instantie die KPN eens op de vinders tikt, dat dit niet de bedoeling van de vergunning voor uitzenden via DVB-T is.
 
KPN heeft de frequentie tot 2030 verworven voor dvb-T2 Dus uitsterven is er de komende 11 jaar niet bij.
Dan dat je geen eigen kastje meer kan gebruiken wijkt niet af ten opzichte van Ziggo. Ook daar krijg je deze in bruikleen. (Al is er een groep klanten in het voormalig Ziggo gebied die er nog 1 of meerdere kunnen gebruiken)
Kijk ik naar mijn schoonmoeder die verplicht klant is van digitenne (Andere optie om tv te kunnen kijken is er voor haar en andere bewoners niet) Boeit het opnemen geheel niet. Als ze tv kan kijken is het goed. En ze gebruikt niet eens alle 37 zenders laat staan de radio via digitenne.

Het enige minpunt van het nieuwe digitenne vindt ik het ontbreken van de insteekkaart. Dit is vooral voor ouderen moeilijk uit te leggen hoe ze nu 2 Ab's moeten gebruiken. 1x voor de tv en 1x voor digitenne.

Verder blijft het een eigen keus om bij welke provider je tv wilt kijken. Staat je dit niet aan dan heb je de keuze om een andere aanbieder te kiezen.
 
dan verschillen wij daar zeer over van mening.
juist voor de doelgroep en diegenen die geen keuze hebben, moet en hoort het een volwaardig uitzendplatform zijn.
en die elf jaar zijn zo om voor KPN. zeker als je zo min mogelijk geld er in steekt, en bij de volgende upgrade "doei en bedankt" zegt.
misschien dan dvb-t per frequentie aan de man brengen. blijkt succesvol te zijn in omringende landen.
 
ja, daar heb ik het toch over. of denk je dat er dan technisch niet weer een upgrade nodig is/mogelijk is.
ik denk dat als Ziggo deze truc gedaan zou hebben, was de wereld te klein geweest voor sommigen.
 
Terug
Bovenaan