Ziggo Internet Only Basic

Zal wel 1 Mb geweest zijn, dat zat namelijk ook gewoon op de mediaboxen en misschien nog wel. Dat was in ieder geval bij 1 van mijn eerste UPC SD boxen zo.

Maar ze melden ook helemaal niet welk modem je krijgt, beetje vreemd.
 
Laatst bewerkt:
Heb een vraag misschien dat jullie me kunnen helpen.
Ik wil graag internet only afnemen maar ik kan dat in mijn Ziggo niet wijzigen?
iedere keer als ik de pagina probeer op te roepen krijg ik de pagina niet te pakken.
Wat te doen? Ziggo bellen?
 
Je kan het ook buiten mijn ziggo om proberen. Dus gewoon via de website bestellen en daar aangeven dat je al klant bent?
 
Je kan het ook buiten mijn ziggo om proberen. Dus gewoon via de website bestellen en daar aangeven dat je al klant bent?
Hartelijk dank voor je reactie Rene.
Misschien onterecht..maar ben dan altijd wat bevreesd dat er iets mis gaat.
Wil het in feite zo snel mogelijk geregeld hebben dat ik internet only krijg.
Voor de rest dik tevreden met Ziggo alleen gebruik ik Ziggo Go toch nooit dan kan ik het er maar beter eraf halen dat scheelt mij ook geld.
 
Ik beheer op één adres een Ziggo account en daar is TV niet nodig en is zelfs nooit gebruikt of aangesloten.
Kan je voor een paar euro minder per maand het abonnement wijzigen.
Maar elke keer als ik in het verleden maar ook iets wijzigde aan abonnementen bij UPC en Ziggo ging er van alles fout.
Kreeg je herstelfactuur op herstelfactuur en was het nagenoeg onbegonnen werk om te kijken of alles wel goed was.
Moest vrijwel altijd webcare inschakelen om de plooien glad te strijken.
Op dat adres is inmiddels glasvezel aangelegd dus binnenkort maar eens kijken voor écht internet only.

Mijn T-Mobile 1000/1000 lijntje is zelfs maar 35 euro in de maand.
Extra korting vanwege een data abonnement waarop je vervolgens ook nog korting op krijgt.
Ik ben nu ook wat bang om iets te wijzigen. Wat kan ik daartegen doen?
Of is de vrees onterecht? Want toen ik alles aan vroeg is het perfect verlopen.
Ik wil namelijk graag internet only afnemen.
Misschien ga ik dadelijk even naar een Ziggo winkel das toch wat fijner om persoonlijk contact te hebben die kunnen het dan denk ik wel voor mij wijzigen.
 
Sorry nog een reactie.
Ik heb net toch maar gebeld en de aardige helpdeskmedewerkster vertelde mij iets compleet nieuws.
Ik wilde dus internet only afnemen omdat ik geen Ziggo Go gebruik en ik nog steeds in de vooronderstelling was dat Ziggo internet only nog altijd internet is met het tv signaal( coax) maar dus zonder het IPTV gedeelte( Ziggo GO).
Daar betaal ik ook meer voor dus omdat ik Ziggo Go toch niet gebruik kan ik goed gebruiken dat ik de 6 Euro minder betaal.
Maar wat schetst mijn verbazing nu deze mevrouw vertelde dat als je nu internet only afneemt dat het coax tv gedeelte er ook echt af te halen is
Hoe doet Ziggo dat dan? Daarom heb ik ook aangegeven dat ik dan de beslissing om te wijzigen naar internet only op dit moment nog niet wil doen omdat ik een vrij goede decoder aan het tv gedeelte( kabel tv) heb zitten die ik toch wel wil blijven gebruiken.
De mevrouw vertelde mij dat ik nu kabel tv bij mijn abo heb inderdaad maar als ik wijzig naar internet only dat kabel tv er ook echt af gaat. Dus coax tv signaal en Ziggo Go. En niet alleen het IPTV gedeelte( Ziggo Go).
Klopt dit?

Zie hieronder daar staat ook zonder digitale tv of online tv.
Wellicht begrijpen zij het zelf niet want online tv is ook digitale tv of bedoelen ze nu zonder coax tv en zonder IPTV??
Er wordt ook gemeld dat jongeren internet zonder tv willen afnemen. Maar goed wat is het dan nou? Bestaat er dan nu Ziggo internet waar ook echt geen tv meer bij zit? Dus het tv signaal op de coax er volledig uitgehaald is?
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artik...-zonder-tv-internet-only-goedkoper-abonnement

Hieronder lees je dan weer dat Ziggo klanten helemaal geen tv abo nodig hebben om ZIggo Go te gebruiken? Huh..wat? Maar waarom moet ik dan 6 Euro extra betalen? Sanp er niks meer van.
 
