Ziggo klant gefeliciteerd

@kerby.
Heb je je wel eens afgevraagd waarom zulke email of (of waarschuwingen elders) vaak niet goed worden gelezen of opgepikt???
Zou het zijn dat men door de vele waarschuwingen de bomen niet meer door het bos ziet en men moegebeukt door de stortvloed aan onbegrijpelijke termen deze mails niet leest.
Ik pleit daarom voor een vertrouwde Ziggomailing met in Jip em Janneke taal uitleg over computerveiligheid. En ik bedoel niet een mailing voor de vele expert hier.
 
Toch zou een gemiddelde klant voorlichting van Ziggo over dit soort zaken moeten kunnen verwachten. Hun zorgplicht eindigt niet na het afsluiten van een abonnement. Zelf denk ik aan een maandelijks "veiligheidsmail" van Ziggo en dan het liefst in begrijpelijke taal.
Om de vele experts , zoals de posters op dit forum, maandelijks niet te irriteren met de in hun ogen verkeerde voorlichting, woordkeuze en oplossingen moet het mogelijk zijn dat je je voor deze mailing kan afmelden.
Die mails zouden waarschijnlijk net zo goed gelezen gaan worden als de algemene voorwaarden bij product/software. Dat doen mensen toch niet. Verder wordt er vanuit het rijk al met enige maat vanuit Postbus 51 gewaarschuwd, zoals deze spot die op TV is geweest:
 
Pop ups komen op PC, ik gebruikte google chrome. Ik ben firefox gaan gebruiken en hierna niet meer gezien.
Ongewenste advertenties, pop-ups en malware verwijderen
Als je een aantal van deze problemen ziet in Chrome, kan er ongewenste software of malware op je computer zijn geïnstalleerd:
  • Pop-upadvertenties en nieuwe tabbladen die niet verdwijnen.
  • De homepage van Chrome of de zoekmachine wordt steeds gewijzigd zonder je toestemming.
  • Ongewenste Chrome-extensies of -werkbalken blijven terugkomen.
  • Je apparaat is gehackt en je wordt omgeleid naar onbekende pagina's of advertenties.
  • Meldingen over een virus of een geïnfecteerd apparaat.
Voor de toekomst kun je ongewenste software voorkomen door alleen bestanden te downloaden of sites te bezoeken waarvan je weet dat deze veilig zijn.
Bron support google
 
Jammer dat er geen steun is voor mijn plan, ik zou zeggen een gemiste kans.
Blijkbaar was dit forum NIET de geschikte plaats om het te lanceren. Met mijn plan was op zich niks mIs, het was goed genoeg om de gewone Internetgebruiker voor te lichten m.b.T. internetveiligheid.
 
@kerby.
Heb je je wel eens afgevraagd waarom zulke email of (of waarschuwingen elders) vaak niet goed worden gelezen of opgepikt???
ja, omdat we dood worden gegooid mailtjes, die gaan bij velen rechtstreeks de prullenbak in.
Er komt toch genoeg informatie op zeer begrijpelijke wijze voorbij, de kreet "klik weg, hang op ..." is hopelijk niet niet helemaal onbekend.
 
Terug
Bovenaan