Ziggo go werkt weer eens niet

Probeer eens NLZiet, werkt veel beter. Jammer dat je in Nederland niet alleen een bekabelde Internet abbonement voor een redelijke prijs kunt afsluiten.
 
Als je een glasvezelaansluiting in je huis hebt, of kunt krijgen, uiteraard wel. Al hangt een "redelijke prijs" wel af
van jouw definitie. En van de providers natuurlijk.
 
Hier afgelopen zomer via de ZiggoGo app op de Ipad op de camping WiFi zo nu en dan TV gekeken nieuws, voetbal etc. Werkte prima op de gratis WiFi verbinding. Heb niet gemeten en gekeken hoe snel het was want als het te traag is zet ik thetering aan op mijn mobiel. Maar dat was deze keer dus niet nodig. Geen idee of er bij Ziggo zelf in de infrastructuur bottlenecks zitten maar daar gebruik ik Ziggo Go te weinig voor om iets zinnigs over te zeggen
 
Ik zit zelf in Spanje en ervaar niet de problemen die jij ervaart met de app. Heb naast smartphone ook een laptop bij me, gekeken via browser(s) en via Chrome een snelkoppeling gemaakt alsof ik dan ook een app heb op W10. Alles werkt prima. Verbinding loopt hier via een 2 MB wifi (gedeeld met hele complex) lijn. Kan meeste programma's gewoon in full HD bekijken (het duurt alleen wat langer als thuis ivm buffering). De app en browserversie schalen zelf naar beneden als de verbinding niet voldoende is (is te zien aan resolutie en beeldscherpte). Op welk systeem/ versie draaien smartphone en tablet? Misschien teveel open staan op achtergrond of OS verouderd?
 
Als ik Ziggo go via de browser afspeel gaat het prima. Alleen via de apps van Ziggo altijd problemen. Waardeloze apps. Kijk nu voornamelijk via NLziet. Die schaalt wel naar beneden bij wat mindere verbinding. De apps van Ziggo doen dat blijkbaar niet.
 
Ik snap je frustratie. Je herhaalt alleen wat je al hebt gezegd, maar geeft echter geen antwoord op mijn en andere vragen:

- Welke os draait er op smartphone/ tablet?
- heb je andere of achtergrondapps open staan die je performance van de app beïnvloed?
- Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Cache geleegd?
 
Beide op Android. Telefoon Android 11en tablet versie 9. En ja alle achtergrondapps al eens verwijderd, alle chache verwijderd en Ziggo go opnieuw geïnstalleerd.
Zou wel bijzonder zijn als dit zou werken, terwijl NLZiet en Netflix het wel gewoon goed doen.
 
Laatst bewerkt:
P.s. ook op de Apple iPad pro van mijn vrouw werkte Ziggo go zojuist niet. Ze moet nog wennen aan NLziet. Maar die werkt wel.
 
Krijg ook vaak de melding dat er even geen verbinding is. Aan het netwerk ligt het niet. Thuis 110 Mbps met 0% verlies en op de camping 50 Mbps met 0% pakket verlies. Krijg de indruk dat de netwerk apparatuur van ziggo enigszins onder bemeten is. Overweeg KPN, maar ben bang dat daar misschien hetzelfde probleem speelt.
Gaandeweg ontdekt dat als de verbinding wegvalt, de oplossing is de ziggo-go app in combinatie met de apple-tv af te sluiten en opnieuw op te starten. Werkt goed, alleen sta je weer aan het begin van je opname in bewaard. Met de chromecast gaat het nog beter. Integreert goed met de ziggo go app en en ook de verbinding valt niet echt uit, even een draaiend wiel en de verbinding is er weer.
 
Terug
Bovenaan