Laatst bewerkt:
Technisch gezien kan het door fysiek in jou straatkast op jou kabel een filter te plaatsen wat 250-600 Mhz blokkeert maar in de praktijk gebeurd dat niet want dan moet er een speciaal een monteur naar jou straatkast om dat filter er tussen te schroeven en dat kost Ziggo geld. Als ze al te beroerd zijn om de kabels los te draaien als jij opzegt hoe groot is de kans dat er een filter geplaatst wordt.

Ik vermoed dat de helpdeskmedewerker weinig kennis heeft of je bewust een ander verhaal verteld om je bij je huidige pakket te laten blijven.
 
Technisch gezien kan het door fysiek in jou straatkast op jou kabel een filter te plaatsen wat 250-600 Mhz blokkeert maar in de praktijk gebeurd dat niet want dan moet er een speciaal een monteur naar jou straatkast om dat filter er tussen te schroeven en dat kost Ziggo geld. Als ze al te beroerd zijn om de kabels los te draaien als jij opzegt hoe groot is de kans dat er een filter geplaatst wordt.

Ik vermoed dat de helpdeskmedewerker weinig kennis heeft of je bewust een ander verhaal verteld om je bij je huidige pakket te laten blijven.
Dank voor jouw info Terrestrial.
Was een aardige vrouw verder maar toch mag het niet gebeuren dat helpdeskmedewerkers verkeerde info geven.
Ik geloof het ook echt niet dat Ziggo dit filter gaat gebruiken of dat dit nieuw beleid zou zijn wat de helpdeskmedewerkers aan hun klanten moeten geven. Want moet je dan achter Ziggo aan lopen om ze herinneren dat het tv signaal er nog op staat.?

Ik krijg hier een heel raar gevoel bij, en ga hier ook verder mee want ik wil dit toch wel gaan uitzoeken. Ik denk dat jij gelijk hebt dat het helemaal niet klopt dat het nieuw beleid van Ziggo zou zijn om de klanten die willen switchen ook echt van het coax tv gedeelte af te sluiten.
Helaas lukt het mij niet op de Ziggo community in te loggen maar ik kan met niet voorstellen dat ze daar deze info verspreiden want dan staat het openlijk op het internet waar er daarna ook reacties op zullen volgen.
Het is ook zon vreemde situatie dat Ziggo zegt internet only te leveren terwijl dat in de praktijk niet juist is. Ik betaal 6 Euro meer in de maand nu wat voor mij best wel veel geld is en Ziggo Go gebruik ik nooit. Tsja en dan ga je bellen en zegt men dat ik mijn coax tv signaal dan ook kwijt raak wat volgens mij dus niet juist is. Hoop ook dat men het probleem bij mijn Ziggo gaan oplossen want lijkt mij geen goede zaak dat veel klanten iets niet kunnen wijzigen want dan krijg ik meteen ook duidelijkheid die je als klant uiteraard ook zoekt.
Wat is het dan nou? Volgens mij is de situatie nog altijd zo en zal ook altijd zo blijven in ieder geval nog jaren:
Ziggo internet only is: Internet met het tv coax signaal maar zonder Ziggo Go.
Tsja wil ik dit nu toch wijzigen en krijg ik dan een helpdeskmedewerker die wel de juiste en correcte info heeft? Was is eigenlijk de juiste info waar elke Ziggo klant in mijn optiek gewoon recht op heeft. Wat betekent internet only?
 
Het vreemde is ook.
Waar staat dan internet only van Ziggo als ik bij internet only( web pagina van Ziggo) door klik?
Het staat onder pakketten. Wat voor pakket is dat dan? Want internet only is nu juist geen pakket.

Hier klopt iets niet..sorry Ziggo dat ik het moet ontdekken( als ik het juist zie) maar goed dan moeten ze wellicht bij zichzelf effe te raden gaan daar kan ik ook niets aan doen.

Ik wil duidelijkheid als klant. Ik ben heel tevreden met internet van Ziggo werkt perfect zeg ik nogmaals maar ik wil wel duidelijkheid want daar heeft volgens mij elke klant wel recht op.
Als je doorklikt nadat je je postcode enz invult staat er in de info dat je geen tv krijgt. Sorry Ziggo maar weer onduidelijk en onvolledige informatie. Leuk geprobeerd voor klanten die het niet weten maar tv zit er gewoon bij. Ziggo moet hier gewoon eerlijk in zijn.
Bovendien betaal ik als bestaande klant 6 Euro meer voor Ziggo Go terwijl ik een internet en kabel tv abo heb. Wat voor pakket heb ik dan waar staat ie?

Ga je nu doorklikken naar internet en tv( das inderdaad een pakket) dan zie ik de pakketten start enz staan.
Maar waar is dan kabel tv gebleven?? Dus internet en tv met kabel tv. Waar is die dan of willen we toch graag dat mensen minimaal naar tv start gaan doorklikken.
Misschien heb ik iets over het hoofd gezien of zie ik het helemaal verkeerd dan kan gebeuren dan corrigeer me maar ik bedoel iedereen kan iets niet goed beoordelen.
Maar ik vindt het zoals ik nu zie maar een hele vreemde situatie.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan