Ziggo laat ons weer in de kou staan

Cees D

Forum Gebruiker
Berichten
2
24-05-2021



Ruim 4 jaar geleden heeft onze woonvereniging een zakelijk abonnement afgesloten met Ziggo voor telefoon, internet en televisie.

Voor dit laatste kregen we toen 2 mediaboxen het bleek destijds dat de eis van Ziggo was dat er een datakabel aangelegd zou worden tussen de beide boxen.

Dit is best een probleem omdat we als woonvereniging grote inpandige afstanden te overbruggen hebben.

Dit heb ik toen aangelegd (ca 45m datakabel) en de beide boxen zijn toen aangesloten.

Helaas werkte deze boxen slecht. Er is ca 7 maal een monteur langs geweest en steeds was er iets kapot of werkte iets niet naar behoren.

Kortom heel veel gezeur en vaak storingen.



Ruim 1,5 jaar geleden kreeg ik, tijdens de zoveelste storingsmelding, het advies om over te gaan op de nieuwe media box next.

Ik heb toen uitvoering geïnformeerd of daarmee alle mogelijkheden en aansluitingen hetzelfde zouden blijven en dat werd me toe bevestigd.

De monteur kwam toen e.e.a. installeren en vertelde me dat ik verkeerd geïnformeerd was door de sales afdeling van Ziggo, want ik moest nu een coax kabel hebben tussen de 2e box en de binnenkomende kabel aansluiting (i.p.v. ene data kabel tussen de beide boxen)

Na contact opgenomen te hebben met klantenservice heb ik dringend verzocht om dan de oude boxen maar weer terug te plaatsen zodat we in ieder geval iets hadden.

Ik kreeg toen te horen dat dit niet meer mogelijk was. Alles was om gecodeerd en ik moest het hier maar mee doen.



Een nieuwe Coax kabel leggen betekend een 50m kabel door diverse ruimtes heen waarvoor veel hak en breekwerk voor nodig was.

Afgesproken was dat we hier wat meer tijd voor zouden krijgen omdat we een deel ook zouden gaan verbouwen en het meteen dan mee zouden kunnen nemen.

Tevens zou de huur van de box gestopt worden tot dat we zover zouden zijn dat deze werkelijk in gebruik genomen zou kunnen worden.

Na vele malen bellen is de huur van de box tot op heden nog steeds niet opgeschort en nu blijkt na een chat van vanavond, dat het aansluiten ook nog eens veel geld gaat kosten.



Wat vraag ik nu van Ziggo:

  • De Coax kabel ligt er nu en sluit daarmee de 2e box nu voor mij aan (zonder extra kosten) Ik voel me n.l zwaar benadeeld door de verkeerde voorlichting van 1,5 jaar terug – heef me veel geld gekost.
  • Dat er voor de box, na aansluiting de eerste 1,5 jaar geen huur voor gerekend word.
  • Dat ik niet afgescheept wordt in een chat met de opmerking dat dit mijn probleem is
 
Naast de coax kabel is er ook een netwerkkabel of goede wifi verbinding nodig voor de Next.
Is dat er wel?
 
een netwerkkabel had ik vorige keer al getrokken omdat dit vlg Ziggo voor de vorige box nodig was n dat was ook zo, soms deed deze oude box het wel
 
Terug
Bovenaan